Synnytyksestä palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaana

Vieras
Kuinka hyvin vatsanne on kutistunut parin ensimmäisen viikon jälkeen synnytyksestä? Itse en ole ehtinyt vielä ajattelemaankaan jumppaamista, mutta vatsa on yllättävän litteä. Tietenkin siinä on sellaista pullataikinaa päällä, mutta ei pömpötä. :) Lantionpohjalihaksetkin tuntuu olevan aika kunnossa. Onko tämä nyt ihan sitä normaalia palautumista vai? Luulin, että sitä ollaan tosi hirveässä kunnossa synnytyksen jälkeen.

No mulla kyllä maha röllötti ainakin kuukauden kuin olis toinen vauva jääny sisään, mutta sit ihan huomaamatta maha on sulanut ja lantionpohja oli kanssa kunnossa parissa viikossa.

Mua kyllä harmittaa etten millään ilveellä ole mahaa enää kiinteeks saanu, semmonen nahka on farkkujen päällä, mut onneks se ei näy kun on paita päällä. :|

Mä palauduin 2 viikossa ihan huimasti, mutta nyt on jämähtänyt loput rasvat perseeseen ja maha on vielä vähän löysä. Näennäisesti olen siis jo mitoissa mutta entiset housut ei silti enää mahdu. 6vk synnytyksestä nyt.

joku ihmeen lerppanahka mullekin jääny jo noista aikaisemmistakin raskauksista,eli tälläkin hetkel löysää roikkumahaa tos alamahas vaik laskettuun aikaan enää vajaa pari viikkoa :whistle: mut jotain positiivistakin,ei yhtään raskausarpea tullu tässä raskaudes,en kyl muista milloin olis viimeks tullutkaan...

No mulla neljä raskautta ja synnytystä takana..ja siitä ekasta synnytyksestäkin aikaa siis jo 13 vuotta.. Mä en ole koskaan palautunut mitenkään nopeasti, mahaa on jäänyt, raskausarpia ei kuitenkaan ole. Mutta sen olen huomannut, että joka kerta palautuminen on ollut nopeampaa kuin edellisellä kerralla. Eihän sitä mitenkään voi ihan entisensä olla ja ajan kanssa sitä tottuu taas siihen vähän erilaiseen kroppaan. :)

Nyt hieman yli 2 viikkoa synnytyksestä, ja entiset farkut ja vaatteet mahtuvat päälle. Raskausaikana tuli 7 kg ja nyt pois lähtenyt 10 kg. Eli olen palautunut tosi hyvin ilman liikuntaa ja karkkia mennyt hurjat määrät päivässä!
Kun ekan synnytyksen jälkeen mikään ei mahtunut puoleen vuoteen päälle ja äitiyshousujakin jouduin käyttämään ainakin pari kuukautta synnytyksen jälkeen!
Toisen synnytksen jälkeen meni joku kaaukausi kun olin entesellä...eli nopein palutuminen oli tästä kolmannesta...

heti synnytettyä, maha oli jo ihan litteä .. voi johtua siitä että olen tosi hoikka.
viikko synnytyksestä ja maha näytti siltä, ettei siellä koskaan olisi vauvaa ollutkaan

Yhteistyössä