Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Ollaanpa me aktiivisesti juteltu, 200 viestin raja meni rikki niin että humpsahti :D

Mukava lueskella teidän kuulumisia. Ite ollut laiskempi kirjottamaan, kun ei oikeen mitään kirjottamisen arvosta ollut tapahtunut ennen kuin tänään:D

Mutta jaanpa tässä omat kuulumiset viime viikolta. Eli Vanhaa testamenttia on luettu ja kavereita tapailtu. Käytiin eilen katsomassa kaverin 2,5-viikkosta tyttöä ja mä sain pitää sitä sylissä! Olin ihan että huoh.. :heart: En ole ikinä ennen pitänyt noin pientä vauvaa sylissä. Oikeesti ne pienet sormet on ihan jotain käsittämätöntä - ja se miten niin pienestä ihmisestä pääsee niin kova parku :D Hänellä ilmeisesti oli vähän ilmavaivoja...

Mutta omaan vauvakuumeiluun. Lääkärissä käyty tänään ja lääkäri antoi luvan aloittaa vauvan yritys vaikka heti:D Syön tuon meneillään olevan liuskan loppuun, jossa 9 pilleriä jäljellä ja sitten se on menoa syyskuussa... klunk :o mutta taas toisaalta niin :heart:

Aloitan samalla myös painonpudotuksen ja liikunnan. Sain ilmaiseksi liittyä YTHS:n painonpudotuspalveluun Hyperfittiin ja alan syyskuun alusta käymään terkkarilla punnituksissa. Ensimmäinen tavoitteeni olisi painaa 87kg (pääsis BMI alle 30) eli pudotettavaa on n. 12kg... :ashamed: Ei paljoa naarata. Mä oon vaan niin karkkiperse ja lohtusyöppö. Mutta mun kohdalla suositteli laihdutusta "fertiliteetin" parantamiseksi. Ei kuitenkaan nähnyt suoranaista estettä raskaudelle. Sehän saattas alkaa vaikka heti tai kesken sen laihuttamisen.

Liityn siis laihuttelemaan teidän kanssa ja ihan tuolla ns. virallisterveellisellä:) En kyllä pääse laihista alottelemaan kunnolla ennen kuin syyskuun alussa. Nyt 18.8 on miedän 2. hääpäivä ja sitten sunnuntaina lähetään sukulaiskierrokselle Etelä-Karjalaan viikoksi... :ashamed: Aion kuitenkin tässä ke-la syödä terveellisesti ja sukulaisissa vähän miettiä tarkemmin suupalani. Esim. anopilla karjalanpiirakoiden sijaan karjalanpiirakka + ruisleipää ja kahden marjapiirakkapalan sijaan yksi jne.

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja laihduttajille, yhdessä me onnistutaan :hug:

Möhköfanttis, olet mielessäni. Toivottavasti hormonisi saadaan aisoihin ja yritys voi toivon mukaan tulosta tuoden jatkua :hug:

Pitäisikö meidän aloittaa joko "vauvaa yrittävien painonpudotus-ketju".. Kannatusta?

Mulla siis painoindeksi oli 26.6 ja pitäisi vähintään 7kg tiputtaa, mutta yritän sitä 12kg.. Tämä siis lääkärin suositus, koska sairauteni (PCOS) tarvii säännöllisen ruokailun ja normaalin painoindeksin..

Mutta siis, EI VIELÄKÄÄN menkkoja!!! nyt on jo 8pv kun lopetin terot.. kohdunsuu kaukana ja kiinteänä, eli ei sen mukaan menkkoja vielä pitkään aikaan.. Alan pähkäillä, kun eräs lääkäriystäväni sanoi, että mulla on voinut olla ovulaatio silloin reilu viikko sitten (kun oli yhdintäkipuja, kohdunsuu alhaalla ja pallomainen), eli ehkä nyt vkonloppuna alkaa..?? Noh, eilen sain PAPA-tuloksen, normaali on :) Edes joku asia ok.. *toki sitä toivoisi olevansa raskaana, mutta kun se on NIIN epätodennäköistä*

R86: Tervetuloa kohta yrittäjien ihmeelliseen maailmaan! :)

MinkuK..yleensä noihin kuntosalijäsenyyksiin saa opiskelija-alet. Mulla on elixiassa jotain 62e/kk muistaakseni ja olisin saanut 58e, jos oisin ottanut 2 vuoden sopparin..mutta otin vuoden. Ja aiemmassa mulla oli vieläki edullisempi, mutta siellä on huonompi tarjonta ja huonommat vehkeet (muuten kyllä tykkäsin, mutta jumppatarjonta..). Joten kannattaa kysellä opiskelija-alet ja kaikki.

