Synnytyksen jälkeen alapää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";28718324]ja tästä kaverista vielä, että ressas myös melko paljon tuota että millainen alapää on synnytyksen jälkeen, on nyt 2 synnyttänyt ja "himotreenannut" alakertaa sekä ennen että jälkeen synnytysten, toiminut hänellä.[/QUOTE]

kiitos vastauksesta, tämä helpotti oloa. Tutkimuksen mukaan naiset treenaavat lihaksiaan todella vähän, joten siksi varmasti sanotaan että synnyttäneillä aina löysempi.

[QUOTE="aapee";28718388]kyllähän se niin on että miehestä tuntuu paremmalta jos on tiukempi ja todella löysä ei välttämättä pienikokoisimmilla miehillä tunnu miltään. Mutta nyt on siis ihan hyvä itselläni. Vähän omassa päässä vaan vikaa etten ole tyytyväinen ja siinä etten ole kunnolla treenannut. Olen kokeillut asiaa mm. Pienikokoisella, miehen kokoisella dildolla, joka on hyvin tiukasti sisällä.[/QUOTE]

Ahaa. Enpä ole asiaa koskaan pahemmin ajatellut. Mielestäni aika hurjaa jos harkitset sektiota pelkästään tämän asian vuoksi. Jos siis olet synnyttämässä sen miehen lasta jonka kanssa aiot jatkossakin sekstailla, kai hän nyt ymmärtää sen että lapsen saaminen muuttaa naisen ruumista.

No voi hyvänen aika. Oon neljä synnyttänyt alakautta, kaks ollu nelikilosia ja kaks pienempää. Paikat oon saanu tiukaksi tehokkaalla treenillä ja usko pois, mäki saan puristettuu yhden sormen ympärille. Mies ei mahdu sisään, jos en oo kunnolla kostunu. Tiukkuutta on varmaan enemmän ku ennen lapsia, jolloin en treenennu ollenkaan. Voi että mua harmittaa tällaset ihmisten harhaluulot, et useammmin synnyttänyt nainen olisi jotenkin "piloilla"
Jos oot yhden synnyttänyt, on sama jos teet kymmenen. Ei ne uudet synnytykset enää enempäänsä sitä alapäätä nyrjäytä :)

Palautuminen riippuu paljolti kudostyypistä, jos lapsi ei ole hirveän iso (yli 4.5 kg). Jos on jo yhden saanut ja on palautunut, palautuu todennäköisesti seuraavastakin.

[QUOTE="vieras vaan";28718418]Ahaa. Enpä ole asiaa koskaan pahemmin ajatellut. Mielestäni aika hurjaa jos harkitset sektiota pelkästään tämän asian vuoksi. Jos siis olet synnyttämässä sen miehen lasta jonka kanssa aiot jatkossakin sekstailla, kai hän nyt ymmärtää sen että lapsen saaminen muuttaa naisen ruumista.[/QUOTE]

kyse ei ole miehestäni vaan itsestäni ja siitä etten nauti jos en ole varma että mies nauttii. Sektio ei itselleni kuulosta kummemmalta operaatioita ja on lapselle täysin turvallinen, joidenkin mukaan jopa turvallisempi. Olen kuitenkin nyt nämä kokemukset luettuani aika varma että alateitse voisin synnyttää. Alatiesynnytys on kuitenkin kokemus, jota suosittelen kaikille naisille. Vaikka se sattuu, on se erittäin hieno kolemus. Pelkään vaan synnytyksen jälkeistä masennusta, jos en pysty seksistä enään nauttimaan. Sektion jälkeinen pitkä toipumisaika ei ole kovin toivottavaa ja viimeksi alatiesynnytyksen jälkeen voin samantien hyvin.

Palautuminen riippuu paljolti kudostyypistä, jos lapsi ei ole hirveän iso (yli 4.5 kg). Jos on jo yhden saanut ja on palautunut, palautuu todennäköisesti seuraavastakin.

Mulla on kaks lasta, molemmat aika tasan 4kg. Nopeasti ponnistettu ulos, repeämiä tuli joo, mutta ne on parantuneet nopeasti.

Ekan jälkeen alapää oli parin kk jälkeen ihan entisensä, aiemmin en edes kokeillut tai katsonut sinne. Nyt toisen jälkeen (synnytin noin 1,5kk sitten) tunnen jotain ylimääräistä tuolla emättimen suulla ja diagnosoin itselläni lievän virtsarakon laskeuman. Saa nähdä onko jälkitarkastuksen gyne samaa mieltä. Mitään ongelmia se ei arkeen tuo, ei pidätysongelmia tai muuta. Seksiä en ole vielä halunnut kokeilla, kun tahdon ensin kuulla gyneltä, että onko tuo sitä vai jotain muuta, etten tee mitään vahinkoa.

