Ääh... Aivan sama mistä kirjoittaa, niin jossain vaiheessa joku polttaa päreensä.
Itse olen siis aloittanut tämän ketjun ja oma lähtökohtani oli ihmetellä tätä lääkärin lausuntoa siitä, että äänet PITÄISI näkyä melkein sataprosenttisesti kun on rv 5+4, koska se on mielestäni varhain.
Kyse EI siis ollut niinkään siitä kannattaako noi n varhain ultraan mennä, eikä sitä täällä kukaan ole suositellutkaan...Itse en ainakaan suosittelisi! Gynekologillahan voi käydä muutenkin kun raskausasioissa...
Viime keskenmenoon päättyneessä raskaudessa suunnittelin meneväni ultraan viikolla 8 tai 9, sinne vaan ei koskaan päästy. Tällä palstalla onkin aika paljon ihmisiä, joilla on takana rankkoja kokemuksia, eikä vältämättä yhtään "onnistunutta" raskautta eli siis lasta. Tälläisen ihmisen voi siis olla vaikea uskoa, että kaikki voisi mennä hyvin loppuun asti, koska ei ole sitä kertaakaan kokenut.
Katsotaan nyt kuinka tässä käy. Tällä kokemuspohjalla ainakin itse suosittelen heikkohermoisemmalle (ja niille, joille pettymiskokemuksia on kerääntynyt) ultraa ennen rv 12, jolloin kaikenmaailman tuulimunatapaukset saadaan rajattua pois kuvioista. Jos pinna on pitkä, niin voihan sitä odotella kauemmaksikin.
Omalla kohdallani olen huomannut, että äitiyteen orientoituminen voi olla aika voimakaskin prosessi, ja se pyörii tuolla alitajunnassa, vaikka aikaisempien vastoinkäymisten pohjalta yrittää muka olla ajattelematta koko asiaa. Mitä nopeammin tuulimunasta/keskenmenosta tms. saa tietää, sitä paremmin asiaa pystyy käsittelemään.
Niin ja sitten vielä sinulle, joka ihmettelit mun vastauksia: Olen vastannut "vierailijalle" silloin, kun kommentista on puuttunut otsikko, johon voisi viitata...