No ite en oikeen tuota painonpudotusketju-juttuun innostunut, kun sitä varmaan on joka ketjussa mitä oon lukenut. J akun osa on tosiaan vielä haaveilijoita ja osa ei taida tiputella painoa. Toisaalta joitakin se saattaa auttaa motivointiin, tiedä sitten. Mutta demokraattisesti äänestämme tästäkin, joten kaikki voisi sanoa mielipiteensä möhkiksen ehdotukseen niin muutetaan nimi jos hyvältä tuntuu =)

Mukavaa taas seurata uusia yrityksen aloittajia, toivottavasta r86 tärppää.

Kannattaa noissa laihdutushommissa muistaa, että kyllä se onnistuu, mutta on vaan tuskaisen hidasta. Eli pitäisi olla mielessä jotain muutakin, jotta se laihduttaminen sujuu "nopeasti". Näin ehkä välttyy lipsuilta.

Täällä pitäis hoitaa opintotukiasioita..halusivat kesäopinnoista vielä jotain, kun hain tukea. Hyvähän se on syksyllä saada kesän opintotuet sitten :kieh: Noh, kurssit on kyllä suoritettu ja yhdestä puuttuu vaan arvosana, kun ei ole vielä ehtinyt ko. opettaja tehdä noita.

Munkin pitäis soittaa sinne terveysasemalle papa-tuloksista, kiitos muistutuksesta möhkis. En koskaan muista noita asioita..

Mulla taitaa olla jäljellä 8 liuskaa+jämät? En muista enää, vaikka niin hienosti oon useampaan otteeseen laskenut ja lapulle kirjoittanut! En vaan saa ko. lapusta selvää :D Enkä jaksaisi uudestaan laskea..hmm. Noh, joka aamu tulee mietittyä, että paljonkohan näitäkin pitää vielä niellä ennen yritystä.

Mua tuskastuttaa nyt valmiiksi, koska tämä yrityksen aloittamisen odottaminen on tätä..niin mitä se on sitten, kun on yritys..ja pitäis kieltäytyä tekemästä testejä liian aikaisin ja kaikkea..ja ylipäänsä, että jos tärppääminen kestää..niin kait sitä hulluksi tulee! Ärh.

Ja kaiken lisäksi bongasin Emmaljungan vaunuissa alet ja oli jotenki syötävän näkönen se vaunu! voi kaameus! Huomattanen, että aluksi pidin kaikkia vaunuja rumina..nyt ne onkin yhtäkkiä ihania. Huoh.

Mulla on ihan kaamea vauvakuume taas vaihteeksi. Näin täsäs aina käy. Ensin on kaamea vauvakuume, sitten se laimenee siedettävälle tasolle, sitten hieman siitä alemmas että on muutakin ajateltavaa..sitten taas räjähtää hirveä vauvakuume. Että taidan tästä lähteä kahvinkeittoon, jotta pysyn kasassa =) (Ja pahoin pelkään, että taas lasken uudestaan ne pilleriliuskat.)

Moi! Rupesin etsiskelemään kuumeilijoiden ketjua ja löysin tämän. Meillä olisi haaveissa kolmas lapsi ja yritys olisi tarkoitus aloittaa joko 12/09 tai 01/10. Että ehkä kuulun varmimmin tuonne talvella yrityksen aloittaviin. Minulla on jo kaksi ihanaa lasta -06 ja -08. Ikää jo 35 eli kiirutta pitää että sais lapsiluvun täyteen ennen eläkeikää ;) . Eli tulisin tähän ketjuun mielelläni mukaan jos vain sopii =)

