SUPO: Suomeen palaavat ISIS-vaimot ja -lapset muodostavat terrorismiuhkan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luitko tuon ap:n linkittämän jutun?

Luin.
Kyse on lain tulkinnasta, eli siitä miten laki määrittelee asian. Huomasitko tekstissä kohdan et tuomiota rikoksista ei silti välty vaikka heidät haettaisiin?

Oletko ajatellut asiaa niin et syystä tai toisesta vaikka sun lapset tai lapsenlapset olisivat tuollaisessa paikassa? Haluaisitko heidät suomeen, tai jonnekkin muuhun turvallisempaan maahan kärsimään tuomionsa, vai olisitko valmis jättämään heidät sinne?

Oletko ajatellut asiaa niin et syystä tai toisesta vaikka sun lapset tai lapsenlapset olisivat tuollaisessa paikassa?
Ihan kamalaa olis jos asia olis noin..vastaan tähän vaikket multa kysynyt..mutta sitten ajattelisin asian myös muiden turvallisuuden kannalta, eli en haluaisi mahdollisesti radikalisoitunutta lastani takaisin Suomeen, jos on tiedossa ettei hän ole mieltään ja ajatuksiaan muuttanut ja pyrkii tekemään suomalaisille pahaa.
En myöskään haluaisi tänne lapsenlapsia jotka on opetettu 5 vuotiaasta lähtien katkomaan kauloja ja päitä, sekä vihaamaan ei muslimeja..koska he olisivat uhka suomalaisille.
Pieni lapsi ei erota rajaa oikean ja väärän välillä ja jos lapsi kasvatetaan uskomaan, että tappaminen on ok ja että irti leikatulla vääräuskoisen päällä voi pelata jalkapalloa...niin on erittäin suuri riski, että sellainen lapsi satuttaa jonkun toisen ihmisen lasta tai minua (ei olisi kivaa herätä siihen, että kurkkuni on leikattu auki nukkuessani).
On myös erittäin suuri riski, että jonakin päivänä kun sellaisesta lapsesta tulee aikuinen, hän tappaa jonkun.

Luin.
Kyse on lain tulkinnasta, eli siitä miten laki määrittelee asian. Huomasitko tekstissä kohdan et tuomiota rikoksista ei silti välty vaikka heidät haettaisiin?

Oletko ajatellut asiaa niin et syystä tai toisesta vaikka sun lapset tai lapsenlapset olisivat tuollaisessa paikassa? Haluaisitko heidät suomeen, tai jonnekkin muuhun turvallisempaan maahan kärsimään tuomionsa, vai olisitko valmis jättämään heidät sinne?
Kyse oli siitä, että jotkut nimenomaisesti haluavat hakea ex-isisläiset tänne. Kun sitähän jänkkäsit.

Ja joo, tottakai haluaisin hakea oman läheiseni turvaan, oli pulassa sitten missä tahansa maassa. Mutta en olettaisi, että se on valtion tehtävä.

Ja olen jo kymnenessä eri keskustelussa sanonut, että en näe mitään keinoa sille, että näiltä ihmisiltä voitaisiin estää suomeen pääsy. Siihen ei vain ole keinoja. Mutta en nyt vartavasten lähtisi heitä tänne hakemaan.

Ei.
Miks mun pitäis tietää tai mikä velvollisuus mulla on sulle mitään kertoa?
"27.5.1999 3:00
Valtioneuvosto myönsi keskiviikkona kolmelle uudelle yksityiselle peruskoululle luvan opetuksen järjestämiseen lähinnä aikuisille ja kehitysvammaisille. Peruskoulut sijaitsevat Ylivieskassa, Orivedellä sekä Muhoksella."
Sen verran löytyi, mutta nuo lapsoset ovat jo täysi-ikäisiä(y)
Ketkä siellä opettavat, kun ovat tiettyä lahkoa?

Kyse oli siitä, että jotkut nimenomaisesti haluavat hakea ex-isisläiset tänne. Kun sitähän jänkkäsit.

Ja joo, tottakai haluaisin hakea oman läheiseni turvaan, oli pulassa sitten missä tahansa maassa. Mutta en olettaisi, että se on valtion tehtävä.

