Synnytyksen käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Moido!Sellasta olisin kysellyt teiltä,joilla on synnytys käynnistetty,niin onko se paljon rajumpaa meininkiä ja tuskaisempaa kuin normaalisti alkanut?Mulla on kohta ehkä tiedossa käynnistys vauvan oletetun suuren koon vuoksi.

mulla molemmat käynnistettyjä joten en tiedä miten kauan olisin luomu synnytyksessä jotutunut kestämään... molemmat kestäneet 3h 30 min ja supparit rajuntuneet alle tunnissa niin koviksi että tarvittu jo "kaasuja". mulla siis esikko käynnistetty tableteilla ja oksitosiinilla ja kakkonen tableteilla.

oksitosiini ainakin esikosta rymähti niskaan kunnolla ja kerralla. olin laakista peti potilas en pysynyt yhtään omilla tolpillani ilman tukea.

käynnistetty samasta syystä. Oikein hyvä synnytyskokemus jo nopeahko synnytys. Tosin ei kokemusta kuin tästä yhdestä, mut oikein olin tyytyväinen. Tosin useempana päivänä jouduttiin käynnistämään ennen kuin lähti tulemaan.

Kaksi käynistystä takana ja voin sanoa omalta kohdaltani,että supistukset ovat rajumpia ja tulevat aika tiuhaan tahtiin...mutta kokonaisuudessaan ei kestänyt kauaa synnytys niin sanoisin,että kaikista nopein mutta kivuliain keino! Ja kaksi normaalia synnytystä takana myös. Mutta pyydä kivulievitystä,puudutusta ni pitäis helpottaa..mutta kaikilla on tietysti erilaisia kokemuksia jne.

Mulla kaksi synnytystä takana, yks käynnistetty ja yks spontaani. Molemmat olivat suht nopeita, alle viiden tunnin synnytyksiä. Kivut samaa luokkaa, molemmissa otin epiduraalin. Käynnistetty synnytys eteni ehkä himppu vauhdikkaammin ponnistusvaiheeseen.

6kk sitten käynnistys ja oih pelkäsin kovasti mutta ilman puudutuksia mentiin,nopeeta toimintaa mutta minusta se oli vaan hyvä ettei tarvi voimia pitkään kuluttaa sattuuhan se synnytys mutta ei kyllä niin paljoo kun olin kuvitellut..totesinkin kätilölle kun vielä napanuora oli kiinni että voisin synnyttää vaikka samantien toisen...ekasta lääkkeestä meni 2 2 kun alko oikeesti supparit sattua ja siitä 3h niin oli vauva maailmassa=)tsemppiä

Mulla kaksi vuorokautta käynnistettiin, ei oikein mtn tapahtunut, ei kovia kipuja, kunnes tössäs kokonaan ja sektio sitten tehtiin, Ei ehkä niin rankkaa fyysisesti mutta henkisesti kyllä , seuraavalla kerralla toivottavasti leikkaavat heti, ei selasta pyöritystä enää haluaisi kestää =) yleensä ne vissiin kuitenkin menee aika hienosti, eikä tartte noin kauan odotella! tsemppiä! :flower:

Mulla puhkaistiin kalvot. En oikeesti edes tiedä että luokitellaanko se sitten käynnistykseksi :ashamed: . Mutta siis mun tapauksessa molemmat synnytykset ovat olleet yhtä nopeita ja rajuja.

Luin just jostain, että nopea avautuminen tarkoittaa samalla kivuliaampia supistuksia. Eli mitä paremmin supistukset tekee työtään, sitä enemmän sattuu äitiä. Toisaalta silloin synnytys on nopeammin ohi ja kahden nopean synnytyksen jäljiltä voin kertoa että kyllä siitä selviää :D.

Mulla esikoinen käynnistetty epäkypsästä tilanteesta, toinen käynnistyi spontaanisti LA:n jälkeen. Synnytykset hyvinkin samanlaisia. Ponnistus oli toisen kohdalla helpompi, mutta siihen ei käynnistys tietenkään vaikuta.

Mulla ensimmäinen käynnistetty toksemian takia (pitkä ja kivulias), toinen luomu (nopea ja kivulias) ja kolmas käynnistetty yliaikaisuuden takia (nopea ja kivulias). Jos itse saisin valita, toki synnyttäisin luomuna, mutta aina ei voi valita... Ei juuri eroa ehkä? Varmaankin eniten vaikuttaa se kypsyystilanne siihen tuskan määrään. Kivusta selviää, se luo elämää ja siihen saa helpotusta!

Yhteistyössä