**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teräskukkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jellona84 Tervetuloo tälle puolelle! Oonko oikeessa, jos sanon, että ompas teiän pojalla paljon tukkaa?! Näyttää tosi tuuheelta B)

Roona Tsemppiä syöttöpuuhiin!

Liberot Nyt falskaa!! Eilen yöllä ja aamulla meni yhteensä kolmet vaatteet vaihtoon, kun oli tullut pissat läpi. Voi hyvinkin johtua nyt siitä, että se pienin koko alkaa käydä liian pieneks. Nyt on päällä Pampers ja vauva on nukkunut yli kolme tuntia jo päikkäreitä ulkona. Jännä nähä, onko poika kuivana vai ei!

Vivid ja Hippu 1kk 3pv

Heips! Täällä kanssa taistellaan sitä tunnetta vastaan että maidontulo loppuis.... Oon nyt muutamia kertoja antanu korviketta kun on epäilyttäny että saiko tyttö masun täyteen, mutta ei se ole juonu ku korkeintaan 30 ml tuputtamalla. Soitin neuvolaan ja kerroin tästä meidän epävarmuudesta niin sain ajan huomiseksi et käytän punnituksella neidin. Viikko sitten viimeks punnittu niin näkis vähän että tartteko se lisämaitoa. Neuvolatäti sanoi että tää eka kuukausi on yleensä kovin vaihteleva kun ei vielä ole maidontulo ja tarve kohdanneet ja että pieninkin huoli haittaa imetystä joten tietysti punnitaan ettei tartte turhia mietiskellä. Onneksi on varannut korviketta kaappiin pari purkkia niin saa ainakin illalla antaa yötä vasten lisää jos siltä tuntuu!! Kauheeta että miksi sitä ottaa niin kovat paineet..... huoh!

Meillä hoitoalustan suojana on joko harso tai pyyhe. Kyllä lähes joka päivä siihen käy joku vahinko, joten sitä saa olla koko ajan vaihtamassa. Yleensä miehen vaihtaessa vaippaa sattuu aina vahinko. Syy siihen taitaa olla se, että tytölle ehtii tulla kylmä pepun pesun yhteydessä ennenkuin mies ehtii kuivata vauvan pyyhkeellä. No mutta eipä se haittaa.

Meillä vauva on ruvennut päivisin syömään aina vähän kerralla ja on sitten tyytyväinen, mutta viimeistään puolentunnin päästä on taas nälkä. Tämmöisiä syöttöjä saattaa olla 4 kertaa peräkkäin ennenkuin sitten nukahtaa tunnin- 3 tunnin päiväunille. Hieman rasittavaa, kun koko ajan vauva on vain tississä kiinni. :/

Helinä ja neiti 2,5 vko

Onnea Jellonalle! :flower: :hug:

Roona: Niin tutulta kuulostaa tuo sun imetyskamppailu..samanlaista oli itelläki ekan kanssa. Yleensäkki mä suuresti ihmettelen et miks sairaaloissa tuupataan tuo rintakumi heti kouraan, jos ei imetys samantien suju!! Mullekki annettiin se sillon esikoisen aikaan Jorvin sairaalassa, ku hoitajalta pyysin apua imetykseen. Noh, rinatkumilla vauva sit söi joten kuten, mut eihän sitä maitoa riittäny alakuunkaa ja heti piti ottaa korvike lisänä käyttöön. Sit rintakumia en saanu käytöstä millää pois ja se oli tosi rasittavaa aina huolehtia et rintakumi on matkassa ja puhdas jne. Eli tiedän Roona tosiaan miltä susta tuntuu.. ja jos tuntuu ettei maitoa yksinkertaisesti riitä, niin ajattele että olet parhaasi yrittänyt ja anna hyvällä mielellä korviketta :hug: Ei siitä kannata tehä elämää suurempaa asiaa vaikka varmasti ois ihana imettää!! Minäki nautin suuresti ku tän kolmosen kohalla alakaa tää imetys olla sellasta "normaalia"... :)

Mä vaihdoin vaipat Liberosta Pamperssiin ja oon tykänny paljo enemmän noista!! Istuvat jotenki paremmin eikä vuoda niin helposti läpi yölläkää!! Meiän poika on kyllä kans mahoton sinappitehdas, joka ikisessä vaipassa on kakka!! Ja jatkuvasti ähisee ja rutisee.. :kieh: Rela-tipat on käytössä mut enpä osaa sanoa onko niistä ollu isompaa apua..