Uusi ilmoittautuu, kolmas ois haaveissa ja ennestään on poika -04 ja tyttö -07, rengas ois tarkoitus poistaa viikon päästä ja olla laittamatta uudelleen paikoilleen, eli 09/09 alkais...kesävauva ois haaveissa...en oo yhtään tosissaan kun katsoin jo jos het tärppäis et millos ois laskettu aika ja se ois kesäkuun alussa ja itsekin silloin syntynyt, joten ois myös ihana syntymäpäivälahjakin :heart:

Mutzilla Pakko sanoa, että kade olen siitä miten jotkut voi vain jättää ehkäisyn pois ajatuksella että saa kesävauvan.. En millään pahalla tätä, mutta oman historiani vuoksi, joskus valitettavasti hieman pahoittaa mielen miten se joillekin on helppoa..

nimim. "katkera" 21v lapsettomuusdiagnoosin saanut, jolla menkat 6pv myöhässä eikä raskaana.. :headwall: :D

Ja siis oikeasti, ei sinua kohtaan mitään.. olen vain suorasanainen ja jotenkin heti osui silmiin tuo kirjoituksesi..

Alkuperäinen kirjoittaja Möhköfanttis:
Siis tarkoitin, että tekisin erillisen ketjun, jonne voisi tulla kuka vain, joka pudottaa painoa?

Nyt ymmärsin. Luulen, että tuollaiselle saattais ollakin kysyntää. Koska mitä tuossa sanionkin, niin aika moni yrittää pudottaa painoa..yrittävissä ja muissa.

Tervetuloa uusille!

No minä oon miettiny siihen malliin, etten ehkä välttämättä haluaisi juuri joulukuun vauvaa. Mietin sitä siltä kantilta, että onkohan tällä vaikeampaa. Toisaalta veljeni on juuri tätä ja on nimenomaan päinvastion fiksumpi kaveri aina ollut kuin luokkakaverinsa =) Joten näillä tuskin on kovin suurta merkitystä, terveydellä pikemminkin. Mutta tosiaan, ite oon aloituksen ajoittanut niin, että tammikuulle menee vaikka heti tärppäis. Ja vaikka seuraavien vuosien joulukuille, jos ei tärppää. Mutta ite oon aika skeptinen, että mulla tärppäis kovin heti..koska en ensinnäkään voi tietää, minkä laatuista tavaraa miehellä on ;) Ja toinen vielä se, etten tiedä omista ovulaatioista mitään. Sen tiiän, että "hyvältä näyttää" nuo munasarjat..mutta siitä ,että tapahtuuko sielä mittään. Niin eihän sitä tiiä ennen kuin yrittää.

Tässä lsakin taas uudestaan nuo pillerilaattani. Tai paketit. Olis kolme pakettia ja 2 levyä (ja 1 vko). Tarkkaa puuhaa, kuumettaret =) Ja yhdessä paketissa on aina kolme. Ei ku hetkinen. Ei tuo voikaan pitää paikaansa. Ääh! Kun ei voi olla yhteensä 11 levyä ja vko. Voi ei. Uudestaan laskemaan! Onneks mulla on hyvät merkinnät jo, että se on suht helppoa :laugh:

Nimim. lasken illan laattoja.

Minä ajattelin "liittyä" tuohon great girls porukkaan tämän pinon lisäksi kun yritys alkaa. Se on ollut pystyssä kai jo pari vuotta ja kaikki (ilmeisesti) ylipainoisia siinä joukossa. Ainakin osa yrittää myös pudotella painoa siinä sivussa (juu olen seurannut ketjua nyt puoli vuotta), en siis kuitenkaan vakoilu mielessä :attn: Siellä on porukkaa kasassa jo mukavasti jotta ei ihan yksin tarvisi löpistä, mutta ei ole mitään uutta ketjuakaan vastaan!! Olisi jo muutama tuttukin täältä porukasta sitten siellä valmiina jos joku meistä perustaa ketjun...Möhkis?!

Nyt laskuja maksamaan :kieh:

Tervetuloa uusille :flower:

Mun piti kans jossain vaiheessa kysästä siitä koirajutusta möhkikseltä, mut hyvä et se selvis noin koska olishan se ollu kurjaa jos ois koiruudesta joutunut luopumaan.

