SYNTTÄRIT 13-VUOTIAALLE, IDEOITA KAIVATAAN!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo.. Siis noi kaikki on tälläsii: "Leffaa ja yökylään" meinaan et ei siin oo mitää pahaa, mut eiks se leffa uinti tms oo jo aika kaluttuu? Mulla on tällä viikolla synttärit, ja ihan pokkana pidän ne Sea Lifessa. Jee, saan ruokkii kaloja!! n.n lolleroinen, en oo mitenkää jälkeenjääny mut sekoillaan yleensä mun frendien kanssa (joita tulee 2-3) sit ne luultavasti tulee yöksi (?) Mut miten saan mun vanhemmat, mummon ja vaarin + isosiskoni (15) häädettyä kotoota hetkeksi? Meinaa mun vaarilla on syöpä, siks ne asuu meillä väliaikasesti, et tälläne systeemin. Enkä todellakaan ole viivyttämässä synttäreitäni isovanhempieni takia 3kuukautta. Auttakaa, plz? Ja voisko tehä jtn muutaki ku vaa se sealife? -__- huomhuom, luokkalaiset tykkää kutsua mua nimellä "pissismissi" koska mussa on pissiksen vivahteita, muut luokallani eivät käytä meikkiä. :ll that's is the problem

^ NÄIN! Ei kannata!

Kyllä minulle kelpaisi saunailta + joku esim kasvonaamio :D Oon 13. :)
Ja leffa yms kuulostaa kivalta kans. Leffassa tai Mäkkärissä yms kaupungilla pidetyt kuulostaa kyllä aika kalultuilta, pakko myöntää. Itse pidän synttärini mökillä. Onhan se kyllä kallista, mutta...Ei kukaan muu ole pitänyt! ;D

Tässä olis hyviksi havaittuja ideoita nuorten synttäreille:

- stailausta :)
- pullonpyöritystä
- muotinäytös xDxD (huumorilla otettu)
- piilokameraa (että yksi piilottaa esim. jonkun kamerakännykän ja loput vieraat etsivät sitä, kameran surratessa. Videon kohelluksia on sitten kiva katsoa. ::))
- musavisa
- disco
- jos teillä on esim. kissa (mielellään lempeäluontoinen...), niin sen piilotusta. Kun minun viime synttäreillä piilotettiin kissaa vaikka minne, niin saatiin kovat naurut, kun se ei joko pysynyt paikallaan, tai sitä ei löydetty. xD toki myös tavaroita voi piilottaa.
- lahjojen piilotusta
- sokkoa (ei minusta kovin lapsellista)
- leipomista (pääsee vähemmällä)
- pinata
- jäätelöiden sekoittelua (eli jätskeihin sekoitetaan karkkia, strösseleitä, kastikkeita yms...)
- aarteenmetsästys (ei sen tartte olla lapsellista, kaverini synttäreillä oli iso agentti-aarteenmetsästyt, josta tuli sitten iso palkintokin. Vihjeet kätketty ympäri taloa, pihaa, naapuria, ullakkoa... ja jokaisella oli siis oma:
tukihenkilö (saa ensimmäisen vihjeen siltä)
kidnapattava
nämä lukivat siis omassa "agenttikortissa, ja ne piti siis arvata. Sitten oli yksi "pääjehu", jolta sai tarvittaessa apua. Ensimmäinen aarteen luo ehtinyt saa sen. Sitten jokaiselle arvottiin kortti, ja eikun vihjeitä ratkomaan. Ja viimeinen vihje oli kaikilla sama, ja sen ensimmäisenä löytänyt, sai palkinnon. Ja se "pääjehu" piilotti siis sen viimeisen vihjeen. Lopuksi kaikki saivat tehdä oman agenttikortin, ja siihen vihjeet piilotettaviksia. Sitten toisella kierroksella siis.)

Toivottavasti tästä oli apua jollekkin!

Mun oma idea keksin just, että kannattais vaan chillailla, ja vaikka laulaa karaokea... syömistä, juomista ja sitten varmaan jotain hauskaa tyttömäistä, esim toistemme meikkausta...?

Mä täytin just 12, ja oon suunnitellu mun synttäreitä jo pitkään.
Te, jotka ette keksi mitään:
Tehkää juhliinne teema! Mun 11v. synttäreillä teema oli Disney! Se oli kivaa!
Jos ette tosta äskösestä kiinostuneet, voitte kutsua kavereita kylään ja katsoa joku elokuva (plus muut herkut, tietty)
Voitte myös tehdä karaoke-illan!
Tai askartelu-synttärit.
Tai jätksi-synttärit! Ostatte kaikki kamat, nii vieraat voi ite tehä annoksensa!

Ja jos ette keksi mitään syötävää, nii kantsii käydä näillä sivuilla:
www.keksihylly.fi

Siel on paljon hyviä vinkkejä!

