**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teräskukkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips. Mäkin kokeilin tänään laittaa niitä Rela-tippoja vaan 3... Jos sillä ny on jotain merkitystä. Se on vaan kumma kun tuo ukko saa väännettyä paskan, ja pierukin rutisee hienosti... Mut miks IHMEESSÄ se KARJUU ja vääntää kun tekee toimiaan? Ei siellä mitään tukoksia ole!!? Pitää vissiin neuvolassa sanoo tosta. Kiva yölläkin yrittää nukkua, kun toinen karjuu unissaan kun vääntää paskaa... :laugh:

Tosin tuosta kuuluu muutenkin outoja ääniä... Se aina ähkii ja murisee kun pääsee tissille. Se ei todellakaan hiljaa ja kiltisti tuhise siinä suloisena, vaan oikeesti pitää kamalaa meteliä kokoajan kun imee. Ja pieree kans samalla. Onko muilla tällaista? Vai onko toi meidän pikku-ukko vaan niin "äijä"???

Mä oon käsittäny, et ev.lut kaks kummia pitää olla kirkon jäseniä, ja loput voi olla sit mitä lystää Näin ainakin kaverin lasta kun kastettiin... Tuskin se käytäntö kamalasti vaihtelee??? Muuten en tiiä, kun ite en kuulu kirkkoon, eikä tarvii tollasia asioita edes miettiä. Meille tulee ns. "siviilikummit", jotka ei liity millään tavalla uskonnolliseen kasvatukseen, vaan haluttiin vaan lapselle pari aikuista ihmistä läheisiksi, tueksi ja turvaksi elämän varrella... siis meidän lisäks :D

Mun TAYS-seikkailusta tuli kiva lasku... n. 400?! Ja eräpäivä 1.10...! Sikäli perseestä, että miehelle ei tuu ku viikon palkka, ja isyyslomarahat tulee sit joskus, KELA kun maksaa ne vasta jälkikäteen! Ja mulle tulee vasta silloin 5.10 äippärahat...! Noh, joko maksetaan se myöhässä, tai sit maksetaan vuokra myöhässä.. Veikkaan, että vuokrassa voi joustaa...! Mut, tosi kiva toi eräpäivä, ei yhtään pidemmälle voinu laittaa tollasta laskua!!!

Eikä täs muuten mitään hätää olis, mut eilen tuhlattiin mun työttömyyspäivärahoja 500? Prismaan! Ostettiin miehelle uus rinkka, mulle sellanen patikointireppu, ja sit viel sellanen lapsenkantorinkka...! Oli pakko ostaa, kun nyt ne on kaikki alennuksessa syksyllä, ja oli viel asiakasomistajapäivät, eli viel 15% alennusta siihen päälle. Säästettiin jo pelkällä S-kortilla yli 100?! Se lapsirinkka on tosi ihana...! Kyllä kelpaa ens kesänä reissata ja patikoida!! :D

Jahas, pitäsköhän tännekin päivittää nuo parit tiedot, sain aika hyvin tota odottajien pinoa päivitettyä ajan tasalle, vaikka kaikki ei ookkaa yksäreitä laittanu. |O

Poju on ihana, tossa sitterissä sellanen mursu-helistin kainalossa. Se osaa sitä pitää aika hyvin, tosin varmaan tahattomasti, mutta kuitenkin pitää... Ja välillä yrittää imeä sen mursun torahammasta!!! :laugh: Aika huvittavia noi ton malliset helistimet, Brion sellasii 0+ helistimiä, pehmeitä pötkylöitä jos joku tietää....
Tai noh, toimiskohan toi linkki: http://www.brio.net/BRIO_NET/Suomi/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fSuomi%2fToys%2fINFANT%2fMy+Very+First%2fProducts%2f30456-Rattle03.htm?b=2

Ainiin, ja pojulla vähän nuhaa ja aivastelee, toivottavasti ei vedä flunssaks :snotty: :| :/ :( :'( Kiva viel viikonlopuks tällanen!!!

kummit meillä tulee sylikummiks mun sisko ja toiseks kummiks nyt sitte miehen veli, miehen veli ei kuulu kirkkoon niin se ei kuulemma saa olla sylikummina mutta muuten saa kummina olla.. Näin oli jani sanonu ku mies kysy sitä kummiks..