Ja olen jo kymnenessä eri keskustelussa sanonut, että en näe mitään keinoa sille, että näiltä ihmisiltä voitaisiin estää suomeen pääsy. Siihen ei vain ole keinoja. Mutta en nyt vartavasten lähtisi heitä tänne hakemaan.

Niin, ja nythän hallitus (ne suvakit ) päätti ettei heitä haeta. Pointsit heille.

Luin.

Mun lapset eivät ole kurkunleikkaajajihadisteja ja jos olisivat niin saisivat jäädä sinne minne ovat vapaaehtoisesti lähteneet.

Tätä minäkin aavistelen..sanovat toista, mutta tekevät toista kansan seläntakana, eli tuovat ne tänne kaikessa hiljaisuudessa.
Veikkaan hallituksen suunnitelman olevan seuraavanlainen. Antavat rahaa jollekin ns hyväntekeväisyysjärjestölle, joka järkkää ISIS-vaimot Turkkiin Suomen suurlähetystöön ja sieltä sitten konsulinkyydillä Suomeen.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Miten et tiedä?---
Ei ole, ketkä siellä opettavat ja ketä?
"Suomen kristillisen yhteiskoulu haluaa laajentaa lukio-opetuslupansa valtakunnalliseksi. Tällä hetkellä lupa on Kaarinassa toimivalle erityislukiolle, jossa opiskelee noin 65 nuorta.

Kaarinan koulu on sisäoppilaitos, jossa opiskelee yhteensä 150 lasta ja nuorta alakoulusta lukioon. Näistä kuutisenkymmentä asuu koulun asuntolassa."

Todella erikoista, eikö?

Ihan kamalaa olis jos asia olis noin..vastaan tähän vaikket multa kysynyt..mutta sitten ajattelisin asian myös muiden turvallisuuden kannalta, eli en haluaisi mahdollisesti radikalisoitunutta lastani takaisin Suomeen, jos on tiedossa ettei hän ole mieltään ja ajatuksiaan muuttanut ja pyrkii tekemään suomalaisille pahaa.
En myöskään haluaisi tänne lapsenlapsia jotka on opetettu 5 vuotiaasta lähtien katkomaan kauloja ja päitä, sekä vihaamaan ei muslimeja..koska he olisivat uhka suomalaisille.
Pieni lapsi ei erota rajaa oikean ja väärän välillä ja jos lapsi kasvatetaan uskomaan, että tappaminen on ok ja että irti leikatulla vääräuskoisen päällä voi pelata jalkapalloa...niin on erittäin suuri riski, että sellainen lapsi satuttaa jonkun toisen ihmisen lasta tai minua (ei olisi kivaa herätä siihen, että kurkkuni on leikattu auki nukkuessani).
On myös erittäin suuri riski, että jonakin päivänä kun sellaisesta lapsesta tulee aikuinen, hän tappaa jonkun.

On myös suuri riski että tuo leiri ”vapautetaan” esim isisin tms toimesta, jolloin uhka on valtava. On tietysti suuri riski et sieltä haetutkin syyllistyvät julmuuksiin, mut sinne jäänti korottaa uhkaa kymmenkertaiseksi.
Vaikeita asioita, mut ei todellakaan yhtä oikeaa tapaa toimia.

On ja nimenomaan sulle ei saa kertoa mitään.
Onpa erikoista, kun 2011 on jo uutisoitu:
"Kristilliset koulut ovat kasvattaneet suosiotaan. Suomessa toimii jopa parikymmentä yksityistä kristillistä koulua. Joillakin paikkakunnilla kristillistä koulua voi käydä jo esikoulusta peruskoulun loppuun saakka. Yleensä kristilliset koulut eivät ole sitoutuneita mihinkään tiettyyn uskonsuuntaukseen, poikkeuksena Adventtikirkko, jolla on useita kouluja eri puolilla maata."

On ja nimenomaan sulle ei saa kertoa mitään.
Ai joo - sinähän olet käynyt sen johtamiskoulutuksenkin:alien:
Mut kun uutisissa lukee:

"---Nyt lupa on ollut voimassa vain 1-6 vuosiluokille sekä esiopetukseen. Laajentuvan luvan oppilasmäärä on enimillään 100 oppilasta.

