Suosittelen, ettei ota miestä, jolla lapsia aiemmasta suhteesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aliisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, uskotko siis, että tekemällä yhteisen lapsen miehen kanssa alat jotenkin paremmin sietää hänen muita lapsiaan? Ajatteletko, että "asemasi" ja arvosi jotenkin lapsen myötä paranee ja vakiintuu miehen elämässä?

Kovasti tulee nyt sellainen tunne, että miehen lapset ovat nyt sijaiskärsijöitä. Siirrät ehkä heihin vihaasi, suruasi tai pelkoasi, jota et osaa oikeaan kohteeseen kohdistaa ja käsitellä.
Ehkä suret sitä, että et voi saada vauvaa (ja tietenkin kesken menoa) ja olet kateellinen exälle siitä, että hän on voinut lapsia miehen kanssa saada? Kuitenkin, oli miehellä lapsia ennestään tai ei, olisit nyt samassa tilanteessa vauvan hankinnan suhteen, eikö vain? Ehkä olet vihainen jostain muusta asiasta jota et osaa tunnistaa ja nimetä..?

Ihmisen yksi ihan luonnollinen defenssi on siirtää ikäviä tuntemuksia joita ei halua käsitellä, toisiiin ihmisiin tai asioihin jotka oikeastaan ovat syyttömiä osapuolia. Toisille tällainen on tyypillisempää kuin toisille. Itse tällaista ei myöskään useimmiten tunnista.

Maailma on kuitenkin pullollaan naisia jotka sinun tilanteessasi pystyvät hyväksymään miehen omatkin lapset. Ovatko he ehkä naisia jotka eivät enää koe kaipuuta saada lisää lapsia, en tiedä..

Ehkä saat vielä selvitettyä asian oman pääsi sisällä. Kuitenkin aivan varmasti tiedät, että lapset ovat tunteisiisi syyttömiä (ja miehen exä).
Stemppiä sinulle. Elämä on usein ihmeellistä ja aika vaikeaa :)

Minä ihmettelen samaa kuin muutkin. Mitä ap ei muka ole voinut saada, onhan sulla kaksi ihanaa lasta ja peräti neljä, jos yhtään järkeä sulla on päässä ja pidät miehen lapsia myös vähän ominasi! Jokainen lapsi on lahja, vaikkei biologinen oliskaan.

Meillä on miehen kanssa kaksi maailman ihaninta poikaa. Lisäksi miehellä on kaksi lasta edellisistä suhteista, jotka eivät valitettavasti ole meidän elämässä mitenkään läsnä ko lasten äitien miestä vastaan tuntemaansa katkeruuden takia. Kostavat siis miehelle kokemansa kaunat estämällä lapsia olemasta isään/isää lapsiin yhteydessä. Itse en ole koskaan kumpaakaan lapsista tavannut, mutta olisin ikionnellinen, jos he olis edes jollain tavalla meidän elämässä mukana ja läsnä ja meidän lapset saisi elää isosisarustensa kanssa.

Äiti on aina lapselle tärkeä, useimmiten jopa tärkein, ihminen eikä sitä kukaan saa pois ottaa, mutta kyllä niillä muillakin aikuisilla on merkitystä ja on tosi sääli, jos aikuinen ihminen käyttää lapsia hyväkseen purkaakseen omia tuntojaan. Viattomia ne lapset aikuisten kaunoihin ovat. Minä kyllä tutustuisin mielelläni miehen lasten äiteihin, jos saisin mahdollisuuden. Jos aikuiset tulee toimeen keskenään ja kykenevät keskustelemaan lapsiin liittyvistä asioista, niin lapsetkin voivat paremmin.

Yhteistyössä