Täällä edelleenkin kuukautisia odotellaan, varmaa ekan kerran oon onneissani niitten alkamisesta :laugh:

Joo, ei se kaikilla niin helposti käy toi lasten hommaaminen. Me mennään varovasti eteen päin kun en tiedä miten tässä vielä käy. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :heart:

Painoakin on ihan kivasti tippunu vaikka nää iltavuorot sekottaa mun syömisen ihan kokonaan. Töissäkin pitäny sen verran kiirettä et syö silloin ku siihen on aikaa.

No, metsätähtönen mihin tulokseen pääsit pillereissä???

Nyt meen nukkumaan, lapset menee huomen aamuna kahdeksaan kouluun.

Hyvää yötä kaikille :wave:

Mutzilla Pakko sanoa, että kade olen siitä miten jotkut voi vain jättää ehkäisyn pois ajatuksella että saa kesävauvan.. En millään pahalla tätä, mutta oman historiani vuoksi, joskus valitettavasti hieman pahoittaa mielen miten se joillekin on helppoa..

nimim. "katkera" 21v lapsettomuusdiagnoosin saanut, jolla menkat 6pv myöhässä eikä raskaana.. :headwall: :D

Ja siis oikeasti, ei sinua kohtaan mitään.. olen vain suorasanainen ja jotenkin heti osui silmiin tuo kirjoituksesi..

en minäkään pahalla, mutta luki että haaveissa kesävauva, tiedän että se ei välttis het tärppää, esikoinen tuli pillereiden läpi ja kuopus heti kun jätettiin rengas pois, mutta silti en usko että tämä kolmas tulee heti, mutta haaveissa ois se kesävauva kun esikoinen on helmikuun vauva ja kuopus marraskuun...anteeksi jos pahoitin mielesi, ei miullakaan siu vastaan mitään, hali? :hug:

Adama: Noh, mie en varmaan ihan sinne sopisi, kun ns. ylipainoa on se pari kiloa..
Mutzilla: :) Kyllä miekin, kun aloitin kolme vuotta sitten haaveilemaan, niin haaveilin eka kesävauvasta, sitten joulutontusta ja kohta alkuvuoden vauvasta, sitten kevätvauvasta ja sitten kesävauvasta taas.. Edelleen syli tyhjänä ja nyt ottaisi mihin aikaan tahansa.. Äitini sanoi, kun olimme lapsettomuushoidoissa siten, että jos onnistuisi, tulisi loppuvuoden vauva, niin hän tokaisi; ei nyt kannata, ettei vauva vaan syntyisi loppuvuodelle.. Siinä vaiheessa oli mulle ihan sama.. Eli ymmärrän haaveet, mutta kerran luin täällä esimerkin "jätämme ehkäisyn pois, jos ei onnistu kahden kierron aikana, niin siirrämme yritystä vuodella, koska haluamme vain kesävauvan".. kiehuttaa sellainen :(

Adama: Noh, mie en varmaan ihan sinne sopisi, kun ns. ylipainoa on se pari kiloa..
Mutzilla: :) Kyllä miekin, kun aloitin kolme vuotta sitten haaveilemaan, niin haaveilin eka kesävauvasta, sitten joulutontusta ja kohta alkuvuoden vauvasta, sitten kevätvauvasta ja sitten kesävauvasta taas.. Edelleen syli tyhjänä ja nyt ottaisi mihin aikaan tahansa.. Äitini sanoi, kun olimme lapsettomuushoidoissa siten, että jos onnistuisi, tulisi loppuvuoden vauva, niin hän tokaisi; ei nyt kannata, ettei vauva vaan syntyisi loppuvuodelle.. Siinä vaiheessa oli mulle ihan sama.. Eli ymmärrän haaveet, mutta kerran luin täällä esimerkin "jätämme ehkäisyn pois, jos ei onnistu kahden kierron aikana, niin siirrämme yritystä vuodella, koska haluamme vain kesävauvan".. kiehuttaa sellainen :(
no joo ei miulla niin pakkoa kesävauvalle ole, kunhan saisi syliin vielä yhden, ihan sama milloin syntyy, vaikka jouluaattona
:heart:

Heh, mulla ons erkkupoika syntynyt jouluaattona eikä veljenikään kaukana siitä :D Onhan se silleen, että toiset saa vähän tasaisemmin ympäri vuoden lahjoja, niin voi lapsen mieltä painaa. Mutta eiköhän ne ole pieniä seikkoja.