Käytii siellä neuvolassa ja ensinnäki siitä mahan punotuksesta ja 'hilseilystä' sano että ihan normaalia. Kun on ollu lapsivedessä niin kauan ja nyt saa yhtäkkiä ilmakylpyjä niin iho kesii normaalisti. Ennen viittä tarttee vie käydä apteekissa kun olihan se silmätulehdus pojalla niinku epäilinki :/ voi pientä :hug: Napa oli ok, jonku käsittelyn se sille teki ja sano että rasvailla vaan muuten oli hyvä. Painoo oli tullu viikossa 200g :D Sano että tosi hyvä ku yleensä 100g pitäs ainaki viikos tulla, jätkä on jo ihan kohta saavuttanu syntymäpainonsa :D

Meidän neuvolaan lähtö ei sujunu ihan mallikkaasti.. :headwall: Eka mamma jumitti koneella, sit yritti lähettää tekstiviestiä ja onnistu sössiin sen niin että piti 3kertaa alottaa uusiks, sit huomas että sosku on tehny takasinperinnän äippärahoista, sitte ku menin pukee pojalle loppuja kuteita nii huomasin että pissat tullu läpi ja vaatteet siis vaihtoo, sitte kiirehdittii autolle ja oli tapahtunu se mitä pelkäsinki.. Akku simahtanu mun autosta ku auto ei oo liikkunu muutamaa viikkoo ollenkaa (paska akku stana), ONNEKS siinä parkkipaikalla oli just vissii ainut normi ja tosi mukava mies täst talost ja anto lisävirtaa :) No sitte lähettii liikkeelle nii ei meinaa auto liikkuu, tuli eka mielee että onko joku rengas tyhjä ku nii nihkeetä oli (joskus yhel autol lähin liikkeelle ja oliki rengas tyhjänä, ihmekää ku liikku nihkeesti :laugh: ) no ei ku takajarrut jumis.. huh huh.. onneks ne aukes melkei samantie ettei tarttenu junnata.. Ja neuvolassa oltii varmaa 15minuuttii myöhäs vaikka neuvola on tos vieres, terkkari näkyy ku menee pihalle :headwall: :laugh: Mutta ku tänää vasta sai vaunut tilattuu nii mun olis pitäny poika sylis kävellä siihe ilman tota mukavaa naapuria.. Että sellanen aamu :kieh: :headwall: :laugh:
toivottavasti toi akku nyt latautu tolla matkalla ku kylälläki äkkii kävin, sie ainaki käynnisty ihan hyvin.. Tarttee sinne apteekkii vie päästä ja postii hakee vaatepaketti poitsulle..
On muute poika nukkunu yli kolme tuntii jo, välillä inissy mut eipä oo heränny vie.. Miks mä en syöny ja nukkunu täs välis :headwall: ei varmaa nuku noi hyvi enää uudestaa :headwall: netissä vaa ja haukottelen.. pöh.. :D

Löysin muute tollasen ku tota kummi juttua guugletin :) http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime100.aspx Siinä on ainaki jotai tietoo.. Ja ton mukaa ei se miehen veli meillä voikkaa olla kummina ku on eronnu kirkosta :/

moikka,

vihdoin sain tytön nukkumaan. Koko aamu vaan syöty ja nukahdetttu ihan hetkeksi. Nyt hän nukkuu tuolla meidän sängyssä. Odottelen tässä miestä kotiin viikonlopun viettoon. Meillä on ensimmäinen viikonloppu ettei ole ketään tulossa kylään, saadaan ns. olla vaan perheen kesken. Jos vaikka menisi pienelle vaunukävelylle ja auto ajelulle viikonloppuna.

