Synnytys ja vanhemmat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hgghfg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hgghfg

Vieras
Mies vänkää että sen täytyy tulla mukaan synnytykseen, itse olen sitä mieltä että sen tärkein tehtävä synnytyksen aikana olisi huolehtia vanhemmista lapsista(kaksoset).Sukulaiset asuu aika kaukana ja tämä on toinen synnytys, eli voi mennä nopsaankin.
Taksilla en saa kuulemma lähteä, vaan sitten herätetään lapset vaikka keskellä yötä ja lähdetään kaikki sairaalalle.

Mies julisti jo et ei tule sit synnytykseen ollenkaan ja on mulle katkera loppuikänsä kun sanoin että haluan lähteä taksilla ja että miehen pitää odottaa täällä lasten kanssa että joku tulee katsomaan niitä,jos sattuu olemaan yö tai muuten sellanen tilanne että haluan lähteä jo sairaalalle ennen kuin kukaan tänne pääsee. Miehen mielestä estän sitä olemasta mukana ja lapset pärjää ihan hyvin vaikka niitä kiukuttaskin herätä keskellä yötä ja et takseihin ei voi luottaa. Minusta tuntuu että saan nyt sitten stressata synnytyksen lisäksi tätä lastenhoitoasiaa ja jos synnytys alkaa hankalaan aikaan, en sitten pääse sairaalaan ajoissa kun mies vänkää että en saa mennä yksin taksilla enkä halua lähteä ennen kuin lapsilla on täällä hoitaja. Varmaan oikeesti synnytän sit johonkin eteiseen tällä menolla.

Josko vois tulla... Meilläkin oli naapurin mummo hälytys valmiudessa. Ois tullu siis aikaa että mun äiti ois ajellu kauempaa...
No kuopus oli niin fiksu vauva että, ehdittiin viedä yks hoitoon ja toinen kouluun ja samaa matkaa sairaalaan. Siellä ei kyllä enää kauan kerätty olla...

"Mies vänkää että sen täytyy tulla mukaan synnytykseen, itse olen sitä mieltä että sen tärkein tehtävä synnytyksen aikana olisi huolehtia vanhemmista lapsista(kaksoset).Sukulaiset asuu aika kaukana ja tämä on toinen synnytys, eli voi mennä nopsaankin.
Taksilla en saa kuulemma lähteä, vaan sitten herätetään lapset vaikka keskellä yötä ja lähdetään kaikki sairaalalle. " Minkä takia mies haluaa väkisin raahata kaksoset vaikka keskellä yötä sairaalaan? Synnytyksessä voi kulua montakin tuntia..

Ihme mies sulla. Miten, saisitteko ketään naapuria "hälytysvalmiuteen", tai onko lapsilla kavereita, joiden perheen luo mennä? Entäpä jos isovanhemmat tai joku sukulainen tulee jo hyvissä ajoin kauempaa teidän luo. Tai MLL:n hoitajat, saako niitä yöksi.

No eipä olis tullu mielenkään viedä nukkuvaa esikoista mukana sairaalaan kun lähin synnyttämään. Ihan jo siksikin että lapsi turhaan huolehtisi miksi äiti karjuu tuskissaan.
Synnytys käynnisty yöllä, läksin viiden aikaan taksilla sairaalaan, ja lähtiessä soitin isovanhemmille jotka tuli sitten parinsadan kilometrin päästä esikoista katsomaan ja mies ehti synnytykseen juuri parahiksi ennen ponnistusvaihetta.

En tiä jos ois lähtö tullu keskellä yötä oisinko ees viitsiny soittaa. Toisaalta oli tosi ihanaa että mies pääsi loppuvaiheeseen mukaan kun aloin olla tosisaan kipeä.

En kyllä myös kestaisi naapurin mummoa yöllä herättää, hyvän kaverin ehkä voisin jos olis joku sellanen jonka ei tarvis töihin aamulla.

Mä rupeaisin myös kartottamaan jos olisi joku vaihtoehto hoitajalle, mutta loppupeleissä onhan se niin että vain äidin on ihan pakko olla paikalla synnytyksessä. Meillä on onnistunut lastenhoito synnytysten ajan ja mies on päässyt jokaiseen, mutta kyllä oletus on ollut se että jossei isompia saada minnekään niin mies jää kotio.

Meillä on vähän sama. Paitsi mies ei vänkää se vain haluaisi tulla. Meillä on yksi hoitaja vain (anoppi) ja jos se ei pääse, mies joutuu jäämään kotiin esikoisen kanssa. Sillon on mullakin parempi fiilis lähteä synnyttämään kun tiedän ettei tartte stressata esikoisen pärjäämisesta.. Huoh. On tää inhottavaa :)

Yhteistyössä