M
mehmis
Vieras
Onko täällä ketään, kuka on halunnut sektion suunnitellusti ja vielä saanut sen? Itse haaveilen vauvasta ja ollaan ruvettu jo yrittämäänki, synnytys vain pelottaa liikaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 17:27 Kohtalotoveri kirjoitti:Hei
. On vain vähättelevästi sanottu, että kyllä se mieli muuttuu raskauden loppua kohti (hormoonit ja muuta) - vaan ei ole mihinkään muuttunut, haluan edelleen vain ja ainoastaan sektion. En olisi edes raskaaksi uskaltautunut ellen olisi sellaisesta mahdollisuudesta tiennyt.
ymmärrän että sua pelotta, kaikki vieras voi pelottaa ja se on ihan luonnollista, ponnistusvaihe sattuu pikkuisen ainakin ihan varmasti, mutta se kipu on niin pieni hetki sektiohaavaan verrattuna, mieti ja harkitse tarkkaan tuota sektiota ihan tosi.Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 14:46 mehmis kirjoitti:Mä tiedän kyllä kaikki vaarat sektiosta. Oon ottanu selvää asioista.. Se pelko vaan on niin kova, mä en edes ole vielä raskaana luultavasti, ja nyt jo pelkään. Koko lasten tekokin on ollut mietinnässä pelon vuoksi.Tiedänhän mä senkin, että leikkaus on riski. Sen myös, että se sattuu ihan varmasti. En vaan voi sietää sitä ajatusta, että iso möhkäle repii tietä ulos mun pienen reiän kautta... No, jos se vauva joskus sinne kohtuun ilmestyy niin ihan varmasti keskustelen asiasta, ja paljon, sitten neuvolatädeille.
Pelko on kumma asia.
älä liiaksi ajattele sitä synnytystä, ota se sellaisena kuin se tulee ja asenteella että siitä selvitään ja sinä pystyt siihen takuulla, kipua tulee olemaan enemmän tai vähemmän mutta se on sen ajan murhe ja sitäpaitsi synnytyksesi voi olla erittäin helppo =) , lähde matkaan avoimin mielin ja ota se seikkailuna ja rikastavana kokemuksena koska sitä se takuulla tulee olemaan .Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 15:16 mehmis kirjoitti:Onhan se niin, että tarkkaan pitää miettiä. Mä vaan en saa yöllä nukutuksi ku oon alkanu miettiä tätä. Mä en voi tehä mitää etten miettis synnytystä. Mulla mahassa kiertää ja pelottaa ja suunnilleen itken ku ees ajattelen, et se lapsi pitää mahasta jotenki uloskin saada. Ja mä en tosiaankaan ole edes raskaana!! :attn:
Uskomatonta tää. Itekki tiedän et on ihan järjen vastaista tämmöinen. Ja melkein kaikki selviää alatiesynnytyksestä jotka sen on tehny. Mua vaan niin pelottaa... :'(
no sinä olet sitten oikea harvinaisuus jos heti leikkauksesta olet vauvaa hoitanutAlkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 18:32 Tuntematon kirjoitti:enpä ole huomannut et sektio vaikeuttaisi vauvan hoitoa.heti olen vierihoitoon halunnut.itse vaihdoin pienelle vaipat jne.vaikka olenki välillä melko kipeä ollut,mutta liikkuminen auttaa toipumista.sektiosta on nyt kaksi viikkoa ja olo on mitä parhain,jaksan hoitaa vauvaa,teen aika pitkiä lenkkejä jne.mulla oli pelko syynä kahteen viimeiseen sektioon.Jokainen tekee toki miten parhaaksi näkee!
synnytyspelko ei todellakaan ole mikään lääketieteellinen syyAlkuperäinen kirjoittaja 12.05.2005 klo 19:14 Lääkäri kirjoitti:Ketään ei nykyään pakoteta synnyttämään alakautta ainakaan Helsingissä! Älkää antako väärää tietoa ihmisille! Jos äiti haluaa sektion, hän sen myös saa. Aina. Synnytyspelko on lääketieteellinen peruste sektioon.
Toiselle sektio on helpompi tapa synnyttää, toiselle alatiesynnytys. Näissä asioissa on typerää olla mustavakoinen, koska kaikki on niin yksilöllistä.
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 15:16 mehmis kirjoitti:Onhan se niin, että tarkkaan pitää miettiä. Mä vaan en saa yöllä nukutuksi ku oon alkanu miettiä tätä. Mä en voi tehä mitää etten miettis synnytystä. Mulla mahassa kiertää ja pelottaa ja suunnilleen itken ku ees ajattelen, et se lapsi pitää mahasta jotenki uloskin saada. Ja mä en tosiaankaan ole edes raskaana!! :attn:
Uskomatonta tää. Itekki tiedän et on ihan järjen vastaista tämmöinen. Ja melkein kaikki selviää alatiesynnytyksestä jotka sen on tehny. Mua vaan niin pelottaa... :'(
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2005 klo 18:23 itkuinen äiti vastaa kirjoitti:Meillä vauva kuoli alatiesynnytykseen. Sektio olisi pelastanut lapsemme. Yksi promille kuolee alatiesynnytykseen, sektioon kuolevien lasten vuosittaista lukumäärää en tiedä. Mieti todella kumman synnytystavan haluat! Itse olen synnyttänyt ensimmäisen alakautta ja myös hän oli vähällä menehtyä. Lantiokuvat otettiinja todettiin, että mahtuuhan tuo tulemaan, eipä mahtunut tämä eikä meinannut siis mahtua ensimmäinenkään. Sektiota en pyynnöstäni huolimatta saanut. Jos sinusta tuntuu siltä, että haluat synnyttää sektiolla niin siitä vaan!!!! VAADI SILLOIN SITÄ!
Voimia synnytykseen.