Nää päivät kuluu ihan hirvittävän nopeasti. Meidän silmätulehdus ei vieläkään ole helpottanut. soitin tänään naistenklinikan lastenlääkärille ja sovittiin et jatkan silmätippoja viel viikonlopun yli. Kelläs muulla täällä nyt olikaan tuo silmätulehdus? ja mites se on lähtenyt paranemaan?

kiva kuulla et teil on noin hyviä kokemuksia noista Rela- tipoista ku alotin ne itse tänään ja sanoin d-vitamiinit. Mitä d-vitamiineja teillä syödään? kaveri sano et kandee ostaa jekovitteja ja niit oonki sitten ostanut. Niistä ei kuulemma tule niin vatsanväänteitä.

Viivi: miellä rinsessa nukkuu vieressä, ainakin toistaiseksi. nytkin tosiaan possuttaa tuolla meen sängyssä kai se on se tuttu vanhempien tuoksu et haluaa nukkua siellä.

Million-nights olipahan reissu. npo toivottavasti vaavin sydän on jatkossakin yhtä hyvässä kunnossa.

nyt ruokailemaan kaamea nälkä ja mieskin on kotona :heart:

Jooseppi & Möykky 2vkoa

kastejuhlista:
Zeny: Luterilainen olen minä ja mies ei kuulu kirkkoon.

Pitää papin kaa sitte vaikka jutella, et voiko se kolmas "kummi" tulla paikalle, mutta
ei sitten vaikka ole kirjoissa tai jotain..Mut ois vaan kummi jätkälle..
pitää jotain kehittää

Roona82: Täällä jätkä ärisee ja "komentaa" tissiä :D
on kyl saatu hänelle nauraa välillä! :laugh:

esmeralda- ja jätkä13vrk

Roona Täällä kans välillä oikei muristaan ku paskotaan, vaikka tuskin sitä litkua on vaikee pihalle saada :laugh:
Jooseppi täällä silmätulehdus kans, just hain tipat (tipat ja tipat, ihme möhnäähän se on..) ja hitto että on vaikeeta saada sitä sinne mihin pitäs.. Onko vinkkejä millä se ois jotenki helpompaa?
D-vitamiineist jekovitteja anto neuvolan täti tänää mukaa mutta vielä niitä ei meillä kyl aloteta, ens viikol vasta ku tulee toi 2viikkoo täytee..
Kyl se nii meilläki on että nukkuu paljo paremmin vieressä ja yleensäki meidän sängys :) kai se on juuriki se että tutut tuoksut ja varsinkin maito tuoksuu siellä :D ÄSken vein omaan sänkyyn ja siellä kuuluu jotain inisevän välillä, voi ku nukahtais vaa ees hetkeks.. :) mulla särkee TAAS päätä, nää valvomiset.. Poitsu jos nukahtais nii voisin syödä iltapalaa ja vahdata telkkua hetken.. tai pistää silmät kii..
Mä oon muute joutunu tänää iha liikaa naapureiden kaa tekemisii :D Tämmönen ihmiskammonen joka kattoo aina ikkunasta eka ettei näy ketää enneku menee pihalle, ettei vaa tartte kehenkää törmätä :laugh: :laugh: Aamulla tosiaa se mies anto lisävirtaa autoo, sit ku tulin neuvolasta niin se oli vieki siinä ja lisäks yks toinen äijä jonka oon nähny aina istuvan tos pihas ja nyt ku tulin apteekista niin tää avulias mies oli taas siinä parkkipaikalla + sen vaimo ja 4v tyttö ja joku nuorempi jäbä :headwall: :D Vauvaa piti näytellä ja mies vitsaili että tuleva autonrassaaja et tänne parkkipaikalle sit vaa heti.. no just joo aattelin vaa et me ei kyllä täällä bronxissa niin kauaa asuta, mut tyydyin vaa hymyilee että nii :laugh: :D

viivi ja poitsu 1vko 2pv :)

Meillä on vauva-arki lähtenyt hyvin sujumaan. Tänään oli neuvolan terkka kotikäynnillä. Tyttö on nyt 5 vrk vanha, mutta paino oli jo n 150 g enemmän kuin syntymäpaino. Maitoa siis tulee hyvin ja vauva imee todella tehokkaasti. Tissit onkin sitten hieman kipeänä, mutta onneksi rintakumit auttaa. 3 tunnin nokoset se ottaa aina, kun on tissiä syönyt, mikä on tosi hyvä. Jää itselle vähän aikaa. Niin ja imemisestä lähtee aivan kauhea meteli, kun imuteho on niin suuri. Tyttö on nyt jo saanut ensimmäisen tutin hajalle imemällä, ainakin sinne sisälle oli päässyt jostain vettä. Ihan mahdotonta toi imeminen :)