Lihasten treenaamisen aloitin aktiivisesti noin viikko sitten, kun tuon "ylimääräisen" tuolla havaitsin.

olen pienikokoinen nainen ja ihan senkin takia pelkopolilla on myös annettu lupa käynnistykseen rv 38 jos uskon pystyväni synnyttämään alateitse sektion sijaan. Kyse olisi siis n. 3 kg vauvasta. Ehkä jopa vähän pienemmästä. Lantio tullaan vielä mittaamaan, mutta tosiaan paljon yli 3 kiloista ei tästä kehosta edes puskettaisi ulos jos olen äitiini tullut. Tuon löystymispelon kanssa on myös jumiutumisen pelko ja tähän toiseen pelkoon olen vedonnut lääkärissä.

Ihan ymmärrettävää, että olet seksielämästä huolissasi. Mulla on itsellä kokemus, että synnytysten jälkeen olen enemmän "sinut" paikkojeni kanssa, tai sitten vaan muuten vaan relannut. Ei ne synnytykset ihan ilman vaurioita menneet, mutta tuntuu , että jotenkin paikat ovat "asettuneet" siten, että seksi tuntuu entistä paremmalta. Tai sitten nykyään tiedän itse vaan paremmin millä tavalla tykkään..
Voisin aatella, että sulla tuo ongelma on osittain korvienkin välissä. Se on tosi hyvä, että toisen nautinto tuo oman nautinnon, mutta ei kai se miehen nautinto voi olla mitenkään fanaattisesti kiinni sun nautinnosta? Ihan varmasti sun mies nauttii seksistä kanssasi, ei sun tarvii tuunata itteäsi ihan täydelliseksi. Lastensaanti kuitenkin kuuluu elämään. Aattelisin, että jos ei miehelle kelpaa synnyttänyt *****, niin se on sitten hänen harminsa.

Synnytin jo 11 vuotta sitten ja edelleen ongelmia esin pyörällä ajelussa. Sain imukuppisynnytyksen seuruksena 67 tikkiä, alkaen kohdunsuulta peräukoonn asti. Seurauksena peräaukon sähköhoidoista kierukan pysyättömyyeen asti. Eli kierukka ei pysy aloillaan ja kaikessa kovalla istumisella tuntuu kuin o ilisi jotain "kovaa väissä".
Seksiä pystyimme harrstamaan noin
puolen vuoden päästä ja monin liukasteiden kanssa. Istumiseenkin meni noin kaksi kuukautta.

[QUOTE="nuuh";28718715]Synnytin jo 11 vuotta sitten ja edelleen ongelmia esin pyörällä ajelussa. Sain imukuppisynnytyksen seuruksena 67 tikkiä, alkaen kohdunsuulta peräukoonn asti. Seurauksena peräaukon sähköhoidoista kierukan pysyättömyyeen asti. Eli kierukka ei pysy aloillaan ja kaikessa kovalla istumisella tuntuu kuin o ilisi jotain "kovaa väissä".
Seksiä pystyimme harrstamaan noin
puolen vuoden päästä ja monin liukasteiden kanssa. Istumiseenkin meni noin kaksi kuukautta.[/QUOTE]

hui kamala! Oliko syynä jokin kuten iso lapsi tai lantion ahtautta? Onnistuiko ponnistaminen?

Normit lantoiot ja lapsi 3,8 kiloa. synnytystä takana 12 tuntia ja ponnistusvaihe noin 2 tuntia. Imukuppi reipäistiin liian nopeaa joten siitä massiiviset repämät.Lapsen hengitysäänet heikkenivät, jolloin imukuppi oli tarpeellinen. Napanuora oli ylipitkä joka oli kiertynyt raajojen ja kaulan ympäri. Korjausleikkaukseen jouduin samantein ( 5 tuntia) jonka jälkeen viikko osastolla liikumattta ja kakkapusseilla tarkkailtiin. "2 vuotta synnytksen jälkeen peräaukon ja vaginan sähköhoitoja kuukauden välein. Näillä vehkeillä menty sen jälkeen. Seksissä ei ongelmia mutta joka pieru tulee housuun asti.

Yhteistyössä