Synnytyksen jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti82 ja poika03
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti82 ja poika03

Vieras
Synnytyksen jälkeen minun naama on ollut todella kuiva. Saan rasvata monta kertaa päivässä ja ei se auta kuin hetkeksi. Neuvolassa sanottiin että se johtuu hormooneista mutta itsestä alkaa tuntumaan että tää ei lopu koskaan. Aikaisemmin ei ole tarvinnut koskaan rasvata naamaa. Onko muilla ollut samaa?

Toinen vaiva joka ilmestyi synnytyksen jälkeen oli polte vasemman nivuksen kohdalla. Varmaan pari viikkoa synnytyksen jälkeen tuli polte vasempaan nivuseen ja se kävi kipeää todellakin. Nyt ei ole enää tullut poltetta mutta siihen paikkaan on jäänyt kipu kun sitä koskettaa. Ajattelin että voisiko olla jonkinlainen veritulppa mutta neuvolatäti sanoi että ei voi olla jos ei särje koko ajan ja ole punainen. Että se siitä.

Mullakin tuli pian synnytyksen jälkeen nivusiin inhottavaa polttelua.Meni sitten itsestään ohi.Mitä lie liitoskipuja tms..Mutta en usko,että ne vaarallisia ovat.Jos olisi veritulppa, niin olisi kyllä tosi kipeä ja sinertäväkin.

Kuivasta ihosta en osaa mitään sanoa,luultavasti hormoneista.Mulla "palo karrelle" tukka synnytyksen jälkeen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2005 klo 09:14 äiti82 ja poika03 kirjoitti:
Synnytyksen jälkeen minun naama on ollut todella kuiva. Saan rasvata monta kertaa päivässä ja ei se auta kuin hetkeksi.

Voisit kokeilla vaikka jotain toista rasvaa, jos monta kertaa piävässä joudut käyttämään. Mene apteekkiin ja pyydä sieltä hieman rasvaisempi voide. Tosi kuivalle iholle on hyvä Lipolan, se on ollut meillä atooppisen ihonkin hoitona (kannattaa laittaa hieman kostealle iholle, niin levittäytyy ja imeytyy paremmin). Iho-ongelmat menevät yleensä ohi viimeistään siinä vaiheessa kun lopetat imetyksen ja hormonit palautuvat ennalleen. Tehohoitoakin löytyy Bepanthen-voiteesta ja onhan niitä vaihtoehtoja vaikka kuinka. Jos kauheasti haittaa, niin käväise jututtamassa lääkäriä!
Eikös tuo kuiva iho kuitenkin ole aika mukava siihen päinvastaiseen tilanteeseen verrattuna? Minä normaalisti atoopikko (kuiva, hilseilevä ja kutiseva iho varsinkin talvisin) kun sain kärsiä finneistä ja mustapäistä synnytysten jälkeen :/

Mulla poltteli kans vasempaan nivuseen vaikka leikattiin.Tarkastuksessa sanoivat että se johtuu niistä kiinnikkeistä..Hmm..
Tukka tippui päästä kun vähän koski ja nyt tosiaan alkanu kasvaan takasin.Näyttää ihan joltain punkkarilta ku pikkuhiuksia sojottaa joka suuntaan.Sit ku jotkut hiukset on kuin hevosen jouhia niin niitä ei saa millään asettuun.

Mulla ei ole oikeastaan ollu muuta.

Mulla oli kanssa kuiva iho ja sitten hiusten lähtöä. ja kas vain, mulla olikin kilpirauhasen vajaatoiminta. Se on aika yleistä synnytyksen jälkeen ja monasti on ohimenevää eli menee ohi noin 6-7 kuukaudessa synnytyksestä. Mulle se jäi pysyväksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2005 klo 14:32 Marjutti kirjoitti:
Mulla oli kanssa kuiva iho ja sitten hiusten lähtöä. ja kas vain, mulla olikin kilpirauhasen vajaatoiminta. Se on aika yleistä synnytyksen jälkeen ja monasti on ohimenevää eli menee ohi noin 6-7 kuukaudessa synnytyksestä. Mulle se jäi pysyväksi.

Mutta liittykö se kilpirauhasen vajaatoiminta jotenkin hiustenlähtöön ja kuivaan ihoon?

Yhteistyössä