Helinä ja tyttö 5 pv

Roona Meillä tyttö murisee ja pieree myös kun on tissillä :laugh: Huvittavaa kuunneltavaa kyllä.. tekeekö muilla vauvat sitä että kun ei heti saa tissiä suuhun niin puree ikenillä nännistä? Meillä tyttö tekee niin ja kipeetä tekee. :o

O&O+ rinsessa 12pvä :heart:

Tänään olis ollu muute meillä laskettuaika :D Mutta onneks poitsu päätti silloi syntyä paljo parempana päivänä :D
Me ku mentii nukkuu nii pari tuntia nukuttii hyvi, sitte herättii ja kitkutettii eikä meinattu nukahtaa millää :/ Aamuyöstä alko uni taas maittaa :) Mä melkein 4tuntii si jo havahduin poitsun murahteluu ja aattelin et jaha kohta herätää mut ei, se onki vaa unissaa murissu jo jonki aikaa :D Mut nyt kuuluu sellasii äänii et kohta varmaa oikeesti herää eikä vaa unissaa inise :D Mä nousin ylös jo ajat sitte ku kuuntelin sitä murinaa ja aattelin koko ajan et nyt se herää, pöh mähän olisin saanu kans nukkuu vie :D no söimpä ainaki aamupalan jo.. Seuraavien unien aikana toivon mukaa pääsen suihkuu ja sit ehkä vie hetkeks sohvalle mammii :)

Viivi ja poitsu 1vko 3pv

Ihana kun on vklp ja mies kattoo pojun kans telkkarii sohvalla. Ostin eilen miehen lapsuuden lempileffan Topi ja Tessu, olivat aamulla "yhdessä" kattonu sitä :D Hellyyttävää...!
Sain myös koko yön nukkua!! Mies anto 2x pullosta... Voi että kun teki HYVÄÄ! :heart:
Mutta oli se sit ihana tossa klo 10 herätä ja saada poju kainaloon ja tissille... Ihana nuuskutella sen vauva-hajua :)

D-vitamiineista, meillä on niitä DeVitoleja, kaveri sanoi ainakin että niille oli niitä suositeltu ihan Lastenklinikallakin aikanaan... Ja hyvin on meillä toiminu.

...ja nyt poju karjuu tissille. Blääh. Noh, tätä tää on :)

D-vitamiinit kirjotin aikasemmin ihan väärin niistä :p Meille kans neuvola anto DeVitoleja ja ite kerkisin ostaa jo valmiiks apteekist niitä jekovittejä :)
Voi ku saiski nukkua koko yön, kade oon :D
Topi ja Tessu löytyy meiltäki ja paljon muutaki :D Mä oon ihan piirretty friikki joten klassikkoja ja muita löytyy vaik kuin :D Mies ei niist välitä mutta kyllähän senki on pakko niitä alkaa ny jossain vaihees sietää sit ku poitsu niist innostuu :D

viivi: kysyin eilen neuvolatädiltä tota silmätippa asiaa ja riitttää et se menee edes silmään. meillä neiti kääntää päätään ja ummistaa silmiään ku laittaa tippoja :) nyt silmä on luojan kiitosjo parempi. meil oli kaks pöpöä simmussa ja nyt saatiin viikko sitte oikea tippa oikeille bakteereille. kiva kiva viikko tuli laitettua sellaista joka tehos vaan toiseen.

meillä tuo tyttö ku syö hotkimalla niin maidot on menny nenään saakka. mulla on tollanen ainu merkkinen niistäjä, mut miten pirussa sitä käytetään?

meillä kans tyttö pitää ihmeellisiä ääniä ku on tissillä. kuulostaa välillä pölynimurilta joka olis tukossa :laugh: kun hän vääntää kakkaa on sekin huvitavan näköistä kun naama kääntyy lähes kaksinkerroin. eielen meillä oli hiukan massu vaivaa, mutta meni vajaassa tunnissa ohi. liekö syynä nuo eilen aloittamani tipat?

pelottaako ketään muuta tuo kätkytkuolema? mä en uskalla nukuttaa tyttöä ku kyljellään

no mies tulee pian kaupasta ja tyttö nukkuu olalla jos vaika veis sen sänkyyn.

jooseppi & möykky 2vkoa 1 pvä

Nyt meikäläinenkin sitten siirtyy tälle palstalle, ihanaa! En jaksa kirjoittaa synnytyskertomusta kun olen sen tänään jo kahdelle ihmiselle referoinnut joten palaan siihen myöhemmin.

