Supistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö

Vieras
Mä pelkään että en osaa lähteä ajoissa synnyttämään kun en tiedä mitä supistukset on. Onko tää ihan tyhmä pelko...? Kun kaikki (lääkärit, terkkari, sukulaisnaiset...) sanoo että kyllä mun pitäs jo näillä viikoilla tietää mitä supistukset on, menossa siis rv 35. Voiko tässä käydä niin, että supistuksia tulee ja pitäs lähtee synnyttämään mutta en osaakaan lähteä kun en tiedä että ne on supistuksia... pidän jo itseäni tyhmänä.

jos ootat ekaa lastasi, et välttämättä tiä suppareista mitään, enneku säpinä alkaa. usko mua, tiedät ihan varmasti millon sun on lähdettävä sairaalaan, koska et voi olla kotona. tuskin vauva alkaa tulemaan niin, ettet huomaan mitään. tiän, että kaikki asiat raskaana murehdituttaa (ootan neljättä, ja huokaus, murehdin kaikkea iteki)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö:
Mä pelkään että en osaa lähteä ajoissa synnyttämään kun en tiedä mitä supistukset on. Onko tää ihan tyhmä pelko...? Kun kaikki (lääkärit, terkkari, sukulaisnaiset...) sanoo että kyllä mun pitäs jo näillä viikoilla tietää mitä supistukset on, menossa siis rv 35. Voiko tässä käydä niin, että supistuksia tulee ja pitäs lähtee synnyttämään mutta en osaakaan lähteä kun en tiedä että ne on supistuksia... pidän jo itseäni tyhmänä.

mulla oli vähän sama tilanne. ei minkäännäkösiä harjotussuppareita ees. mutta kyllä sen sitten tiesi kun ne alkoi kunnolla tuntumaan. alkuun oli vaan menkkamaista kipua..

Mulla ei myöskään esikoiselta supistellut koko raskausaikana. Vasta kun synnytys laitoksella yliaikaisena käynnistettiin, sain tietää mitä ovat synnytyssupistukset. Ja biliivmii, todellakin tunnistat ne kun ne tulee :whistle:

Itekkin murehdin ihan samaa asiaa kun olin suunnilleen noilla viikoilla.. Ihan pieniä supistuksia oli tullut vain aiemmin ja pelkäsin etten tajua lähteä sairaalaan ajoissa ja kaikki vaan sanovat et kyllä sie ne tunnet kun aika tulee lähtee ja niinhän se meni.. Alko tulemaan niin kovia kipuja että ei niistä voinut erehtyä ja sitten kun tulivat vielä 10min välein.. Kohan alkaa tulemaan kivuliaammat ja on noin 10min välein säännöllisiä niin kannattaa vaikka jo soitella synnärille päin =)

Ite lähin saikulle kun oli noin 5min välein säännölliset, 2 aikaan olin saikulla, 6 alko tulemaan kunnolla ja säännöllisesti ja poika oli 21.55 maailmassa :)

Mulla oli kipeitä supistuksia vasta kahtena edellisenä yönä, tai pidin niitä silloin tosi kipeinä, kun oli tosi kyseessä oli potenssiin kymmenen. olisin varmaan lähtenyt silloin kaksi pvää sittenkin jos väli olis ollut tarpeeksi lyhyt.
Kun lähin synnyttään, mentiin sairaalaan kun väli oli kaksi tuntia ollut n. 5 min ja rupes silleen sattuun että ei voinu seistä. Silti meni 24 h ennen kuin lapsi oli maailmassa. :/

Mietin sitäkin että entäs jos ootan liian pitkään... kun ainakin mun synnytyssairaala käskee lähtemään kun supistukset on säännöllisiä ja tulevat 10min välein. Entäs jos ootankin vielä vähän (niin kuin muutamat ovat kertoneet) ja sitten en ehdikään sairaalaan ajoissa. Tai jos lähden heti kun väli on 10min ja sitten odottelen synnärillä tosi kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö:
Mietin sitäkin että entäs jos ootan liian pitkään... kun ainakin mun synnytyssairaala käskee lähtemään kun supistukset on säännöllisiä ja tulevat 10min välein. Entäs jos ootankin vielä vähän (niin kuin muutamat ovat kertoneet) ja sitten en ehdikään sairaalaan ajoissa. Tai jos lähden heti kun väli on 10min ja sitten odottelen synnärillä tosi kauan.

Varmasti jokainen noita juttuja miettii... mutta viisaampi varmaan noudattaa niitä saatuja ohjeita... ja tosiaan, melko harvoin käy niin että vauva sukeltaa todella nopeasti...

Yhteistyössä