Miten muuten Mutzilla (ja muutkin), kun sulla on loppusyksyn vauvaa ja talven vauvaa..niin miten noissa nuo raskausajat ja muut? Entäpä vauvan pukeminen ym? JOtkuthan sanoo, etteivät haluaisi talvivauvaa sen pukemisasian takia? Noh, minä en onneks ymmärrä vauvanpukemisesta mitään, niin en osaa jännittää/murehtia tällaista asiaa :saint: Muistan vain, kun äitini joskus sanoi, että pelkäsi että kaatuu ison mahansa kanssa talvella kun mua odotti. Ja sanoi, että hänellä oli vielä sellainen huomiota herättävän värinen untuvatakin tyyppinen..ja sanio,e ttä näytti ihan pyörivältä pallolta. Se siitä, että talvella raskausmahat peittyis talvitakin alle :laugh: Ite oon kuitenkin kevät-lapsi, mutta äitilläni taisi ilmeisesti olla mahavarustus jo aika ajoissa.

Unikeiju, mulla jäi vähän pillerilaskut sekaisin. Tosiaan ystävälleni kävi ikävä lähiomaisen menetys, niin jotenkin jäin sitä nyt kelaamaan. Muuta luulen, että se olisi 8+jämät. Mulla on sellainen muistikuva, että aiemmin oli 9. Mutta pitäis laskea, koska tuun hulluksi muuten :D Sitten voin taas unohtaa nuo ja taas sekoilla pillerilaattojen laskujen kanssa! Tuo on vähän inhottava, kun se ei oo esim. 30pv, vaan vähemmän, niin ei oo ihan niin suoraviivaisen tarkkaa suoriltaan laskea. Ja minähän nimenomaan laskin ne alunperin niin, että kun se viimeinen paketti loppuu, niin siihen tavallaan jää sitten se syönti. Että toivottavasti oon laskenut sen oikein, noh..onneksi ne laatat säilyy. Mulle sano se neuvolan täti, että käy sitten pillerit jättäessä saman tien hakemassa se viimeinen satsi (mitä mun reseptillä saa) niitä pillereitä, jotta on sitten jo valmiina kotona niitä. Noh, voishan noin tehdäkin, tosin en ihan heti taida. Kuulostaa ikävyyksien kerjäämiseltä, kun niissä on kuitenkin se parasta ennen. Että jos hankkis sitten, kun olisi jo raskautta menemässä, toivotaan siis. Mutta ihan hyvä pointtihan tuo oli, että ois jo valmiiksi kotona ne.

Mua vieläkin naurattaa. Siis joko minä kerroin, että tilasin itselleni vahingossa vauva-lehden? Siirsin siis loput pari numeroa lahjatilaamastani vauva-lehdestä itseleni, kun ystäväni oli vahingossa jo itsellensä sen tilannut jatkoksi (muisti väärin siis nuo, miten se loppuu). Ja sitten samassa hötäkässä jotenkin olin onnistunut myös tilaamaan ko lehden itselleni. IHmettelinkin, kun tässä kuussakin tuli vielä nro. Ja nyt tuli laskukin siis. Arvatkaapa, raaskinko perua sitä? Nyt kun se jo vähän kuin tulee :ashamed: Noh, tykkäänkin lukea tuota ja en tällä hetkellä tilaa mitään lehtä, että ehkä tuo on sitten sallittua :D