Arki on lähtenyt odotettua paremmin, suorastaan hyvin =) liikkeelle. Tyttö voi hyvin, syö hyvin ja me vanhemmat olemme onnesta soikeina :heart: . Tänään lähti napatynkä irti joten sekin on saatu nyt "alta pois". Itse asiassa yllätti, että lähti näin nopsaa (tyttö syntyi siis vko sitten). Miten muilla, koska teillä on tyngät irronneet?

Mitä ohjeita olette muuten saaneet ulkona olemisesta? Koska syysvauva saa teidän oppien mukaan viedä ekan kerran ulos? Musta tuntuu, että eri kätilöiltä tuli eri ohjeita sen suhteen ja nyt arvon, että koska sitä uskaltaisi pikku happihyppelylle.

Jooseppi kyseli kätkytkuolemasta. Ihan varmasti pelottaa jos vaan miettisin sitä. Yritän siirtää tuollaiset ajatuksen kokonaan pois mielestä, saan muuten lietsottua itseni ihan hirveään paniikkiin. Mutta me nukutetaan muutenkin kyllä Leidiä vain kyljellään. Joskus onnistunut sitten itse punnertamaan ja puskemaan itsensä selälleen niin silloin toki saa selällään jatkaa nukkumista.

Imetys onnistuu ihan hyvin mutta tarvin siihen rintakumia. Mulla on niin "paksut" nännit ettei tyttö saa otetta jollei ole kumia. Sain sen heti sairaalassa käyttööni mutta olivat tietty sitä mieltä, että nopeasti siitä eroon. Olen pari kertaa yrittänyt ilman mutta ei siitä tuu yhtikäs mitään. Ja sattuukin helvetisti joten olen päättänyt käyttää kumia, ovat muut sitten mitä mieltä tahansa. Vähän tunnen siitä syyllisyyttä ja pahaa mieltä :ashamed: mutta en kestä sitä kipua. Sain itse asiassa toissa päivänä vasemman nännin rikki ja maito oli ihan veristä ja tämä siis siitäkin huolimatta, että käytin kumia :/ . Eilen annoin sen tissin sitten "levätä" ja pumppasin ylimääräiset pulloon. Miten ihmeessä se imettäminen voi olla niin vaikeaa ja aiheuttaa niin voimakkaita tunteita?!? Nää hormoonit, prkl!!! :kieh:

Cummastelija ja Leidi 1 vko 1 pvä

Pakkaantuuko muilla maitoa rintoihin niin paljon, että on melkein pakko herättää vauva uniltaan tissille? Mulla on nyt ollut kolme viimeistä päivää rinnat tosi täynnä maitoa ja koko ajan vaan toivon, että vauva herää syömään. Se kun nukkuu 3 tuntia putkeen, jos sitä imettää molemmista rinnoista. Täytyy varmaan mennä vähän herättämään, kun alkaa pakottamaan rintoja. En pidä yhtään rintojen pumppaamisesta ja vauva on siinä paljon tehokkaampi kuin minä. Lisäksi pullosta kun antaa vauvalle, niin se imasee pullon tyhjäksi parissa minuutissa ja sitten se saattaa tulla ylös. Meidän neidillä on niin hirmu imuteho. Niin ja nyt on siis 6. päivä synnytyksestä. Kaipa tämä on normaalia, että maitoa tulee liikaa.