Ristiäiset on meillä nyt sunnuntaina.. tänään oon leiponu vähän.. meinaa ressiä pukata, vaikka turhaan kai noista ressaa.. ihana sit ku saa sanoa pikku-ukkoa oikealla nimellä ihan yleisesti :heart: Vaikka kyllä me ollaan alusta asti kotona puhuteltu nimellä ja välillä se meinaa lipsahtaa vieraittenki läsnäollessa :whistle:

Anrika & pikku-ukko pian jo 2kk :heart: (äkkiä tää aika menee.. )

Nonni eka lastenneuvola käynti takana... ja höh, ei ees mitattu, punnittiin vaan!! Hyvin oli painoo tullu, ku painoa oli 4185g (3640g syntyessään)!
Neuvola täti käski tutkailla omaa oloa (nivelten takia siis) ton imetyksen suhteen ja käski lopettaan koko imetyksen, jos vaan hiukanki siltä tuntuu!!! Hiukan aikaa ainaki viel sinnittelen, et osittain ees sais tissimaitoo!!!

mama ja kääpiäinen 3vko ja 1pv

Olipa tullu tekstiä... en jaksanu ihan kaikkee lukee nyt eli luen myöhemmin :) ja nytkin vaan okeestaan merkkailen.... ollaan mummolassa lomailemassa :)

Ukko saa nimen 7.11 :)

zenu ja pieni-mies (huomenna 3 viikkoa) :heart:

Heippa
Toivottavasti vielä mahtuu mukaan. Meille syntyi 15.9 pieni poika vkolla 40+3. Synnytys oli avautusmisvaihetta lukuunottamatta helppo ja nopea. Ponnistus täysin kivuton, mitä en osannut edes toivoa.

Poika on muuten suhteellisen virkeä ja reipas, mutta masuvaivat ovat alkaneet. Pikkuinen vääntelehtii tuskissaan, helpottaa sitten kun tulee pierua tai kakkaa. Cuplatonin aloitin toissapäivänä ja heti sen jälkeen ovat pierut alkaneet tulla. Aikaisemmin ei tullut paukun paukkua.

Mutta ajatuttaa vaan, kun poika ei viihdy hetkeäkään ilman tissiä/pulloa/tuttia suussa. Onko muilla samanlaista? Ja sitten ehkä tyhmä kysymys... kun poika on hereillä, eikä enää syö, niin mitä puuhastelette lapsen kanssa? Olen yrittänyt lauleskella ja jumppailla, mutta ei oikein tunnu välittävän siitä. Leikkimatolla viihtyy max. 5 min, jos äiti tai isä on vieressä. Alkaa oma pää lyömään tyhjää.. Sitterissä en ole vielä pitänyt, kun meillä on Baby Björnin sitteri, jossa ei ole sen kummempaa selkätukea.

Uloskaan ei olla vielä päästy, kun olen itse kuumeillut melkein koko synnytyksen jälkeisen ajan. Multa dignosoitiin vihdoin ja viimein kohtutulehdus, johon nyt syön antibiootteja.

Jekovittia en ole vielä aloittanut, kun vääntää masuaan muutenkin. Ja osittaisimetyksellä kun mennään niin saa onneksi korvikkeestakin d-vitamiinia. Yöllä nukutaan ensimmäinen pätkä max. 3-4 tuntia ja sen jälkeen enää pari tuntia ja sekin levotonta. Aamulla kuudelta noustaan pystyyn ja joskus saattaa nukkua puolen tunnin-tunnin aamutirsat. Päikkäreille sitten nukahtaa vasta 12 aikoihin ja nukkuu 3-4 tuntia. Illalla ehkä saattaa vetäistä tunnin väliunet ja nukkumaan yleensä 21-22 aikoihin. Miten muilla on unirytmin kanssa?

Minkä ikäisenä muuten vauvat alkavat nukkua kokonaisia öitä? Vähän aikainen kysymys tässä vaiheessa, mutta kuitenkin...

Elku ja poika 2vkoa+2päivää

Jospa kerkeis jotáin rustata ennen ku vauva herää :wave:

Meillä ristiäisiet on 1.11 ja en aio stressata sen enempää kuin että saan kylän parhaimman mummelin leipomaan meille kaikki syömingit..sama ihana mummu teki myös häihimme kaikki herkut ja siksi haluankin samat pöperöt ristiäisiin..olivat kuulemma niin herkullisia.. :p
Mietintämyssyn alla vielä että pitäskös kotona vai jossain seurakunnan tiloissa ne juhlat..