Mietin tuota laihdutusketjua, tai pitäiskö puhua terveellisyysketjusta, mutta mulla itelä on tosiaan niin..että en varmaan kovin pitkään laihduttele tässä. Veikkaan, että on aika nopsaa ohi tämä touhu, ellen sairastu. Sitten se on asia erikseen. Tosiaan kun kirjoittelen jo tuolla oman ruokavalioni foorumilla, niin en välttämättä itse sinne ketjuun kirjoittele, mutta muualta voisikin olla tulijoita. VArsinkin jos se on profiloitu tuollaisiin pienempiin pyrähtelyihin. Vielä sekin, kun taitaa suurin osa täällä vetää virallisterveellisellä, niin on sitten erilaiset näkemyksetkin kaikkeen. Ja vähän vaikea sitten neuvoakin antaa puolin ja toisin, vaikka oonkin itekki myös virallisterveellisellä laihdutellut. Toisaalta nuohan ovat tukiketjuja, että sinällään. Hmm. Saattaa olla, että kävisin kurkkimassa ja joskus jotain komentoimassa, mutten ehkä listalle asti =) Mutta voihan sitä kokeilla, laittaa linkit tästäkin ketjusta jne, kun aika monella tuntuu olevan näitä laihdutusjuttuja mielessä. Varsinkin yritystä odottavilla ja jo yrittävillä. Tosiaan tuo Great girls taitaa olla vähän isomman luokan painonpudotukseen, joten kaikki eivät halua profiloitua siihen tai sitten tuntevat, ettei se oo juuri se juttu (kuten Möhkis taisi sanoa, vai tipahinko kuka sanoo ja mitä häh :D ).

Minä oon taas vauvakuumepöpinä, minkäs teet. Ja oon unohtanut syödä varmaan kuukauteen kaikki vitamiinit jne, vaikka oon niin tarkka niistä. Nyt sais syyä, jos niistä ees osa imeytyy, niin onhan siinä apua noiden possutautien ja muiden virusten/bakujen kanssa. Syksy on siitä niin ikävää aikaa, että varmasti sairastuu. Ja minä pelkään lihomisen ja pahanolon takia hirveästi sairastumista. Nuo raskausvitamiinit taisi olla aika hyvin hinnoiteltuja? Pitäisi muuten ostaa kalaöljytabuja tai kalanmaksaöljyä..pidän tosta öljystä, kun en kovin pidä tabujen nielemisestä. Ja nyt ei haittaa, vaikka a-vitamiinia tulee.

Mitä miänki taas täällä löpisen! Hirveää tämä homma B)

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Miten muuten Mutzilla (ja muutkin), kun sulla on loppusyksyn vauvaa ja talven vauvaa..niin miten noissa nuo raskausajat ja muut? Entäpä vauvan pukeminen ym? JOtkuthan sanoo, etteivät haluaisi talvivauvaa sen pukemisasian takia? Noh, minä en onneks ymmärrä vauvanpukemisesta mitään, niin en osaa jännittää/murehtia tällaista asiaa :saint: Muistan vain, kun äitini joskus sanoi, että pelkäsi että kaatuu ison mahansa kanssa talvella kun mua odotti. Ja sanoi, että hänellä oli vielä sellainen huomiota herättävän värinen untuvatakin tyyppinen..ja sanio,e ttä näytti ihan pyörivältä pallolta. Se siitä, että talvella raskausmahat peittyis talvitakin alle :laugh: Ite oon kuitenkin kevät-lapsi, mutta äitilläni taisi ilmeisesti olla mahavarustus jo aika ajoissa.

No raskausajat meni esikoisella veljen suzukitakilla joka oli xl, olinhan näky, mutta sillä pärjättiin ja kuuntelin liiaksi äitiäni vauvan pukemisen suhteen, kun ne kasvaa niin nopeesti niin ei kannata hankkia ihan pientä toppapukua, oli esikoinen sitten kevään pakkauksen toppapuvussa ja hukkui siihen aina (3310g ja 50cm syntyessään)

Kuopus kun syntyi, oli sellainen paksumpi fleecetakki jolla pärjäsin ja hälle ostettiin pienempi toppapuku ja niitä olikin sitten jäljelläkin kummitytön perukoiltakin...helpompi käsitellä vauvaa kun on sopivan kokoiset tamineet päällä...kuopusta oottaessa, sain siis plussan maaliskuussa ja kaaduinkin sitten yöpakkasilla kun kuskina olin niin tuossa rinteessä ja sain lonkkakivut synnytykseen saakka kun ei päässy parantumaan kun alkoivat jo liitokset liikkua, sepä oli mukavaa ihan alusta loppuun...

onhan siinä tietenkin tuo pukemisasia hieman hidastavana tekijänä talvivauvalla, mutta kyllä siitäkin selvii..isoin ero taitaa olla siinä että talvivauvalla on tarkempi se pakkasraja ja että vasta pariviikkoisena suositus ulos...kun kesävauvalla voi mennä heti..

