Suuttuisitko, jos aikuinen tarjoutuisi ostamaan teinilapsellesi alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua ärsyttää sekin, että tuttavaperhe naureskelee miten on maistattaneet juhlapyhinä omalla teinillään alkoholia ja mitä kaikkea se on juonut. Muuten ovat ihania ihmisiä, mutta tuo alkaa tökkiä. Musta se ei ole fiksua eikä hauskaa.
Eli herne olisi aika syvällä ap:n tapauksessa.

Ei keneenkään voi luottaa, ellei asioita käy etukäteen läpi. Minäkin yritin löytää lapsenvahtia, ja löysinkin kivanoloisen ja hyvin kommunikoivan tyypin. Hetkeä ennen kuin minun oli tarkoitus jättää lapsi hänen hoitoonsa, kävikin ilmi, että hänen omat lapset on huostaanotettu. Ei tule ihan ekana mieleen tuollaisia kysyä.

Keneenkään ei voi luottaa, mitä tahansa voi paljastua. Ap, poikasi on jo niin iso, että hänen pitää itsekin alkaa ottaa vastuuta valinnoistaan. Ei ole pakko ottaa vaikka tarjotaan, tämän sinä toivottavasti hänelle opetat. Tarjoajia tulee jatkossakin vastaan, ja kun hänelle tarjotaan huumeita, hän toivottavasti osaa jo kieltäytyä, vaikka tarjoaja olisi minkälainen tahansa.

Jos ap:n lapsi on ollut kirkossa ehtoollisella niin siinähän on jo tullut alkoholikokeiluja myös ennen tuota siideriä. Papeilla ei myöskään ole tapana kysellä vanhempien lupalappuja ehtoollisen tarjoamisen yhteydessä. :eek:

Jos ap:n lapsi on ollut kirkossa ehtoollisella niin siinähän on jo tullut alkoholikokeiluja myös ennen tuota siideriä. Papeilla ei myöskään ole tapana kysellä vanhempien lupalappuja ehtoollisen tarjoamisen yhteydessä. :eek:
Meille kerrottiin riparilla jo vuonna 1992, ettei meidän luterilaisen seurakuntamme "viinissä" ole alkoholia, eli se soveltuu myös alaikäisille ja alkoholisteille. Pahanmakuista se kuitenkin oli.

Ja jokainen tietää, että ehtoollisella tarjotaan tollanen viiniä, jossa ei ehkä ole edes prosentteja. Tooooodella verrannollinen ap:n tilanteeseen...eiku.

Tuo laivalla valvonut nainen teki kertakaikkiaan väärin ja vieläpä laittomasti, eikä mikään sitä tosiasiaa muuta. Hemmetin nolo tapaus, jonka sietäisi hävetä itseään ja vähintäänkin pyytää anteeksi tekosiaan. Mutta ei tästä tilanteesta kannata lähteä riitelemään. Kunnon keskustelut ja pelisäännöt nyt pojan kanssa ja eteenpäin kohti uusia pettymyksiä.

Mun mielestä meni heti kättelyssä pieleen kohta "Soitin äidille B..." vaikka sanottavaa oli äidille A.

Mun mielestä A ei ole toiminut oikein, mutta toisaalta mitään kauheaa ei ole tapahtunut. Soita äidille A ja sano, että olet pettynyt kun alaikäiselle lapsellesi on tarjottu alkoholia, älä tee enää niin. Sitten annat anteeksi kaikille osapuolille.

Yhteistyössä