Toi imetysstressi on niin tuttua edellisiltä kerroilta ..että en nyt ole ottanut sitä olleskaan..meille ostettiin kunnon rintapumppu jolla sitten lypsän kaiken maidon poies noin 3-4h välein ja sitten joko mies syöttää tai minä pullosta..tietää ainakin minkäverran kerralla menee..neuvolassa eilen ja syntymäpaino saavutettu ja vähän ylikin ja pituutta tullut kahdessa viikossa yli 2cm eli hyvin kasvaa joo.. ;) Samalla tavalla kuin tuo Roona kertoi niin olis se imetystouhu..eli imee 5 min ja nukkuu 15..jne..mun hermo ei kestä sellaista..ja en sitten muuta ehtisi tekemäänkää..tosin meillä on sitten sellaisia tissittelyiltoja jolloin saa ihan rauhassa tissitellä vaikka 6 tuntia putkeen, jotta saa sen läheisyyden, äidin tuoksun..jne tyydytettyä.. :)

Onkos kellään makeanhimo heränyt synnytettyä? Mulla ihan järkky himo ja joka päivä saatava jtn makeaa lähinnä suklaata..onneksi tuo lypsäminen onnistuu ja maitoa tulee vielä kun sehän luonnollisesti laihduttaa joten voi tavallaan syödä vielä mitä haluaa..mulla tuli raskauden aikan 6kg ja nyt jo lähtenyt 8kg eli tosi tyytyväinen saan olla..saas nähdä sitten kun rupeaa syömään tervellisemmin..että millävauhdilla sitten paino putoaa.. :whistle:

Mun tosta anopista piti vielä kertomani että..mitään ongelmia ei ollut raskausaikana ja nyt kun vauva on syntynyt niin olen aistivinani jtn pientä kireyttä meidän välillä..oltiin tuossa viikko sitten sukuloimassa ja kun anopilla huono kuulo niin se jo aiheutta pientä härdelliä meidän kommunikoinnissa..vauvelille tuli sitten nälkä siellä ollessa ja mies rupesi laittelemaan tuttelia valmiiksi..johon anoppi et etkös annakkaan tissiä..minä et en ja laittelin jo lusikalla tytön suuhun cuplatonia..johon anoppi et mitä toi on ja onkos lääkäri määrännyt sen..jne..mies yritti siinä selittää että se on vauvan parhaaksi..estää mahavaivoja johon anoppi että eipä ennen tuollaisia tarvinut.. :headwall: Seuraavaksi menin eri huoneeseen lypsämään maidon jota anoppi(87v) ei ymmärtänyt ollenkaan..puhisi ja harmitteli että kyllä sitä ennen imetettiin missä vaan..jne..
Kun ruvettiin tekemään lähtöä anoppi kysyi että anathan vielä tissiä tytölle ennenkuin lähdette mihin minä että en kun oli jo äidinmaito valmiina tuttuipullossa..voi sitä ilmettä kun näytin että tässä pullossa on äidinmaitoa..minusta tuntui tosi pahalta kun en sitä tissiä antanut siellä hänen nähtensä..ja kuitenkin on kyse meidän vauvasta ja minä varmasti viiden lapsen äitinä tiedän mikä on parasta minun lapselleni, jotenkin mennyt ihan solmuun meidän ymmärrykset toisiamme kohtaan..tietysti olin myös aistivinani mustasukkaisuutta hänen pojastaan..ristiäisiä kun mietittiin anoppi ilmoitti heti että hyvin he mahtuvat meidän pieneen kaksioon kyläilemään koko suku..kun kelailtiin että jos ei mahduta..jne..eikä ole edes meillä koskaan käynyt..arggghh..ja nyt su pitäisi taas lähteä kyläilemään siellä kun anopilla on synttärit..miten mä jaksan hymyillä ja olla rauhallinen ..???
ANOPIT!!!!! :headwall: :headwall:

Nyt tyttö piippailee..

Äippä35v ja Nuppuliini 2vkoa ja 2 pv :heart: :heart:

Huomenta,

Täällä on ollut tosi pahat vatsavaivat eilen ja tänä aamuna. Kakka ei meinaa tulla ollenkaan ja sitä tuo pikkunen vääntää ja vääntää naama rutussa. Oikein sääliksi käy pientä. Masun hierominen auttaa ja Cuplaton noihin ilmavaivoihin, mut ei kyl tohon kakan tuloon. Onko teil samanlaisia ongelmia? Sit meil vaivaa viel toi pulkailu ja sen mukana tuomat pahanmakuiset röyhyt suuhun.

