Suuttuisitteko tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Ystävän kanssa puhuttiin ja vähän niin kun sovittiin et pidetään tänään semmonen hemmottelupäivä, syödään, saunotaan ja otetaan vähän olvia.
No minä en sitten muistanu et mun pitäis olla tärkeessäkin palaverissa huomenna ja en sinne nyt haluais silmät punasena ja henki pahalta haisevana mennä. Juu voisin ottaa vähemmän ja mennä ajoissa nukkumaan mutta sitten se ei käyny ystävälle, ei halua katella et minä hörpin yhtä lasia monta tuntia ja sit lähen pois kun vasta kemujen pitäis alkaa. ehotin että siirrettäis sitä toiselle päivälle, eihän se käyny ja nyt sitten suuttu.

En suuttuis, mutta uskon että joku suuttuisi. Ehdotithan sitä kompromissiäkin ja menit puolitiehen vastaan, kaverisi vain ei jaksa paikoiltaan liikkua.
Ei kannata välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Kyllä mua ottais pattiin jos oisin varautunut ite ko.iltaan ja sitten yhtäkkiä toiselle ei käviskään.

No kyllä se tietty harmittaa mutta en voi sille mitään että unohin koko asian. Jotenkin paha mieli kun suuttu niin hirveesti et läppäs luurin korvaan. Tässä mietin että pitääkö sitä sitten vaan istua huomenna huonovointisena palaverissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tässä mietin että pitääkö sitä sitten vaan istua huomenna huonovointisena palaverissa...
Ei tarvitse. Jokainen saa ottaa niin vähän tai paljon kuppia kuin itse haluaa. Mulla on ystävä, joka ei ota pisaaraakaan ja silti mulla on ihan hauskaa hänen seurassaan. Itse en menisi huonovointisena ja vanhalta viinalta haisevana työpalaveriin. Jos tuollainen ilta sovitaan arkipäiväksi eli kun tietää, että seuraavana päivänä on työpäivä, lienee selvää, ettei silloin voi kamalasti tenuttaa. Jos ystäväsi ei sitä ymmärrä, ongelma on hänen eikä sinun.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn Monroe:
pahoittaisin kyllä mieleni, jos toinen ei ole vain muistanut jotain palaveria ( viitsinyt vilkaista kalenteriin ) ja sitten peruu H-hetkenä. Aika tylsästi tehty ystävääsi kohtaan.

Minä en voi sille mitään jos unohdin niin unohdin, siinä uskossa olin että ei mulla mitään ole. Minäkin olen erehtyväinen. Kyllä mua itteekin harmittaa ja jo suunnittelen että pitäiskö sitä kuitenkin mennä ilta viettämään ja yrittää huomenna skarpata.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tässä mietin että pitääkö sitä sitten vaan istua huomenna huonovointisena palaverissa...
Ei tarvitse. Jokainen saa ottaa niin vähän tai paljon kuppia kuin itse haluaa. Mulla on ystävä, joka ei ota pisaaraakaan ja silti mulla on ihan hauskaa hänen seurassaan. Itse en menisi huonovointisena ja vanhalta viinalta haisevana työpalaveriin. Jos tuollainen ilta sovitaan arkipäiväksi eli kun tietää, että seuraavana päivänä on työpäivä, lienee selvää, ettei silloin voi kamalasti tenuttaa. Jos ystäväsi ei sitä ymmärrä, ongelma on hänen eikä sinun.

Hänellä on itelläkin työpäivä mutta ei kuulema haittaa niin siksi se sovittiin näin arkipäiväks, sen takia varmaan enemmän suuttu kun hän menee töihin ja minä yhen palaverin takia perun. Mutta tunnen itteni sen verran että tulen aina tosi kipeeks pienestäkin alkoholimäärästä.

No voihan ystäväsi olla hieman pettynyt, jos on kovasti odottanut tätä kyseistä iltaa. Voisitko hyvittää sen jotenkin..lupaat vaikka että meette kahville ja tarjoat jätskiä, pullaa tai jotain muuta siinä ohessa. Ja sovitte sitten uuden ajankohdan?? Minkä sitten pitäis pitää ainakin sun kohdalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ystävät tärkeitä:
No voihan ystäväsi olla hieman pettynyt, jos on kovasti odottanut tätä kyseistä iltaa. Voisitko hyvittää sen jotenkin..lupaat vaikka että meette kahville ja tarjoat jätskiä, pullaa tai jotain muuta siinä ohessa. Ja sovitte sitten uuden ajankohdan?? Minkä sitten pitäis pitää ainakin sun kohdalla?

Eipä tuo enään vastannu kun soitin, eli tuskin vähään aikaan tarvii yhteyksiä pitää. Ehdotin kyllä uutta päivää mutta läppäs luurin korvaan ja sano että ei tarvii.

Mutta mä ajattelenkin vanhanaikaisesti eli työt ensin ja sitten vasta huvit.

Näin minäkin ajattelen, mutta ilmettelisin, miksi kaveri on edes sopinut illanvietosta. Loukkaantuisin, koska olisin ihan varma, että hänellä ei ole alunperinkään ollut aikomusta tulla ko iltaan. Sen ymmärrän täysi, että joku ei tule illanviettoon, koska seuraavana aamuna on oltava töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Hänellä on itelläkin työpäivä mutta ei kuulema haittaa niin siksi se sovittiin näin arkipäiväks, sen takia varmaan enemmän suuttu kun hän menee töihin ja minä yhen palaverin takia perun. Mutta tunnen itteni sen verran että tulen aina tosi kipeeks pienestäkin alkoholimäärästä.
No hänellä on sitten sellainen työ, jossa ei krapulassa oleminen haittaa. Mua haittaisi, joten jos on aamulla työpäivä, en ota kovin montaa lasillista. En kyllä ota mielelläni muutenkaan, koska liiasta alkoholista alan vaan oksentamaan. Ja se ei ole kenenkään mielestä kivaa.