Joo, tuota pukeutumisasiaa mietinkin. Toisaalta onhan esim. koirienkin kanssa helpompi lähtee ulos kesällä, että eiköhän sama koske lapsiakin. Ja joo, tulen varmaan iän ikuisesti vertaamaan tietyllä tapaa koiria ja lapsia, koska mun mielessä ihmisissä ja koirissa on paljon samaa :D Paljon eriäkin, onneksi ja epäonneksi.

Olis kiva saada tuo äitiyspakkaus h ypisteltäväksi. Kyllä se on pakko tunnustaa, että on tullut mietittyä missä vaihtaisin vaippoja ja kaikkea tällaista B) Ja pitäisikö olla erikseen kestiksille se oma pyykkikori, ku ovat kuitenkin kakkavaippoja..jos siis jaksan niiden kanssa härdellöidä. Meilä kyllä äiti on omalle ekalle lapsenlapselleen (ja ainoalle tällä hetkellä) tehnyt kestikset, joten ei ainakaan tarttis miettiä tuota puolta. Noh, en lupaa mitään muuta kuin että lupaan yrittää. En nimettäin tiiä, mihin sellainen vaipparoskiskaan mahtuis. VArsinkin kun se haisee. Yökkis. Meillä on silleen, että tää asunto on kuitenkin suht pieni (53 neliötäkö tää oli..vai oliko tää vähän enemmän, noh anyway)..mutta säilytystilaa on silleen senkeissä jne, kunhan vähän vaan laittaa ne järjestellymmin. Nyt on aika väljästi kaikkia tavaroita. Mutta eiköhän tämä vauva-ajan mene hyvin, sitten jossain vaiheessa hankkisi sen oman, kun valmistuupi.

Taas mulla karkasi jutut, oottelen tässä että se lääkäri soittaa papa-tuloksista. Nyt kyllä häivyn kahvinkeittoon tästä häiritsemästä ketjua B)

P.S. Ei kyllä kuulosta kovin kivalta kaatumiselta, Mutzilla. Pitäis varmaan hankkia sellaset mummojen jalkarautajutut..oon itseasiassa miettiny niitä, ennen ku asuin mäenpäällä ja piti koiria käyttää..huh sitä puuhaa!

Muokkaus. Papa oli puhdas. Ehdin vaan jotenkin säikähtää, kun se terveydenhoitaja ei puhelimessa sitä sanonut, vaan anto ajanvarauksen lääkärille. Vähän hassua mielestäni, mun puolesta se ois voinu ne siitä kattoo.

Tänään tuli kirje KYS:ltä.. Meidän onkin laitettu jo lapsettomuushoitoihin, jotka alkavat 12/09 :) Olen NIIN onnellinen, että vihdoin joku ottaa meidät tosissaan eikä aina sitä samaa soopaa kuinka nuori olen.. kolme vuotta kuitenkin diagnoosi ollut jo. Huoh.. Toki tärppiä toivon ennen sitä, mutta tietää, että on jo melko hyvät mahdollisuudet olla vuoden päästä raskaana :heart:

nimim. Iloinen ja helpottunut möhkis vaikka hoidot peloittaa..

ps. töitä pitäisi tehdä, jotta saisi rahat noihin hoitoihin..

Talvivauvasta: Ei se pukeminen ole mitään kuutiedettä. Joillain sujuu helposti, toisilla vaikeasti. Ja onhan sekin hankalaa, ettei pariin vkoon pääse ulos talvivauvan kanssa. Mutta onhan kesälläkin mietittävä aurinkosuojia, hyönteisiä jne.. Eli aina on jokin mikä mietityttää jne :)

eli ikää täällä on nyt 28 tosin se vaihtuu kuukauden päästä :whistle: B)
Eli meillä se tilanne ettei meillä ole mitään ehkäisyä käytössä, kuin se kumi. Haaveissa olisi että syksyn aikana saisi pienokaisen matkaan, mutta itellä on yksi tuulimunaraskaus ja keskenmeno takana, mut kuitenkin 2 lastakin (tosin raskausaika hieman hankala). edelliset raskaudet ovat lähteneet käyntiin vkolla 38 esikoinen ja 36+4 kuopus ja kummatkin yhtäkkiä vesienmenolla.
Ja mulla on nyt se välilevyn pullistumakin johon odotan leikkausta, mut en halua kumminkaan odottaa kovin kauaa sitäkään, kun alunperin leikkaus olisi pitänyt olla toukokuussa ja nyt ollaan jo elokuussa menossa. Mut mietityttääkin et miten kipeä tuosta selästä sitte tulee jos tässä raskautuisi?
:ashamed:
Ja voikohan sitä ees heti alkaa yrittämään lasta jos selkäleikkauksessa on ollut. :|

Möhkis Onnittelut alkavista hoidoista ja kovasti pidetään peukkuja pystyssä sulle!