Mä olen nyt tän viikon kokeillut muumivaippoja ja pesee kyl nuo Liberot ihan 100-0!

Elku tervetuloa joukkoon ja onnittelut pojasta. Mä kans laulan pienelle ja pidän muuten vaan lähellä ja silloin tällöin lasken aktiivimatolle, mut ei kans viihdy siinä kauheesti. Sit meil on selkeävärisiä pehmoleluja ympäri kämppää joita tykkää katsella. erityisesti tykkäää mustavalkoisista jutuista eli siis näitä värejä vauva jo erottaakin. Koska sul on kontrollikäynti tosta kohtutulehduksesta? Olet varmaan ollu tosi kipeä? Jäikö sinne siten jotian hyytymiä tai tiedetäänkö sitä mistä se on tullut?

d-vitamiinit ei pitäisi vaikuttaa masuvaivoihin tai näin jossain tutkimuksessa oli todettu ku tutkittiin miehen kaa. Meil nukutaa yöt tosi hyvin viime yönäki vaan heräs pari kertaa tissille.

Jooseppi & Möykky 3vkoa 6pvää

Huomenta.
Kiitos kovasti tsempityksistä :) Illalla meni taas hyvin tissillä, sen mitä tuli, poika imi :heart: ja aamulla kans vähän aikaa. Pääasia et saa olla tissillä ja haistella ja mä saan pusutella ja halia.. Ja pääasia et saa sieltä jotain! Ja jos ei ime, niin pumpataan. On taas pikkuisen positiivisempi päivä sen suhteen. Enkä mä anna tuon imetyksen pilata muuten meidän päiviä, se kiukuttaa ja surettaa sen aikaa, ja sit en halua edes ajatella sitä asiaa kun tehdään muita juttuja!

Hoitopöydän alustasta... Meillä on ihan tollanen mikä lie pikku piia-alusta tms. ja siinä ei yleensä sit mitään muuta. Jos tulee pissat, ne yleensä valuu sitä pitkin, ja siitä voi sit kuivata paperilla ja pyyhkeellä, ja ne mitä imeytyy, imeytyy... Pinta jää kuitenkin aina kuivaks! Oon tykänny siitä kyllä.. Tosi pehmee ja mukava pojalle. Itseasiassa toi on toinen mikä ostettiin, edellinen alusta oli hieman eri materiaalii, ja kovempi, ja Vili aina huus siinä kamalasti, mut heti ku siinä oli pyyhe alla, oli paljon rauhallisempi. Sit ostin piruuttaan tollasen pehmeemmän ja nyt ei huuda läheskää niin paljjoo! Hassuu. Kaikkee sitä tekeeki ja osteleeki pienen lapsen takii... :laugh:

Elku tervetuloa mukaan vaan! Laita mulle vaik yksärillä viestiä et mitä infoo haluut laittaa tohon etusivun listaan jos haluut tänne ihan vakituiseen alkaa palstaileen, tottakai aina mukava saada uusia "kasvoja" ja ajatuksia vauvoista :)
Meidän Vili täyttää huomenna jo 6 viikkoa, joten vähän eri vaiheessa jo kuin teillä... Mutta tosta hereilläolosta: tarkkaile vauvaa, pian se alkaa kiinnittää ympäristöön ja sinuun enemmän huomiota, ja itekin opit huomaamaan mitä se haluaa ja mistä on kiinnostunut. Päivä päivältä tapahtuu jotain uutta, ja hereilläolojaksot ovat pidempiä... Meidän poju on jo tosi kiinnostunut ympäristöstään, ja on jopa ottanut vähän kontaktia jo leluihin. Nykyään hereilläolojaksot ovat aamupäivällä, jonka jälkeen pitkät päikkärit iltapäivästä, ja sit yleensä melkein koko illan hereillä... Illalla kun poju on tosi virkeänä, se jo vähän kränää jos sitä alkaa kyllästyttää. Komentaa meitä paljon! Nykyään auttaa kun kantaa sitä sylissä pystyasennossa naama menosuuntaan päin. Vaelletaan ympäri huushollia, katsellaan ikkunasta ulos jne. Myös peili on kova sana :D Äkkiä se vauva muuttuu tuhisevasta toukasta lapseksi. Ja äkkiä opit olemaan sen kanssa ja pääsette päivärytmiin! Niin, ja mies jumppaa pojun kanssa, siitä se pitää paljon! Ollaan meinattu myös sitä vauvahierontaa kokeilla...
Nukkumisesta, siihen varmaan menee tovi kun täyspitkiä yöunia nukutaan...! Meillä pisin ollut tähän mennessä 5h putkeen, mutta aika harvinaista tän ikäisillä varmaan sekin. :headwall:

