Mikään ei ole ilmaista, aina sen joku joutuu maksamaan.
Aijaa, en tota oo koskaan kuullukkaan, kuka muka? :xmas:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mikään ei ole ilmaista, aina sen joku joutuu maksamaan.
Aika pitkälti ainoa juttu on lasten college-opintoihin säästäminen, mutta näillä palkoilla kyse on loppujen lopuksi pikkusummista. Enpä keksi juuri nyt mitään muuta, mikä Suomessa olisi halvempaa...
Mun piti tulla kans laittamaan tuo linkki, missä näkyy kuinka paljon maksaa umpparin hoito Jenkeissä
Etenkin sairastuessa Suomen sosiaaliturva ja esim. reseptilääkkeiden maksukatto ovat ylivoimaiset. Ihmiset eivät ymmärrä, että OIKEASTI moni lääke voi maksaa jopa tuhansia euroja kuukaudessa, kun itse saavat ne erityiskorvattavina tai ainakin peruskorvauksella.
Meillä ainakin havaittavissa lähipiirissä (ollaan 37-vuotiaita), että monet perheet muuttavat ulkomaille paremman elintason perässä: täällä Suomessa ei työnteko kannata.
Jo asuntojen hinnat syö kaiken.Ja nyt kun verotus kovenee ja kaikki muut kulut nousee täällä tekee vaan koko ajan persnettoo.
Ei ne lääke tai terveydenhuolto kulut ole monessa maassa kovia jos on työpaikka tms. Koulutus maksaa, mutta jos pystyt säästämään sitä varten niin se on ihan eri asia. Meidän tuloilla verot suomessa 45 pinnaa: toisessa maassa 20: kumpi kannattaa?
Vapaa maailma! Siitä vain kokeilemaan siipien kantavuutta. Itse 25 vuotta ympäri maailmaa asuneena voin kertoa, että sitä kaipaamaanne paratiisia ei ole olemassakaan. Valitettavasti.
Asunnot maksavat sen, mitä niistä ollaan valmiita maksamaan. Ei asuntojen hintoja missään hallintoelimissä päätetä.
Tämä on ihan täysin tapauskohtaista. Siinä missä jonkun toisen (nuoren, terveen, lapsettoman jne.) on taloudellisesti kannattavaa muuttaa alemman tuloveroprosentin perässä, jollekin toiselle se on suorastaan katastrofi. Jotenkin viestistäsi kyllä henkii aika voimakkaastikin se, että et tunne noiden matalamman veroasteen maiden elinoloja käytännössä lainkaan, vaan oletat saavasi niissä kutakuinkin samat palveöut kuin Suomessakin, mutta paljon halvemmalla. Näin ei kuitenkaan ole. Esim. tuo sairaanhoito on yhtä kallista joka paikassa, maksutapa vain vaihtelee. Kansalainen sen maksaa loppupeleissä aina, tavalla tai toisella. Muuta tapaa kun ei voi olla olemassa.
On kyllä kokemusta ja tervetuloa vaan tänne suomen paratiisiin: en tarkoittanut että elämä olisi sinänsä helpompaa muualla, mutta isotuloisena elintaso on korkeampi monessa muussa maassa. Asiat maksavat: kyllä: mutta saan ainakin itse päättää mistä maksan.
Eihän kukaan oleta että on olemassa täydellistä yhteiskuntaa mutta jos valtio vain kuppaa liikaa niin hermot menee.
Oletko asunut pitkäänkin suomessa? Helppohan se on tänne tulla expat vuosina tienatuilla rahoilla ja ostaa valaton asunto kuin, että itse aloittaa nollapisteestä ja yrittää säästää edes jotain vanhuuden turvaa kun kaikki maksaa aivan järjettömästi.
Itsellä kokemuksia maasta, jossa ruoka maksoi 10 % siitä mitä täällä. Aivan turha kitistä että unelmoi turhasta: pitäisikö vaan kitua ja valittaa ja maksaa kiltisti kaikesta "leimaveroja".
Kirjoituksesi on täydellinen esimerkki suomimeiningistä: kyllä meillä vaan on kaikki hyvin kun muut maksavat elämisesi.
Aika pitkälti ainoa juttu on lasten college-opintoihin säästäminen, mutta näillä palkoilla kyse on loppujen lopuksi pikkusummista. Enpä keksi juuri nyt mitään muuta, mikä Suomessa olisi halvempaa...
Kun ei ole mitään, ei ole mitään menetettävää.
Eli olet saanut Suomessa ilmaisen koulutuksen josta et halua maksaa näin jälkikäteen että muillakin olisi siihen mahdollisuus