Itse odottelen ensimmäisiä luomumenkkoja (10 vuoteen) saapuviksi kohtapuoliin. Meidän piti tosiaan aloitella jo tässä kuussa mutta sitten mies sai päähänsä että odotetaan vielä lokakuulle.. Eli että saan kaikki hormonit pois elimistöstä ja että saan tehtyä parit pitkät työreissuni rauhassa. :laugh: pelkäs raukka että tulen laakista raskaaksi ja olen huonovointinen pitkällä työmatkalla... Kun se oliskin niin yksinkertaista.

Itse kun olen tästä vauvasta jo pari vuotta haaveillut ja nyt kun toinen on näyttänyt vihreää valoa ja saanut mut innostuun ja sitten rupeekin jahkaileen niin meinaa hermot mennä tän odottamisen kanssa että pääsee aloitteleen koko hommaa :kieh:

Olen nyt yrittänyt rautalangasta vääntää ettei se tosiaan kerrasta napsahda ja ettei se pahoinvointikaan yleensä ala heti ku tärppää :) joten mulla on vielä toivoa että saan yrityksen alkaan jo tulevien menkkojen jälkeen. perhana noita äijiä! Onko teillä muilla ollut yhtä hankalaa vääntöä tän asian suhteen?

Vauvakirjan ostamista olen miettinyt, onko vinkkejä minkälaisesta opuksesta olisi eniten hyötyä? Eli mistä saisi kattavasti tietoa raskaudesta ja yms?

Kp 1.. eli olen ilmeisesti ovuloinut luomusti tai sitten terojen tyhjennysvuoto on todella myöhään.. :/ Mutta viime syksynä ennen kuin aloitin pillerit, kierto oli 35pv ja samoin oli nyt, sattumaa? Mutta ehkä, jos näitä luomukiertoja olisikin, niin voisi luomusti raskautua?

Möhkis, eihän sitä koskaan tiedä..toivotaan, että luomuovulaatiotkin onnistuvat =)

Silla, luulen että aika moni mies ajattelee, että se on kerta ilman kumia ja täts it :D Itsekin luuulin ennen aiheeseen tutustumista, että raskautuminen on yleisesti ottaen helppoa ja nopeaa..ja vaikeuksia on vain erittäin harvoilla, niissäkin enemmänkin iän tuomia ongelmia. EIhän sitä tiedä, jos ei ole tutustunut asiaan. Ja harvempi sanoo, kauanko sitä lasta yritettiin..eikä sellaista edes tulisi mieleen kysyä. Joten noista on sitten liian optimistisia kuvia. Toisaalta jos mietitään ihmisiä, jotka eivät ole vielä kypsiä äidiksi/isäksi, niin silloin on parempikin tällainen harhaluulo :saint:

Lainasin itse joskus tosi hyvän kirjan, jossa taidettiin ehkä enemmän keskittyä siihen vauvaan jo, mutta siinä kyllä oli raskausajastakin. Tosin nyt kun kävin kirjastossa, niin en enää löytänyt sitä. Tosin eri kaupungin kirjasto, että voi olla siitäkin kii. Ja nimi on tietysti unohtunut :D Moni on kehunut sellaista kirjaa, jossa on kyseessä muistaakseni kahdeksan lapsen äiti (saatan muistaa lapsiluvun väärin), mutta senkään nimeä en tiedä. Joku saattaa tietääkin? Että hyvät kirjavinkit taas B) Eiku itse en tosissaan löytänyt meidän kirjastosta oikeen yhtään hyvää, kaikki oli vähän erikoisia..tai sitten liian kauas asti meneviä.

Yhteistyössä