Nuppu, mulla tollanen samanlainen "imetys-ongelma" mun oman mummin kanssa. Se ei voi tajuu, että aina ei tarvi lasta imettää. Ihan kauhuissaan kun annoin pullosta tissimaitoo pojalle kun olivat käymässä. Helvata jos olisin menny imettään, ne olis joutunu tunnin istuun meidän olohuoneessa mieheni kanssa! Lastahan ne tuli kattoon eh? Ja mä TIEDÄN, et mun mummi olis tullu viereen kyylään ku imetän!!! Ja sehän ei passaa... Anoppi tuli kyylään silloin ku oli käymässä, ei onneks antanu mitään ohjeita, Mummi olis varmaan senki tehny. Mut se oli vika kerta kun alan imettään kun on vieraita!!! Jätetään nuo vanhemmat ihmiset ja heidän mielipiteensä omaan arvoonsa. Tsemppiä sen anopin kanssa. :flower:
Niin ja herkuttelusta: mulla nous paino niiiin älyttömästi raskausaikana, et nyt on kyllä aika selkee linja: ei karkkia tai muuta herkkuja, kerran viikossa jotain. Ei roskaruokaa, vaan ite tehtyy ja terveellistä. Vähän päässy lipsumaan viime vklp kun oli vieraita ja haettiin take-awayta ja oli täytekakkuu ym. Mut nyt oon taas hillinny itteni. Ainoo mitä en pysty kieltään iteltäni, on limukka ja BATTERY! Mut muuten oon onnistunu pitään aika hyvän kurin, eikä muutenkaan kyllä karkit oo ikinä ollu mikään suuri intohimo. Paitsi salmiakki :D

jooseppi. Ne Muumit on kyllä ihan ykköset! Istuu hyvin ja tuntuu hyvältä. Kotimaisia, ja vielä ekologisesti kehitetty! Harmi vaan, huomattiin, että ne on pojulle vielä vähän isoja, tulee vähän lahkeista pissaa välillä jos on isot kuset. Et jos tässä ny pari viikkoo sit vielä Pampersilla mentäis... Mut heti ku muumit sopii, aletaan kokonaan käyttään niitä!

Kylpemisestä, me ollaan kylvetetty kerran viikossa... Mutta nyt ajateltiin siirtyä kahteen kertaan. Tuo pikkumies on meinaan sellanen sottapytty! Pelottaa vaan pirusti, että iho kuivaa liikaa... Ja oikeestaan se, kun itellä on atooppinen iho, pelottaa et pojulla tulee kans... Eli siis kuivuu ja tulee ihottumaa tosi herkästi! Peppupesullakin käydään vaan silloin kun paskat on räjähtäny pitkin poikin: pylly keltasena ja sinappia palleissa ja jalkataipeissa :laugh: Muuten kosteuspyyhkeellä ja rasvausta. Meillä oli muuten tosi pahasti iho menny rikki tos yhes vaiheessa pepusta. Ihan punanen pyllynreiän ympäriltä. Mut viikon verran laitettu Bebanthemia ja nyt on melkein parantunu! Neuvolatäti sano, et johtuu tosta paskan määrästä :laugh:

Nyt se tossa sitterissä tohisee noille Nalle Puh -hahmoille. Söpö. Pitää varmaan nappaa se tosta syliin ja mennä vähän leikkimään puuhamatolle., Tulee morkkis pitää sitä tossa sitterissä liian pitkään!

Huomenna perjantai! Enää yks heräily-yö, ja sit saa taas vklp nukkua täyspitkät yöunet kun mies vetää oman työvuoronsa pojun kanssa. HipHEI!!! :saint:

Kiitos Roona , onhan se tosiaankin niin ettei kannata murehtia niiden vanhankansan mielipiteistä..toisaalta taas sitten niiltä voi saada kyl toisinaan hyviä vinkkejäkin..suodatus ihan kyl tarpeen ajoittain.. :)

Meillä kanssa kylvetään kerran viikossa toistaiseksi ja peppu pestään vedellä vain tarvittaessa..käytetään kosteyspyyhkeitä ja rasvaa..Ai muumivaipat on hyviä..täytyykin testata sitten kun on sen aika tuon painon suhteen.. :p

