Surettaa yh kaverini lapset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Ystäväni erosi vuosi sitten ja viettää nykyään varsin railakasta elämää.Isä ei ole kuviossa enää lainkaan (muutti ulkomaille).Erosta lähtien kaverini on käynyt ulkona lähes joka viikonloppu ja lapset ovat jatkuvasti isovanhempien hoidossa (joka viikonloppu ja kesälomalla isovanhemmat kuskaavat lapsia ym ym esim. viikoksi sukulaisiin että ystäväni "saa levätä").

Kiva tietysti,että hän saa apua...mutta lapsetkin oireilee (8v ja 10v) kun äiti vaan huitelee omia menojaan ja lapset kaipaavat äitiään,soittelevat kun ovat hoidossa ja kiukuttelevat (kaipaavat huomiota?).Tuntuu että kaverini on aloittanut sinkkuelämän uudestaan ja viis veisaa lapsista.Sanoi jopa kerran että pääsisi menemään enemmän jos ei olisi lapsia.Ymmärrän sen,että ilmeisesti eron jälkeen useimmille (?) tulee menovaihe mutta luulisi sen loppuvan jossain vaiheessa? Olen yrittänyt vihjailla,että eikö lapsesi kaipaa myös äidin läsnäoloa niin kaveri sanoo vaan että ei,ne on jo niin isoja että viihtyvät kavereidensa kanssa.Hän menee aamulla klo 7 töihin ja saattaa jäädä vielä siitä terassille "yhdelle" tai shoppailemaan,tulee sitten illalla takaisin.

Itselläni on saman ikäisiä lapsia eikä tulisi mieleenkään jäädä työpäivän jälkeen vielä shoppailemaan jos lapset ovat kaksin kotona.Onko tää toiminta teidän mielestä normaalia?? vai olenko mä vaan ylihuolehtivainen?

Isovanhemmatkin ovat vihjanneet,että lapset ikävöivät äitiään...mutta ystäväni suuttuu vanhempiensa kommenteista.Minusta tuntuu,että iisovanhemmat "pelkäävät" sanoa suoraan että vanhemmuus on nyt vähän hukassa....

WHAT?TAITAA TÄSSÄKI KETJUSSA ÄLÄHTÄÄ NE MAMMAT,KEILLÄ TOUHU SAMANLAISTA!NIIN TAITAA KYSEINEN ÄITIKIN KESKITTYÄ OMAAN ELÄMÄÄN JA JÄTTÄÄ LAPSET HEITTEILLE!SÄÄLITTÄVÄÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun mielestä parasta on kun keskittyy pohtimaan omien lapsiensa hyvinvointia,siinä on kylliksi puuhaa.

No kyllä mua huolestuttaa koska hän on hyvä ystaväni.

Jos on hyvä ystävä, niin varmaan on syytä istua alas ja puhua suoraan, eikä "puukottaa selkään" juoruamalla täällä! Mitä ap oikein haet tällä alotuksella?! Kauhistelua? Päivittelyä? Oman egon kohotusta, kun oot niiiiiiin hyvä äiti, kun sun lapsilla on niin hyvä olla? Ei tää ainakaan sun (hyvää ) ystävääs auta mitenkään!

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa touhua...:
Ja tämä asian kauhistelu netissä auttaa miten...?

En kauhistellut vaan kysyin että onko tällainen normaalia käytöstä eron jälkeen,että elää vain itselleen?

"WHAT?TAITAA TÄSSÄKI KETJUSSA ÄLÄHTÄÄ NE MAMMAT,KEILLÄ TOUHU SAMANLAISTA!NIIN TAITAA KYSEINEN ÄITIKIN KESKITTYÄ OMAAN ELÄMÄÄN JA JÄTTÄÄ LAPSET HEITTEILLE!SÄÄLITTÄVÄÄ!"

Kiitos vain, olen onnellisesti naimisissa ja tykkään viettää suurimman osan vapaa-ajastani lasten kanssa. En juuri koskaan käy baarissa ym.

No kyllä kai nyt jokaisen mielestä on typerää, jos joku luulee, että eron jälkeen "voi elää vain itselleen". Typerä kysymys.

Sitten mietin sitä,että onko isovanhemmat "velvollisia" hoitamaan vaikka eivät jaksaisi...onhan heilläkin oikeus kieltäytyä joskus.Mutta kaveri tosiaan loukkaantuu jos kieltäytyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
WHAT?TAITAA TÄSSÄKI KETJUSSA ÄLÄHTÄÄ NE MAMMAT,KEILLÄ TOUHU SAMANLAISTA!NIIN TAITAA KYSEINEN ÄITIKIN KESKITTYÄ OMAAN ELÄMÄÄN JA JÄTTÄÄ LAPSET HEITTEILLE!SÄÄLITTÄVÄÄ!

Näin näyttää olevan. Neuvoja tai mitään konkreettista ei tule, vaan ap lytätään aloituksen tekemisen vuoksi.

Itselläni ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta, joten vaike mitään neuvoja antaa. Muuta kuin varovainen keskustelu ystävän kanssa tilanteesta.