Helinä ja vauva

Silmätulehdus no niin meilläki poika tekee että pistää silmät visusti kii ja kääntää päätä pois.. kamala kiusata pientä :/
Ulkona olo mä harmittelin eilen neuvolassa ettei oo vielä vaunuja ku eilen vasta sain tilattua joten on vissiin tiistaina perillä noin terveydenhoitaja sanoi että ei se mitään että ei vielä olis tarttenukkaa viedä pihalle että ens viikolla on hyvä alottaa ku täyttää kaks viikkoo..
Kyljelleen mä nukutan muutenkin aina, ei oo tullu mielee muuhun asentoo jättääkkää..
Ja maitoo pakkaantuu niin et huh huh.. Toisesta tissistä varsinki tippuu vähä väliä housuille ja joka paikkaa jos ei pidä varaansa.. Mutta kumma juttu on se että en muka saa pumpattuu oikeestaa mitää rinnast pihalle mutta silti sitä roiskuu niin että öisinki kaikki paikat on märkinä :headwall:
Imetyksessä aluks meki jouduttii käyttää sairaalassa kumia mut onneks päästii siitä eroo.. ja kotona tissit oli välii niin stanan kipeet että harkittin jo korvikkeesee siirtymistä ku teki niin kipeetä.. mutta ne sit parantu ku rasvailin ja rasvailin.. nii ja toinen nänni rikkuki niin että en voinu imettää siitä vaan piti pumpata ja silloinkos toinen tisii joutu koville ku ainoostaa siitä imetin, auts..
Napatynkä irtos meillä 6pv ikäsenä ja yllätyin iteki ku irtos niin aikasi.. Jotain ihan pientä siihen jäi ku neuvolassa teki eilen jonkun käsittelyn siihen.. Enää muista minkä :) mutta jotain teki :) Muuten napa oli hyvässä kunnossa mutta tosiaan tyngästä oli ihan vähä jääny napaan..
meillä ei näköjää nukuttas ollenkaa omassa sängyssä.. aikasemmi vein omaa sänkyy ja just kerkisin sohvalle nukahtaa nii heräs kitisee.. no sitte mentii kumpiki maate meidän sänkyy ja siihen nukahdettii, mäki taisin tunnin tai kaks nukkua.. En oikee tie ku en muista paljo kello oli ku sinne mentii :D Poitsu nukkuu vielä onneks siellä.. Toivottavasti yöllä nukkuis paremmin ny, ei oo meinaa päivällä ny nukkunu kauheesti, nyt ekan kerran kunnol tänää vasta.. Sormet ristissä ootellaan iltaa :D

Mäkin ilmoittaudun tänne! Tosin varmaan aika harvoin ehdin enää kirjoittelemaan, kun kaksi nassikkaa nyt jaloissa ja sylissä :)

Napatynkä irtosi meillä tänään eli 5vrk:n iässä. Samoin kun isoveikallaankin. Silloin kyl säikähdettiin et irtosko muka jo ihan oikeasti ettei vaan revitty vahingos irti, mutta nyt jo osas odottaa et saattaapi irrota.

D-vitamiinina aiotaan käyttää superhyviä DeeTippoja. Ollaan käytetty niitä esikollakin alusta asti eikä oo mitään tullu. Annostelu vähän isompi kuin muissa, mutta hyvin on saatu ainakin esikolla ne lusikasta menemään. On niin hyvänmakuista vissiin ;)

Meillä sanottiin sairaalan viralliseks linjaks (kuten neuvolassakin ) et ulkoilemaan vois mennä kun syntymäpaino on saavutettu. Mutta ihanan järkevä kätilö sanoi, että jos on hyvät ja lämpimät ilmat niin menkää ulos, kun siltä tuntuu. Tänään sitten oltiinkin koko perhe ulkoilemassa (vauva tietty vaunun suojissa tiukasti ) melkein 2h. Meillä mittari näytti melkein 20 astetta. Niin ja vauva siis 5vrk. Esikoisen kanssa odotettiin tuota syntymäpainon saavuttamista, kun paino laski niin paljon ja mentiinkin sitten vasta 2 viikon iässä ulos. Tuolloin toukokuussa oli samanlaiset ilmat kuin nyt. Nyt on seuraava punnitus vauvalla vasta ens torstaina, joten ei kyllä sitä jääty odottelemaan :D