Kuopion kristillinen koulu toimii Neulamäessä Pihkapolun palvelueskuksessa eli entisessä Pihkapolun koulurakennuksessa.

Valtioneuvosto hylkäsi puolestaan Kuopion kristillisen koulun anomuksen saada aloittaa opetus 1-6 vuosiluokilla Kajaanissa.

Lähteet: YLE SAVO" 10.3.2011 2011

Mä olen huvittanut itseäni ajatuksella, että miten ne pelkät lapset sieltä leiriltä haettaisiin :D Suomen asevelvolliset miehet kävisi sotaa terroristijärjestön isiä ja äitejä vastaan, tavoitteena kaapata pelkästään lapset Suomeen :D

Olisihan se hyvä kovapanosharjoitus varusmiehille. Voi olla, että moni ei palaisi enää vain kotiin :D :D

Tätä minäkin aavistelen..sanovat toista, mutta tekevät toista kansan seläntakana, eli tuovat ne tänne kaikessa hiljaisuudessa.
Tuo on aika vahvasti sanottu, mun mielestä. Mut jatketaan tästä, missä sinäkin nyt olet oppimassa jotakin - se kouluhan jatkuu syksyllä?

1.7.1999 klo 15.54
"Valtioneuvosto on torstaina myöntänyt Porin kristillisen koulun kannatusyhdistykselle luvan suomenkielisen esi- ja perusopetuksen järjestämiseen Porissa.

Lupa on määräaikainen.

Perusopetusluvan myötä koulun kustannukset katetaan valtionosuuksilla.

Koulu alkaa palvella myös ympäristökuntien asukkaita.

Porin kristillinen koulu toimii tällä hetkellä helluntaiseurakunnan tiloissa Eelim -temppelissä.

Kannatusyhdistys kuitenkin hakee uusia tiloja keskustan alueelta, kertoo puheenjohtaja Jukka Aarnio.

Kolmatta vuotta toimivassa koulussa on tällä hetkellä 17 oppilasta.

-Satakunnan Radio-"

Milloin tuo lupa on mennyt "umpeen" tai umpeutunut - siis loppunut se koulu?

Mä olen huvittanut itseäni ajatuksella, että miten ne pelkät lapset sieltä leiriltä haettaisiin :D Suomen asevelvolliset miehet kävisi sotaa terroristijärjestön isiä ja äitejä vastaan, tavoitteena kaapata pelkästään lapset Suomeen :D

Olisihan se hyvä kovapanosharjoitus varusmiehille. Voi olla, että moni ei palaisi enää vain kotiin :D :D
Ei se leiri ole isis:n valvonnassa.

Taitaa olla sulta ainoa lause mikä liittyy edes vähän alkuperäiseen aiheeseen, mun mielestä.

Emme jatka.
Huh, onko sut tosiaan peloteltu noin? Tiesit kai tämän:

"Vain Keravan ja Kuopion kristilliset koulut saivat ala-asteelleen kahden vuoden määäräaikaisen jatkoluvan. Kuopiossa toiminta olisi loppunut ensi syksynä.

Toimintaansa jatkavien Jyväskylän ja Espoon kristillisten koulujen hakemus yläasteesta evättiin. Luvatta jäivät myös Kymenlaakson ja Vihdin Steinerkoulut sekä Mäntyharjun Halmeniemen kyläkoulu, joilla ei ole lupaa nykyisinkään.

Opetusministeri Antti Kalliomäki (sd.) sanoi, että tavoitteena ei ole paljon erilaisia kouluja, vaan moniarvoinen opetus jokaisessa koulussa. Hänen mukaansa opetus on osin ristiriidassa virallisten tavoitteiden kanssa.

---Opetusministeriölle luovutettuun vetoomukseen kristillisten koulujen puolesta oli kerätty yli 27 000 nimeä."

Lähteet: YLE24 9.2.2006 klo 00.02 , RADIOUUTISET, STT

Yhteistyössä