Nyt muuten yhä useammissa typaikoissa ei katsota krapulaista työntekijää hyvällä. Joissain paikoissa työntekijä voi joutua jopa verikokeeseen epäillyn alkoholin vaikutuksen alaisena olemisen takia. Mä en lähtisi pelleilemään asialla ollenkaan.

Mitä tulee siihen, että unohdit palaverin, niin ei sille voi mitään. Mulla on työ, jossa huominen palaveri saattaa selvitä vasta tänään ja se palaveri voi olla toisella puolella Suomeakin. Silloin peruuntuu illlanvietto, jos aamulla pitää kukonpiarasun aikaan lähteä. Jos palaveri on lähikulmilla, voin illanviettoon mennä, mutta otan vain pari lasillista. Eikä ole koskaan ollut asian suhteen ongelmaa, kaverini kyllä ymmärtävät, ettei krapulassa mennä töihin.

No entä jos yrität laittaa vielä tekstaria ja kerrot oikeesti että oot pahoillasi. Sanot että kysymys oli tosiaankin unohtamisesta ja työtä ei voi ohittaa. Kerrot että tämä ystävä on sulle tärkeä. Jos ei sitten auta niin ei voi mitään, ootpahan ainakin yrittänyt. Tekstariin ei voi läpätä luuria kiinni. Ystävyyssuhteet voi olla joskus hankalia...

No hänellä on sitten sellainen työ, jossa ei krapulassa oleminen haittaa. Mua haittaisi, joten jos on aamulla työpäivä, en ota kovin montaa lasillista. En kyllä ota mielelläni muutenkaan, koska liiasta alkoholista alan vaan oksentamaan. Ja se ei ole kenenkään mielestä kivaa.

Nyt muuten yhä useammissa typaikoissa ei katsota krapulaista työntekijää hyvällä. Joissain paikoissa työntekijä voi joutua jopa verikokeeseen epäillyn alkoholin vaikutuksen alaisena olemisen takia. Mä en lähtisi pelleilemään asialla ollenkaan.

Mitä tulee siihen, että unohdit palaverin, niin ei sille voi mitään. Mulla on työ, jossa huominen palaveri saattaa selvitä vasta tänään ja se palaveri voi olla toisella puolella Suomeakin. Silloin peruuntuu illlanvietto, jos aamulla pitää kukonpiarasun aikaan lähteä. Jos palaveri on lähikulmilla, voin illanviettoon mennä, mutta otan vain pari lasillista. Eikä ole koskaan ollut asian suhteen ongelmaa, kaverini kyllä ymmärtävät, ettei krapulassa mennä töihin.

Päiväkodissa on töissä, ja ei se ilmeisesti koskaan tule edes kipeeks vaikka ottaakin. Ei sitten ymmärrä sitä että minä tulen ja sillon vähän nolo istua jossain palaverissa kun ei tiedä oksettaako vai mitä.
Minä taas en ymmärtäny miksen voi vaan muutamaan jouda ja ajoissa lähtisin kotiin, tai ehkä se ei tunnu kivalta jos itellä on intoa pämpätä.

vähän nolo istua jossain palaverissa kun ei tiedä oksettaako vai mitä.
Minä taas en ymmärtäny miksen voi vaan muutamaan jouda ja ajoissa lähtisin kotiin, .

Ei todellakaan kannata vaarantaa uraansa ja mainettaan, jos tuon tietää etukäteen.

Minä en edes kysy"lupaa" aikaiselle kotiinlähdölle enkä sille montako juon.
*ilonpilaaja*

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
vähän nolo istua jossain palaverissa kun ei tiedä oksettaako vai mitä.
Minä taas en ymmärtäny miksen voi vaan muutamaan jouda ja ajoissa lähtisin kotiin, .

Ei todellakaan kannata vaarantaa uraansa ja mainettaan, jos tuon tietää etukäteen.

Minä en edes kysy"lupaa" aikaiselle kotiinlähdölle enkä sille montako juon.
*ilonpilaaja*

Varsinaisesti ole mikään työjuttu mutta sen verran tärkee että ei kehtaa kankkusessa oikeen olla paikalla.

Päiväkodissa on töissä, ja ei se ilmeisesti koskaan tule edes kipeeks vaikka ottaakin. Ei sitten ymmärrä sitä että minä tulen ja sillon vähän nolo istua jossain palaverissa kun ei tiedä oksettaako vai mitä.
Minä taas en ymmärtäny miksen voi vaan muutamaan jouda ja ajoissa lähtisin kotiin, tai ehkä se ei tunnu kivalta jos itellä on intoa pämpätä.
Minusta kenenkään ei pitäisi joutua edes selittelemään, miksei juo itseään humalaan tai että haluaa ihmisten aikaan kotiin, kun seuraavana päivänä on työpäivä. Tai vaikka olisi vapaapäiväkin. Ja vaikkei sun palaverisi olisikaan edes työpalaveri, niin kyllä se musta on ihan kohteliasta niitä muita palaverissa olijoita kohtaan, että et ole krapulassa. Mutta jos kaverisi haluaa pämpätä eikä osaa pämpätä ilman, että sinäkin pämppäät, niin se on hänen ongelmansa. Kurjaa tietysti, että suuttui moisesta, mutta suuttukoon. Sinä itse päätät, paljonko juot ja moneltako lähdet kotiin.

Yhteistyössä