Synnytyksen käynnistäminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sartzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sartzu

Vieras
Onko ketään muuta, jolla olisi takana useampi kuin yksi käynnistys? Minulla olisi toinen käynnistys tällä viikolla, ja ekassa otti pattiin kun ei meinannut käynnistyä, tuppasi tuo sairaalassa useamman päivän "turhaan" oleminen olemaan aika tylsää... ja nyt tietysti esikoine kotona.

Näinköhän tokalla kerralla voi vielä mennä useampi päivä, ennen kuin käynnistyy? Tilanne oli eilen kahdelle sormelle auki ja vähän kaulaa jäljellä... perjantaina sitten annetaan vauhditusta jotenkin, en tiedä vielä miten.

Ekalla kertaa tuli tablettia, oksitosiinia ja kalvojen puhkaisua, joten kaikki on testattu silloin :)
 
mulla kaikki 4 käynnistetty :) Ja ihan erilaiset kokemukset, ollu kyllä eri viikotkin. Onko sulla nyt miten viikkoja?
kivuliainta ollut eka ja kolmas, kun oksitosiinitipalla käynnistettiin, auh!
 
Ja eka oli oikein mukava kokemus synnytyksenä, mutta en vaan jaksas tuota useemman päivän oottelua enää, että jotain alkaa tapahtua. Ei synnytys sinällään kestänyt kun reilut 7 tuntia ja ulos tuli 4 kiloa tavaraa :)
 
Mulla ekassa käynnistyi toisena käynnistyspäivänä, rv 42+1. Toisessa yrittivät rv 41+6 käynnistää ensin oksitosiinilla mutta ei käynnistynyt. Meinasivat jo lähettää osastolle seuraavaan päivään asti (jolloin olisi Cytotec laitettu) mutta pyysin itse kalvojen puhkaisua johon lääkäri suostui.

Kolmas sitten käynnistyikin itsestään.
 
2 cytotec käynnistystä takana. Ensimmäinen käynnistys aloitettiin klo 6 aamulla epäkypsästä tilanteesta rv 41 ja samana päivänä jo 13.15 lapsi syntyi. Oli kyllä todella raju tahti ensisynnyttäjälle. Toinen lapsi käynnisteltiin varovaisemmin rv 38. Maanantai aamuna aloitettiin ja lapsi syntyi tiistaina illalla 23.35. Ensimmäisellä kerralla supistukset tuli kun pikajuna ekan 2 tunnin jälkeen. Toisesta eka päivänä ei tuntunut mitään. Seuraavana iltana 6 aikaan ensimmäiset supistukset ja vauva syntyi siis ennen klo 12 illalla. cytotecillä syntyy aikanaan tämä kolmaskin.
 

Yhteistyössä