suosittele ehkäisyä miettivälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirena

Vieras
mietin ehkäisyä, kertokaa kaikki hyvät ja huonot puolet mikä ehkäisy kenelläkin on

tällähetkellä itsellä on hormonikierukka ja haluan sen pois mutta ei vielä tietoa mikä olisi hyvä vaihtoehto kierukalle

kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
nuvaring ehkäsyrengas, kätevä mun mielestä, sopii ainakin itselleni paremmin ku pillerit -> ei oo mielialavaihteluita,ei tarvi joka pvä koittaa muistaa jne.

kerrotko tästä enemmän, miten käytetään, kuinka usein pitää muistaa?

Mä tykkäsit cerazeten minipillereistä. Itselle ei tullut niistä mitään sivuoireita. Menkat tosin loppui täysin parin kk jälkeen mutta mielästäni enemmän plussaa kun haittaa :) Ja kun pillerit lopetin niin heti muutaman kuukauden jälkeen taas alkoi ihan säännöllisesti tulemaan.
Huonoa niissä ehkä se, että kuulemma niitä pitää syödä aina parin tunnin tarkkuudella. Tosin huono muistinen kun itse olen niin silloin tällöin jäänyt ottamatta eikä vahinkoa ole tapahtunut. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena:
nuvaring ehkäsyrengas, kätevä mun mielestä, sopii ainakin itselleni paremmin ku pillerit -> ei oo mielialavaihteluita,ei tarvi joka pvä koittaa muistaa jne.

se siis laitetaan aina 3viikoks emättimeen ja sit viikon tauko,jona aikana tulee menkat. Muuta ei tarvi muistaa. Sen voi myös seksin ajaks ottaa pois jos häirittee,mua tai miestä ei oo koskaan viel häirinny. Sitä en tiiä viekö niitä endokipuja pois.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku kakkonen toiveissa:
Mä tykkäsit cerazeten minipillereistä. Itselle ei tullut niistä mitään sivuoireita. Menkat tosin loppui täysin parin kk jälkeen mutta mielästäni enemmän plussaa kun haittaa :) Ja kun pillerit lopetin niin heti muutaman kuukauden jälkeen taas alkoi ihan säännöllisesti tulemaan.
Huonoa niissä ehkä se, että kuulemma niitä pitää syödä aina parin tunnin tarkkuudella. Tosin huono muistinen kun itse olen niin silloin tällöin jäänyt ottamatta eikä vahinkoa ole tapahtunut. :)

en muista mitä pillereitä söin,mut niillä jäi välillä menkat pois ja välillä tuli, se oli mulle aika "raskasta" ku olin sit aina ihan paniikis et nyt ne on pettäny ja oon raskaana :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi mirena pois??? mulla on mirena ja oon ollu tyytyväinen. menkat pois ja ei isoja oireita.

mulla ei pysy vuodot pois, tulee isoja näppyjä leukaperiin, tiputtelu vuotoa tosi usein
ei vaan sovi mulle, HARMI :(

Tyrkkäät emättimeen, annat olla kolme viikkoa (seksin ajaks voi ottaa pois jos tuntuu hankalalta) ja otat viikoksi pois. ja uusi rengas kehiin. muistaakseni meni näin. MUTTA aiheutti ainaki mulla yhdyntäkipuja, vaikka otin siksi aikaa pois. Ilmeisesti ärsytti limakalvoja jotenkin. Vasta kun lopetin sen käytön niin tajusin miten mukavaa seksi oikeasti onkaan...

mulla kesti menkat 3kk noitten kanssa....

Ehkäisykapseli laitetaan ihon alle käsivarteen ja se vapauttaa keltarauhashormonia sieltä joko 3v tai 5v, hintaa tuolla viiden vuoden kapselilla on 191?. (Edullinen vrt minipillereihin esim. Minipillerit..

Arvatkaa mikä on ainut hyvä puoli lapsettomuuden (tai lasten saamisen vaikeuden) kanssa? Ei tarvii ikinä enää käyttää ehkäisyhormoneja. Jes. Muuten tää hoidoissa kipittäminen onkin sitten yhtä tuskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
eli, minipillerit tai se rengas? Hmmm...kumpikohan olis parempi ja mistä sen saan tietää, mita ne maksaa?

minipillerit tais maksaa 3kk noin 30e.

cerazette maksaa noin 32e/3kk, mini-pill 8e/3kk.

cerazette:han on minipilleri merkki. mistä saa noin halvalla??

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vain:
eli, minipillerit tai se rengas? Hmmm...kumpikohan olis parempi ja mistä sen saan tietää, mita ne maksaa?

on olemassa minipilleri merkki jonka nimi on MINI-PILL ja se maksaa 8e/3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja haloota:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vain:

on olemassa minipilleri merkki jonka nimi on MINI-PILL ja se maksaa 8e/3kk.

okei. empä ole koskaan kuullutkaan. ihmeen edullinen

se siis laitetaan aina 3viikoks emättimeen ja sit viikon tauko,jona aikana tulee menkat. Muuta ei tarvi muistaa. Sen voi myös seksin ajaks ottaa pois jos häirittee,mua tai miestä ei oo koskaan viel häirinny. Sitä en tiiä viekö niitä endokipuja pois.

Mulla ainakin hävisi sairaanloiset menkkakivut tuolla renkaalla lähes olemattomiin.. ennen meni 3 panadocia ja buranaa per päivä menkkojen alettua, tätä kesti n. 3 päivää, sitten pärjäsi hieman vähemmillä lääkkeillä.. nyt renkaan aloitettuani menee yksi burana (!!!) koko menkkojen aikana!

Yhteistyössä