T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Siis enhän ole kieltänyt ketään käymästä ultrassa missään vaiheessa! Ihmettelin vain että miksi kun ei ole koskaan ennen tullut vastaan. Enkä muista mitä kirjoja olen lukenut kun luin ne ekan raskauden aikana ja siitä on jo jokunen vuosi. Nämä kolme seuraavaa ollaan menty ihan neuvolasta saaduilla tiedoilla.
Itse olen aina asennoitunut niin että raskaus on täysin varma vasta kun 12 ekaa viikkoa on takana. Ja olen käynyt siellä ultrassa. Ja sitten sen voi jo muillekin kertoa. Itsellänikin on takana keskenmenoja ja siksi suhtaudun näin varovaisesti...
Muutama ystävä on kyllä julkistanut tiedon heti ja onneksi kaikki on mennyt hyvin. Ystäväpiirissä ei ole yhtään munatorvienpoistoon johtanutta kohdunulkoista raskautta -onneksi! Ja siksi ehkä en tästä alku ultrasta ollut kuullutkaan.
Hyvää ja onnellista odotusta kaikille!
Tässä mun kokemus:
Ensimmäisessä raskaudessa en käynyt alkuraskauden ultrassa, ja sitten selvisikin np-ultrassa viikolla 11+3 että pienokainen oli kuollut jo viikolla 6. Ei ollut ollut vuotoja eikä mitään km:ään viittaavaa..! Eli kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno....Pahoinvointi loppui vasta kun tyhjennettiin läkkeellisesti ja vatsa oli kasvanut "normaaliraskauden verran" (lapsivettä oli kuulemma normaalimäärä kuin muuten 12.vkolla), oli väsymystä, huimausta, päänsärkyä - you name it! Ei oireet siis takaa mitään, valitettavasti. Itse asiassa oireet alkoivat mulla vasta 6+4 paikkeilla kyseisessä raskaudessa...! :O
..Tämänkertaisessa raskaudessa kävin ar-ultrassa heti 7. viikolla jotta voisin edes vähän huokaista kun syke näkyi. Ja kyllähän se vähän rauhoitti mieltä
Nyt onnellisesti 18. viikolla![]()
Tässä mun kokemus:
Ensimmäisessä raskaudessa en käynyt alkuraskauden ultrassa, ja sitten selvisikin np-ultrassa viikolla 11+3 että pienokainen oli kuollut jo viikolla 6. Ei ollut ollut vuotoja eikä mitään km:ään viittaavaa..! Eli kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno....Pahoinvointi loppui vasta kun tyhjennettiin läkkeellisesti ja vatsa oli kasvanut "normaaliraskauden verran" (lapsivettä oli kuulemma normaalimäärä kuin muuten 12.vkolla), oli väsymystä, huimausta, päänsärkyä - you name it! Ei oireet siis takaa mitään, valitettavasti. Itse asiassa oireet alkoivat mulla vasta 6+4 paikkeilla kyseisessä raskaudessa...! :O
..Tämänkertaisessa raskaudessa kävin ar-ultrassa heti 7. viikolla jotta voisin edes vähän huokaista kun syke näkyi. Ja kyllähän se vähän rauhoitti mieltä
Nyt onnellisesti 18. viikolla![]()
Mä kävin alkuraskauden ultrassa 6+1, jolloin näkyi raskaupussi ja että on oikeassa paikassa. Viikkoa myöhemmin uudessa ultrassa vahva syke ja annettiin silloin vasta viikot 6+1. Itse olin tässä vaiheessa hieman epäileväinen, koska hedelmöitys olisi pitänyt olla viikkoa myöhemmin ja se ei täsmännyt oviksen kanssa. Gyne kuitenkin sanoi, että kaikki ok ja enää erittäin pieni keskenmenon riski, koska kohdunsuu kiinni ja vahva syke. Mutta kuinkas kävikään, np-ultrassa 11+5 selvisi, että pikkuisen sydän oli lakannut lyömästä 8. viikolla. Mulla myös oireita "loppuun saakka". Kauhulla jo odotan kuinka henkisesti raskasta tulee olemaan jos ja kun tärppää uudelleen.