Meillä on vielä edessä yks ultrareissu ens viikolla. Vauvan virtsatiet tarkistetaan. Ei kai pitäisi olla mitään häikkää, mutta jotain epäilyä siitäkin, joten hyvä kun katsotaan. Ei ole helppoa meidänkään neidin alku, kun kaikenlaista epäilyä on ollut :/

Viivi09: Meille neuvolan täti sanoi kotikäynnillään sällin ollessa 6vrk tuosta ulkoilusta että saa viedä heti eikä tarvii olla mitenkään porrastetusti ensin 5min, 10min jne. Ja mehän ollaan sitten ulkoiltu kaikkina muina päivinä paitsi tänään kun mulla meni 4h lääkärireissulla. Mulle iski rintatulehdus joka nosti kuumeen ja kun soitin sinne yleiseen terveysneuvontaan niin käskivät mitä pikimmin lääkärille ettei ehdi kovin pahaksi. MUISTAKAA SIIS SUOJATA RINTANNE HYVIN! Tämä rintatulehdus kun ei ole mikään kiva sairastettava.

Että tällaista tällä kertaa. Nyt nukkumaan kun väsyttää ihan hirmusti ja sälli herää parin tunnin päästä viimeistään syömään.

Olkkis ja Pikku-A 9vrk

Meillä nukuttiin aikaste hyvin yöllä :) siis muihin öihin verrattuna :D Alku kitkutusten jälkee nukuttii 3,5h yhtee menoo =) Ja sen jälkee vie pari tuntia =) Eka yö ku mamma ei ollu koko ajan silmät ristis :D Noitten pitkie unie aikaa kyl heräilin muutaman kerran ja oottelin et kohta herää ja sit ihmettelin et mitä eikö se ny herääkkää :laugh: Kohta aamupalaa nassuu :)
Juu rintatulehdus on kuulemma niiiiin stanan kamala tauti että yritän kyllä aina parhaani tehä että rinnat olis suojattu.. Ikävä sellanen :/
Sillloi muute ku toi napatynkä irtos nii eka mäki aattelin et apua aiheutinko mä sen irtoomisen liian aikasi :laugh: mutta sitte tajusin aika pian että hyvältähän tuo näyttää että varmasti oli aikaki jo vaa tippua :D

Viivi ja poitsu 1vko 4pv

Täällä valvottu puol yötä... Nukkumaan pääsin klo.2 aikaan... Mies antoi pulloa yöllä, heräsin pojun ähinään siinä klo. 5, ja sen jälkeen ollaankin oltu hereillä, mitä nyt välillä torkuttu sängyssä pojun kanssa... "Pieniä" vatsanväänteitä. Eli oon siis nukkunu "yöunet" kivasti 3h.... |O |O |O

Tuo syö ihan mahottomasti! Mies tankkas sille yöllä pullosta 110ml, ja taas söi - tissiltä 2,5h sen edellisen tankkauksen jälkeen 30min + pullosta vielä 60ml... Aamulla tissiteltiin 50min ja pullosta päälle 80ml. Tuntuu välillä jotenkin turhalta toi imettäminen kun aina joutuu viel pullosta antaan päälle... Mut en mä jaksa yli tuntia olla siinä tissinä!!! :ashamed:

Mutta näkee kyllä leuastakin, että ruoka maistuu! :laugh: Järkyttävä heltta!! Saas nähä miten on paino noussu, perjantaina neuvola... B) Ja huomenna tulee muuten 1kk täyteen! Pitää varmaan juhlia jotenkin...!

Tein muuten eilen ihan helkutin hyviä mokkapaloja kun mies vonkas niitä... Tosin ite söin vaan pienen murusen, eikä niitä enempää tarviikkaan! Koko satsiin meni meinaan 700g voita, 8 kananmunaa, 4dl sokeria... melkein kaks pakkaa tomusokeria... Enempää en jaksa ees luetella. Yritä siinä sit saada raskauskiloja alas kun mies tollasii haluu mun leipovan!!! [Oliskohan seksin korvikkeeks? :D :D :D ] Ja pakkohan niitä on iteki maistaa! :saint: :D Kovasti tekis kyl jo mieli ryhtyä petipuuhiin.......... :p :ashamed:

Nyt poju nukkuu, pitäsköhän kantaa se sänkyyn ja mennä ite sohvalle pötköttään töllön ääreen kattoon sunnuntai-hömppää.....

