K
Kaksi kokemusta KOKSista
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tirppa:Alkuperäinen kirjoittaja tirppa:Alkuperäinen kirjoittaja Kaksi kokemusta KOKSista:Alkuperäinen kirjoittaja tirppa:Etpä tiedä, millaista se on, joten ei ehkä kannata etukäteen päättää, ettei epiduraali kelpaa... Ei synnytyksessä ole "kunniakasta" kärsiä kohtuuttomasti, joten ota vaan kaikki apu vastaan, mitä tarvitset.
Höpöhöpö, on aivan helppoa päättää olla ottamatta epiduraali jos sitä ei halua, kipuun ei kuole ja sinä kuten moni muukaan ei mitä ilmeisemmin käsitä mahdollisia epiduraalin haittavaikutuksia. Itse mieluummin kirosin luonnollisia synnytyskipuja kuin olisin ottanut epämääräistä piikkiä selkääni synnytykseni kulkua häiritsemään. Ei kiinnostanut maata sängyllä.
Tarkoitan, ettei siinä ole mitään kunniakasta, että kipu menee yli kestokyvyn. Mielummin menee tilanteen ja omien tuntemustensa mukaan. Ei epiduraalin ottamisessa ole mitään pahaa, eikä sen ottaminen "tappio". Avoimin mielin! Itse otan hampaan paikkauksenkin puudutuksen.
Mistä ihmeestä tämä kunnia ym asia vedetään aina mukaan? Voiko ihmiset olla noin yksinkertaisia? Minä otan myös puudutuksen hampaan paikkaukseen, totta hemmetissä, se ei ole luonnollista kipua johon voisi itse vaikuttaa!
Helpoimmalla ovat yleisesti ottaen päässeet luomusynnyttäjät. Ken ei halua tilastoja ja tutkimuksia katsoa ja ajatella, ottakoot vaan kaikki mahdolliset puudutteet ja välilihojen leikkaukset, turha sitten ihmetellä kun ei ole voimia synnytyksen jälkeen ja alapää on tuusannuuskana. Luonnollisen synnytyksen jälkeen se harvemmin on ja palautuminenkin on kaikinpuolin nopeampaa.