SURU UUTINEN ;) Minusta tuntuu niin pahalta.

Palstan KAUNOTAR

Aktiivinen jäsen
21.08.2007
2 531
1
36
Oulun naapurikunta
Mä olen odotellut puhelinsoittoa koko päivän.

Ja kun se tuli oli UUTINEN melkoinen...

Äitini leikattiin eilen silmänpainetaudin aiheuttaman sokeuden ehkäisemisen takia. Kaikki meni leikkauksessa hyvin -> tai siis niin luultiin.

Nyt silmänpohja vuotaa sisäisesti verta, kun lääkäri tehnyt leikkausvirheen ja vaurioittanut jotain muuta kohtaa silmässä :(. Silmä sokeutuu nyt tämän leikkauksen takia. ja niin ei pitänyt käydä. Päinvastoin.

Toisessa( leikkaamattomassa) silmässä jo muutenkin huono näkö, joten eipä paljoa lue ja katsele televisiota. enää.

Eilen oli vielä puhetta ollut sairaalassa, että äitini pääsee kotiin tänään.
Eipä pääse. On kuulema sairaalassa nyt määräämättömän ajan ja tuo silmä leikataan joskus uudestaan..

Itkettää. :'(

Ja sitten syytetään lääkäriä tästä ihan hulluna ja uhataan hoitovirheella,yms,yms.....??Virhettähän ei voi ihmiselle sattua. Ikävää,mutta syyttely ei auta.

Leikkauksissa on aina riskinsä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:
Mä olen odotellut puhelinsoittoa koko päivän.

Ja kun se tuli oli UUTINEN melkoinen...

Äitini leikattiin eilen silmänpainetaudin aiheuttaman sokeuden ehkäisemisen takia. Kaikki meni leikkauksessa hyvin -> tai siis niin luultiin.

Nyt silmänpohja vuotaa sisäisesti verta, kun lääkäri tehnyt leikkausvirheen ja vaurioittanut jotain muuta kohtaa silmässä :(. Silmä sokeutuu nyt tämän leikkauksen takia. ja niin ei pitänyt käydä. Päinvastoin.

Toisessa( leikkaamattomassa) silmässä jo muutenkin huono näkö, joten eipä paljoa lue ja katsele televisiota. enää.

Eilen oli vielä puhetta ollut sairaalassa, että äitini pääsee kotiin tänään.
Eipä pääse. On kuulema sairaalassa nyt määräämättömän ajan ja tuo silmä leikataan joskus uudestaan..

Itkettää. :'(

Olen pahoillani. Toisen surua ei pitäisi vähätellä, mutta sanon silti, että äitisi kuitenkin elää. Omani kuoli viiskymppisenä ja siinäkin taustalla hoitovirheitä ym.

Kamalaa!!!

Muistakaa kuinka VASTUULLINEN ammatti on lääkäri! Siinä virheitä tehnyt ei paljon rahalla korvaa tuhoja! Jossain toisessa ammatissa voi virheet korjata, mutta että LÄÄKÄRI tekee virheen! Huh!
Vaikka leikkauksissa on riskinsä, niin kyllä lääkärillä on SUURI VASTUU ja vahingonkorvaus velvollisuus.

Halauksia PALJON Ripaskalle ja äidilleen näin virtuaalisesti! :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Puh-veli:
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Noin vanhat joutas jo kuolla eikä noin vanhoja tarvis leikata. Turhaa rahan haaskiota!

Ajattelisitkohan noin jos olisi vaikka omista vanhemmistasi kyse?!?!?!?!

Jos ihan rahaa ajatellaan, niin onnistuessaan leikkaus olisi säästänyt rahaa, koska ko henkilö olisi pärjännyt mahdollisesti jopa itsenäisesti? Nyt ei varmasti pärjää, jos toisen silmän näkö huono, ja toinen sokea.

---

AIka hankala olisi iän takia vetää rajoja, mitä tehdä. Toki potilaan kunto vaikuttaa, huonokuntoinen vanhus ei kaikkea kestä. Maksansiirrossakin taitaa olla alkkiksille juomattomuusraja, mikä onkin hyvä. Mutta, leikkaus voi antaa vanhukselle toimintakyvyn, tämä lisää elämänlaatua ja säästää yhteiskunnan varoja, jos selviää kotona.

Ei siinä kohdin tule ajateltua että virheitä sattuu, kun se sattuu omalle kohdalle.. eli :hug: Minä ainakin olisin niin järkyttynyt ja vihainen että tekisin lääkärille huomautuksen asiasta, oman mielenrauhani vuoksi.