Synnyttäjä lensi vastoin ohjeita (Finnairin koneeseen syntynyt vauva)!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan lento
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan lento

Vieras
Iltalehden saamien tietojen mukaan Finnairin koneessa synnyttänyt nainen oli jo 38. viikolla raskaana. Odottaville äideille annettujen yleisten ohjeiden mukaan hän oli jo lentokiellossa.

- 38. raskausviikkoon asti saa lentää ainoastaan pohjoismaissa ja Baltiassa. Tämän jälkeen ei saa lentää enää ollenkaan, kertoo naistentautien- ja synnytysten erikoislääkäri Vedran Stafanovic.
Mikäli odottava äiti lentää ohjeiden vastaisesti hän vaarantaa oman ja lapsensa terveyden ja voi aiheuttaa myös turhan välilaskun, mikäli synnyttäjä tai lapsi tarvitsevat sairaalaolosuhteita.

Jos synnytys ei suju normaalisti ja on komplikaation vaara, joudutaan tekemään välilasku. Tämä on aina poikkeuksellista ja kallista. Jos ollaan jossain valtameren päällä ja pitäisi saada nopeasti synnyttäjä sairaalaan, ollaan vaikeuksissa. Hän ihmettelee myös Finnairin toimintaa, kun yhtiö onnittelee koneeseen liian viimeisillään raskaana tullutta naista palkintomatkalla.

Usein joudun selittämään tarkoin potilailleni nämä riskit lentämisessä ja otan vastuun potilaistani. Jos äiti on lentänyt vastoin ohjeita, ei pitäisi tehdä tällaista sankaritarinaa ja antaa palkintoja.

Odottava äiti ei joudu koneeseen astuessaan esittämään virkailijoille mitään todistusta raskauden kestosta. Lääkärintodistus on pidettävä mukana vain terveystietona

Lähde: Viikonvaihde Iltalehti

Mä kans hiukan ihmettelen miksi Finnair palkitsee ihmisen joka on rikkonut sääntöjä. Toivottavasti äiti joutuu edes maksamaan isot rahat lentokonesynnytyksestään.

tyhmä äiti ja ihmettelin myös tuota Finnairin palkintoa sääntöjen rikkomisesta! Olisivat antaneet laskun käteen siitä, että vaaransi muiden matkan ja lisää työtä henkilökunnalle ja matkustajille!

Eikös se ollu ruotsalainen? Mutta silti mua ihmetyttää taas tämä teidän pahansuopaisuus... sou wat? Synnytti jossain pilven päällä, kateeksko käy? Itsensä ja lapsensahan se riskeeras, eikä teidän onnea... =)

Voi katkeruuden karvas pala... :whistle: Ei nyt sentään heti kivittämässä tarvitse olla! :D
No joo, ottihan äiti melkoisen riskin, mutta onneksi tässä kävi hyvin ja varmaan Finnairkin otti nyt opikseen.

No kyllä asiasta pitää ottaa selvää, saako lentää millä viikoilla. Ihan vauvan ja itsensä vuoksi jo! Multa muuten kysyttiin Bangkokin lentokentällä raskaustodistus lähtöselvityksessä... vaikka vikkoja oli alle 28. Virkailija kysyi "anteeksi, oletko raskaana, olisiko sulla todistus" Olin vähän puulla päähän lyöty. Eihän mulla mitään varsinaista todistusta / lentolupalappua lentämiseen ollut... mut oli näyttää hänelle paperi jossa laskettuaika...

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä kans hiukan ihmettelen miksi Finnair palkitsee ihmisen joka on rikkonut sääntöjä. Toivottavasti äiti joutuu edes maksamaan isot rahat lentokonesynnytyksestään.

Sehän on ilmaista mainosta - ei niitä lapsia ihan joka lennolla synny! Uutinen on nimittäin varmasti saanut huomiota myös muissa maissa. Ja matkustusmäärät saataa lisääntyä, joten miksi ei pienestä markkinoinnista saisi palkita? ;)

no jospa Finnair ei tiennyt naisen olevan viikolla 38. koska mitään todistusta ei tarvi esittää! älkää nyt ainakaan finnairia syyttäkö. äiti tässä tyhmä on ollu jos joku.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Eikös se ollu ruotsalainen? Mutta silti mua ihmetyttää taas tämä teidän pahansuopaisuus... sou wat? Synnytti jossain pilven päällä, kateeksko käy? Itsensä ja lapsensahan se riskeeras, eikä teidän onnea... =)

No on se aika turhaa riskeerata oma ja lapsen terveys tuollaisella asialla. Ja se on vielä omituisempaa että Finnair kannustaa palkitsemalla tuollaista riskinottamista. Ei ketään synnyttäneelle kai pahaa ole toivonutkaan, ihmetelty vaan hänen välinpitämättömyyttään.

Vaikka oma onni ei olekaan kyseessä niin kai sitä saa olla huolissaan jos toinen äiti ei kanna huolta lapsensa terveydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:

Kenen luulet maksavat esim lentokoneen siivouksen? Synnyttäminen ei ole ihan maailman siisteintä puuhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhe:
no jospa Finnair ei tiennyt naisen olevan viikolla 38. koska mitään todistusta ei tarvi esittää! älkää nyt ainakaan finnairia syyttäkö. äiti tässä tyhmä on ollu jos joku.

Ei tässä Finskiä syytelläkään kuin muusta kuin ilmaisten lentojen antamisesta. Se oli mielestäni tarpeetonta.

Ei tässä Finskiä syytelläkään kuin muusta kuin ilmaisten lentojen antamisesta. Se oli mielestäni tarpeetonta.

no kyllä musta saa palkita jos ei ole sääntöjä rikkonut, en sitä tarkoita. mutta kyl nopissa kommenteissa syytetään että annetaan rikolliselle palkinto.

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:

no kyllä musta saa palkita jos ei ole sääntöjä rikkonut, en sitä tarkoita. mutta kyl nopissa kommenteissa syytetään että annetaan rikolliselle palkinto.

Siis se nainenhan rikkoi sääntöjä. Siitä ei pidä palkita ja sillä selvä. Olisihan voinut vaan antaa vauvalle lahjan. Vauva on syytön tilanteeseen mutta ei se äiti Finskiltä mitään palkintoa olisi tarvinnut.

Voi tuotakin pitää karehtia, ilmaista matkaa siis! Onhan se ollut aika siistiä että koneen kapteeni on kuuluttanut että koneeseen on syntynyt tyttövauva! Minä ainakin olisin tirauttanut ilon kyyneleet enkä alkanut karehtia matkasta ja maailmanlaajuisesta huomiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Voi tuotakin pitää karehtia, ilmaista matkaa siis! Onhan se ollut aika siistiä että koneen kapteeni on kuuluttanut että koneeseen on syntynyt tyttövauva! Minä ainakin olisin tirauttanut ilon kyyneleet enkä alkanut karehtia matkasta ja maailmanlaajuisesta huomiosta.

Karehtia???

Yhteistyössä