Mun on pakko hehkuttaa kun sain viime yönä nukkua putkeen 7h kun mies taas kiltisti valvoi typyn kanssa..ens viikolla alkaakin sitten totinen paikka kun mies aloittaa työt ja joutuu uhrautumaan itse joka yö paitsi tietysti sitten ne ihanat miehen vapaat..nyt näistä viimehetkien päivistä täytyy yrittää ottaa kaiki irti.. ;)

Joku jossain vaiheessa kyseli seksin aloituksesta synnytyksen jälkeen?? :whistle:
Meillä on jo harrastettu seksiä kun jälkivuotokin loppui 2 viikon valumisen jälkeen ja ei tullut niitä repeämiä..täytyy kyllä varmaan ruveta niitä jumppaohjeita kaivamaan jostain..siis lantionpohjanlihasjumppaohjeita..kun miehen kanssa naurettiin et ihanku olis porkkanaa heilutellu messukeskuksessa..sillälailla meillä :laugh: :laugh: :laugh:
Niin se vaan se synnytys tekee tehtävänsä.. :$
On se vaan ihana huomata et kaikesta huolimatta toinen haluaa ja aikas useinkin vihjailee siihen suuntaa..et voiskos jne..kun loppuraskaudessa mies pelkäsi satuttavansa vauvaa..niin ei hirveen usien sitten tullut harrasteltua.. :/

Näillä mennään taasen.. :wave:

Äippä35v ja Nuppuliini 2vko ja 2 päivää :heart: :heart:

Elku, tervetuloa joukkoon! Tänne kyllä mahtuu ja mielellään otetaan uusia kuulumisia ja saadaan lisää ajatuksenvaihtoa aikaiseksi. Aktiivisesti vaan kirjoittelemaan kun pikkuiselta kerkeät.

Me aloitettiin Jekovitat viime viikonloppuna kun tytöllä oli tullut 2 vkoa täyteen. Apteekissa varoiteltiin, että maistuvat järkky pahoille ja aluksi lapset protestoivat tippoja. Varauduin henkisesti hirveeseen tappeluun mutta pah! Meidän tyttö ei ole moksiskaan niistä ja availee vaan suuta siihen malliin, etää "mamma, tippoja lisää" :laugh: Enkä ole huomannut, että ne aiheuttaisivat mitään masuvaivoja, ei ainakaan meillä.

Meillä tyttö on ruvennut selkeästi viihtymään enemmän hereillä. Varsinkin aamupäivisin on kovin pirteä ja reippaan oloinen. Olen nyt tehnyt niin, että aamusyötön jälkeen laitan hänet lattialle leikkimatolle köllimään, istun itse vieressä ja syön aamupalaa & luen Hesarin ja pumppaan hetken maitoa. Siinä samalla sitten juttelen ja "leikin" tytön kanssa. Viihtyy noin tunnin verran lattialla. Muuten olen aika avuton ja neuvoton kun hän on hereillä. En laula (meidän kummankin etujen vuoksi :kieh: ) mutta saatan lukea esim päivän ip-lehtiä netistä hänelle. Se on tätä päivää :laugh: . Eihän 3 vkoinen vielä ymmärrä sisältöä mutta rauhallinen ääni selvästi rauhoittaa.

Tänään on ollut vaikea päivä. Aina kun lasken tytön sylistä niin alkaa huuto. Ilmeisesti nipistelee masusta... tai jotain. Ei ole nukkunut ollenkaan sitten aamu ysin ja mäkin rupeen väsähtämään. Pitäisi saada itse syödä että taas jaksaisi. Näin vaikeaa päivää ei aiemmin ole ollutkaan :( Ja olen sortunut antamaan tuttia joka itkuun, en vain muuten jaksa :'(

Mä en ymmärrä meidän pukluja. Ne kun eivät tule ruoan päälle, tyttö ei edes pahemmin röyhtäile vaikka keikutetaan sitä olalla aina vartin verran syönnin jälkeen. Mutta sitten kun neiti makaa niin suusta valuu puklua ja maitoa, ihan vielä tunninkin jälkeen syötöstä. Onko normaalia?

Hoh hoijaa, käsi ihan hikinen kun kannattelen tytön päätä tässä samalla. Taitaa kummallakin tulla hiki näissä rauhottelusessioissa :kieh:

Cummastelija ja Lidi 2 vkoa 6 pvää

Yhteistyössä