synnytyksen jälkeisestä vuodosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kauanko teillä vuoto kesti? Entä tuliko hyytymisiä monta päivää synnytyksen jälkeen? Mulla synnytyksen jälkeen (eli torstaista lähtien) tuli hyytymisiä aika paljon, ja tätä lääkärikin tutki ja antoi lääkettä - en muista mitä se lääke oli.
Kotiin lähtöpäivänä tuli myöskin hyytymisiä hiukan,joista en muistanut kertoa.
Alapää on kipeä,aina noustessani ja joskus kävellessäni.sekä jos nousen,niin tunnen kuinka verta lorahtaa siteeseen.
Ja ei leikattu,synnytys oli nopea mut kivulias.

Mulla vuotoa kesti vaan viikon (jälkisupistukset oli kans sitä luokkaa..), eikä tullu muistaakseni hyytymiä.. Ainakaa sen kummempia ku mitä tulee jos on menkat.
Normaali alatiesynnytys oli kans, ei leikattu. Ja kyllä muistan et lorahteli enemmän kerralla. Sen suhteen kuulostaa ihan normaalilta. Mut paha sanoo noista hyytymistä mitää ku ei ole alan ammattilainen.

Mulla jälkivuoto kesti kokonaisuudessaan 6-7 viikkoa.Molempien aikana sama juttu.Kun tämä kuopus syntyi niin mulla tuli todella isoja hyytymiä ja aika paljon vielä kun olin sairaalassa.No mä sain niitä kohtua supistavia lääkkeitä ja sitten kuitenkin vielä ultrattiin ja katottiin että kohtuun ei ole jäänyt mitään ylimääräistä.Sain vielä antibiootti kuurin kun kotiin lähdin koska mulla oli alkava kohtutulehdus :/ Ja mua ohjeistettiin niin että jos kotona tulee isoja hyytymiä niin pitää mennä takaisin sairaalaan.

Eli kyllä sun kannattaa soittaa sairaalaan ja käydä sielä tarkistuttamassa tilanne koska ei tollanen normaalia ole.

Niin ja paljon onnea vauvasta :flower:

Minulla kesti molemmista 4 viikkoa. Ekalla kertaa väheni tasaisesti pikkuhiljaa. Tokasta tuntui viikko synnytyksen jälkeen loppuvan kokonaan, mutta sitten tuli yhtenä päivänä hurjat hyytymät ja sitten vuoti pari päivää runsaammin ja väheni sitten vähitellen. Eikä ole ollut tulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mulla jälkivuoto kesti kokonaisuudessaan 6-7 viikkoa.Molempien aikana sama juttu.Kun tämä kuopus syntyi niin mulla tuli todella isoja hyytymiä ja aika paljon vielä kun olin sairaalassa.No mä sain niitä kohtua supistavia lääkkeitä ja sitten kuitenkin vielä ultrattiin ja katottiin että kohtuun ei ole jäänyt mitään ylimääräistä.Sain vielä antibiootti kuurin kun kotiin lähdin koska mulla oli alkava kohtutulehdus :/ Ja mua ohjeistettiin niin että jos kotona tulee isoja hyytymiä niin pitää mennä takaisin sairaalaan.

Eli kyllä sun kannattaa soittaa sairaalaan ja käydä sielä tarkistuttamassa tilanne koska ei tollanen normaalia ole.

Niin ja paljon onnea vauvasta :flower:

Mietityttää eniten tuo kipu, joka on tuossa jalkovälissä.ja se todella sattuu yleensä silloin kun nousee istumasta ylös.tunnen itseni rammaksi kun selkäkin on vielä raskauden jälkeen tosi heikko.

Tuollaisia kohtua supistavia lääkkeitä minäkin sain, mutta lääkäri ei sanonut minulle mitään että millaisia oireita jos tulee niin sitten yhteyttä sairaalaan. Minua ei ultrattu, joka päivänä lääkäri painoi kohtua ja katsoi tuleeko verta/hyytymisiä. Minulle ei niin isoja hyytymiä oo tullut näin kotona ollessani,mut on kumminkin tullut.

Tuonne sairaalaan on matkaa missä kävin synnyttämässä, jos soittaisin sinne huomenna ja kysyä asiasta.sitä vaan miettii että jos tuo onkin normaalia niin mitä mä sinne soittelemaan tms.

Ja kiitos!

Yhteistyössä