- Roona & Poju -

No nyt on sitten ensimmäinen ulkolenkki takana. Tekipä hyvää saada vähän raitista ilmaa ja kävellä ihan kuin ihminen :kieh: . Sanoinkin miehelle, että edellinen kävelylenkki taisi olla joskus heinäkuussa ja sekin sellaista hidasta tepastelua. Noh, ei tämäkään vauhti päätä huimannut kun sektiohaava tuntuu vielä mutta liikuttiin kuitenkin. Otettiin tosi varovasti eli oltiin ulkona vaan 20 min. Kun lueskelen teidän kirjoituksia niin huomaan, että meillä tosiaan vasta esikoinen ja ollaan hirmu varovaisia mutta parempi ehkä kuitenkin niin. Edetään hissun kissun, ei tässä mikään hoppu ole. Kuinkas paljon teillä on muuten ipanoilla vaatetta päällä ulkoillessa?

Mites tuolta rintatulehdukselta voi sitten välttyä? Onko jotain erikoisia niksejä miten tisuja pitäisi suojata vai mitä? Hui, en kyllä tuollaista tautia halua |O Olkkikselle vaan tsemppiä ja toivotaan, että lääkkeet puree nopeasti.

Meillä nukuttiin viime yönä kuin oppikirjassa :laugh: . Menin itse nukkumaan klo 23 (Leidi veteli silloin jo sikeitä) ja heräsin klo 01 syöttämään. Siinä meni tunti oheistoimintoineen ja sitten nukuttiin kahdesta viiteen. Taas tunnin setti hereillä ja unta palloon vielä klo 6-9. Kaiken kaikkiaan sain siis vedellä sikeitä kahdeksan tuntia. Ja syömisetkin sujuivat tosi mallikkaasti, ilman mitään kitinöitä ja turhia vääntöjä. Tällaiseen voisi vaikka tottua, toivottavasti ei ole tyyntä ennen myrskyä :whistle:

Mies on vielä ensi viikon isyysvapaalla, ihanaa. Pelottaa jo vähän arki kun jään sitten yksin Leidin kanssa. Mulla on meinaan sellainen ongelma, että en saa sitä itse tuohon rinnalle vaan mies aina nostaa sen siihen. Pois onnistuukin sitten ongelmitta. Sektiohaava estää kiertoliikkeet niin vähän hankalaa vielä. Täytyy toivoa, että viikon päästä se onnistuisi jo itseltäkin. Muuten täytyy kyllä myöntää, että olen toipunut leikkauksesta paljon odotettua paremmin. Olin ihan varma, että kärvistelen haavan kanssa viikko tolkulla mutta hyvin liikkuminen näyttää jo onnistuvat, tiettyjä asentoja lukuunottamatta. Ja toki pitää muistaa olla varovainen eikä saa nostaa lasta painavampaa mutta sellainen peruseläminen onnistuu jo ihan hyvin. Tätäkin siis pelkäsin ihan turhaan, taidan olla varsinainen stressaaja :D

Cummastelija & Leidi

Täällä kans muristii illalla/yöllä masun takia aika paljoki ja sitte ku se siitä rauhottu niin nukku sen 3,5h putkee.. Nyt on taas muristu mahan takia.. Inhottavaa tollaset mahavaivat pienellä :/

Rintatulehduksesta eikai sitä muuten voi paljon estää tulemasta kuin että pitää rinnat lämpimässä etteivät saa kylmää, autossakin siis vaikka kuinka kuuma olisi niin ilmastointi kielletty, siinä ainakin saa heti tulehduksen.. pihalla tuuli, kaupoissa kylmäaltaat hohkaa kylmää.. yms.. Sisko sai niin monta kertaa tulehduksen että alko pitää rintojen lämmikkeenä kaulahuivista leikkaamiaan paloja ja se kuulemma auttoi jotenkin pitämään rinnat tarpeeksi lämpiminä..

Yhteistyössä