ööö..joo... Sä et oo koskaan jääny yksinhuoltajaksi, et voi tietää, millainen kriisi se ihmiselle on. Mulle se kriisi tuli parin vuoden viiveellä, ja humppasin yhden kesän, niin että lapset ei olleet yhtään viikonloppua kotona, ja harvoin olivat viikollakaan. Jokaisen kriisi tietty voi ilmetä miten vaan..

Mutta täällä kauhistelun sijaan, tarjoa ystävälles apua. Puhu, ja kuuntele..

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun mielestä parasta on kun keskittyy pohtimaan omien lapsiensa hyvinvointia,siinä on kylliksi puuhaa.

No kyllä mua huolestuttaa koska hän on hyvä ystaväni.

Jos on hyvä ystävä, niin varmaan on syytä istua alas ja puhua suoraan, eikä "puukottaa selkään" juoruamalla täällä! Mitä ap oikein haet tällä alotuksella?! Kauhistelua? Päivittelyä? Oman egon kohotusta, kun oot niiiiiiin hyvä äiti, kun sun lapsilla on niin hyvä olla? Ei tää ainakaan sun (hyvää ) ystävääs auta mitenkään!

Olen yrittänyt mutta hän ei suostu kuuntelemaan.Enkä todellakaan hae mitään oman egon kohotusta.En itsekään ole täydellinen mutta en silti ymmärrä jos lapset laitetaan joka viikonloppu ja viikollakin hoitoon että äiti pääse baariin kun pää ei kestä.Jos luit aloitukseni tarkemmin niin kysyin,että tulee useimmille eronneille menovaihe päälle.On se minusta huolestuttavaa jos ei jaksa enää omia lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa touhua:
Alkuperäinen kirjoittaja turhaa touhua...:
Ja tämä asian kauhistelu netissä auttaa miten...?

En kauhistellut vaan kysyin että onko tällainen normaalia käytöstä eron jälkeen,että elää vain itselleen?

"WHAT?TAITAA TÄSSÄKI KETJUSSA ÄLÄHTÄÄ NE MAMMAT,KEILLÄ TOUHU SAMANLAISTA!NIIN TAITAA KYSEINEN ÄITIKIN KESKITTYÄ OMAAN ELÄMÄÄN JA JÄTTÄÄ LAPSET HEITTEILLE!SÄÄLITTÄVÄÄ!"

Kiitos vain, olen onnellisesti naimisissa ja tykkään viettää suurimman osan vapaa-ajastani lasten kanssa. En juuri koskaan käy baarissa ym.

No kyllä kai nyt jokaisen mielestä on typerää, jos joku luulee, että eron jälkeen "voi elää vain itselleen". Typerä kysymys.

Ja sä raukka siis luulet että sitä ei tapahdu?Mitähän lasten isä tekee kun muutti ulkomaille ja häipy kuvioista?Ai niin,on lapsilleen koti-isä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
ööö..joo... Sä et oo koskaan jääny yksinhuoltajaksi, et voi tietää, millainen kriisi se ihmiselle on. Mulle se kriisi tuli parin vuoden viiveellä, ja humppasin yhden kesän, niin että lapset ei olleet yhtään viikonloppua kotona, ja harvoin olivat viikollakaan. Jokaisen kriisi tietty voi ilmetä miten vaan..

Lapsethan tossa kärsii,ja sillon sitä saakin kauhistelal

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin, mutta täällä jeesustelun sijaan, vois vaikka jutella sen kaverin kanssa? Siis kunnolla puhua, eikä mitään "yritin" vihjailla, että lapsi kaipaa äitinsä seuraa. Muoks. ja saattaa niillä lapsilla olla isäänsäkin ikävä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Naista taas syyllistetään! Nainenhan jäi lastensa luo. Ukko otti ja katosi. voi juma, missä on teidän solidaarisuutenne?

Solidaarisuus naisten kesken? Mistä päättelet, että sellainen asia on edes olemassa...

Mut toisaalta, mistä sä tiedät, että ukko vaan otti ja katosi? Eron syystä ei ap ole maininnut mitään.

Naista taas syyllistetään! Nainenhan jäi lastensa luo. Ukko otti ja katosi. voi juma, missä on teidän solidaarisuutenne?

No turha tulla sanomaan,että kuka jättää lapsensa vahtimatta tai huolehtimatta.Pahimmanlaista sinisilmäsyyttä!

Ukko otti ja lähti.Se oli jo lapsille traumaattinen kokemus.Äidin pitäisi olla nyt läsnä enemmän ja tukea lapsia.Enkä tarkoita sitä,että pitäisi kotona istua kaiket illat.Vaan olla AIKUINEN.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin, mutta täällä jeesustelun sijaan, vois vaikka jutella sen kaverin kanssa? Siis kunnolla puhua, eikä mitään "yritin" vihjailla, että lapsi kaipaa äitinsä seuraa.

Kolahti siis suhunki!Mutta täähän onki palsta missä voi tissejä paljastella,ja se on asiaa-muu on jeesustelua

Yhteistyössä