Kaverit järjesti viikko sitte yllätys synttärit. Ne sai kaikki valmiiks, siten et yks pyys mut kaupungille ja muut valmisteli kotona kaikkee. Oli kyllä mahtavaa kun avasin oven sen mun kaverin kaa ja kaikki vaa huus: "Onnee!"

Siel oli tarjolla tacoja, karkkia, jäätelöä (annokset sai koota itse), kokista, sipsiä+muuta tommosta.
Pelattiin lautapelei, wii-pelei, pullon pyöriystä ja muuta tommosta.
Ja täytin 14 ja vieraita oli 7+minä :)
4 poikaa ja 4 tyttöö

Eli mulla on lauantaina synttärit, ja oon kutsunu kaks parasta kaveria. Ensin mennää kiinalaisee syömää, sit kotiin kattoon leffa (valkokankaalt) ja sitten poreammeeseen + kasvojen hoitokosmetologi tulee hoitaa lärvin ;X
TULEE VARMAA MAAAILMAN PARHAAT!!!

Ite täytän 12.v ja pidän synttärit joiden teema on suklaa. Ruokailuun teen coociepopseja, suklaamuffinsseja ja suklaafonduen! Siinä on suklaata kerrakseen (= (mutta tärkeä tietää että tykkäävätkö kaverit suklaasta)
Mielestäni TEEMA on tärkeä koska siinä on tarpeeksi ideoita! Eli teemalliset synttärin (oikeastaan ruoka) on aika kivat ja helppo pitää!

sauna ei taida ton ikäisille olla se paras paikka. meidän tytöllä ainakin jäis väliin hyvä kun kehtaa oman perheen kanssa mennä.

No mun kaverin synttäreil oltiin bikinit pääl saunas, nyt aattelin jtain olympialaisia/ kisaa järkätä joillain vähän eksootisemmil lajeil...

Kyl mun mielestä tän ikäsetkin jaksaa innostua jostain kisasta, mä hluun ainakin ite suunnitella synttärini<33!

Mäkin järjestän synttärit ja oon jo täyttänyt 13 v. Ja mä ajattelin et oisin menny keilaamaan ja syömään ja sitten tulis kaveri yökylään. Tai sitten uimaan ,mutta ei saunaa sauna ei sovi meidän ikäisille kavereiden kanssa !

Tänään pitäis tehä synttärikutsut ja en tiedä mitä tehtään synttäreilläni! En haluaisi pitää kotona. Halvalla pitäis päästä. BUDJETTI NOIN. 20e + TARJOTTAVAT???? KIIREESTI VASTAUSTA!!!!!!!!!!!!!!!

Itelläni on synttärit vasta lokakuussa, mutta pidän ne jo 24.7. Mennään kaveriporukalla Caribiaan ja sen jälkeen meille yöksi. Suosittelen kaikilla samanlaista käytäntöä, hauskaa luvassa!!

mielestä saunan pitäis olla vapaaehtonen, jos sellanen on. Mun mielest ei ois todellakaa kivaa mennä synttäreillä toisen saunaan, ku on menkat. Toi bikini-idea on kyl hyvä jos joku ei kehtaa olla alasti(vaikka tuttuja kavereita ovatkin). Jos on so porukka, sauna paree jättää välliin, ku on iso porukka.

Kotona en kehtaa mennä perheen kaa saunaan, ku oon perheen vanhin ja 13 vee, et...

Meillä on ollu tapana, et synttärit suunnitellaa ite. Toki voi pyytää vanhemmilta ideoita, mut sit vaa kysytää vanhemmilta et onks tää ohjelmanro liian kallis jne. Mun mielestä mun synttärit oo ikinä oikeen onnistunu(myönnän et oon välil tälläsis asiois täydellisyyden tavoittelija), mut kavereiden mielest ne on, mut mä haluun pitää kivemmat juhlat ens kerral.

leffailta:

http://sweetlifeinthevalley.blogspot.fi/2010/02/sweet-family-life-birthdays.html
http://cupcakesandcocktails1.blogspot.fi/2011/03/leffailta.html

eli katotte leffoja ja koristelette olohuoneen teemaan sopivilla koristeilla. Sit on tarjoilupöytä jos on karkkii, sipsii, popparii ja niit voi jokanen laittaa kippoon ja käydä täydentä,ässä leffan aikana. Sohva kannattaa suojata jos vanhemmat ei tykkää, et sohva on ihan murusissa...

allas/rantajuhlat, pyjamabileet, saunailta, back to school, tavisbileet alkaa varmaa kyllästyttää. Eli ei pullonpyöritystä, diskoo, leffaa. Paitsi toi leffailta teemana koristeineen ja tarjoiluilla kuulostaa kivalta =)

Mä täytän tänään 12v, mut piän huamenna kaveri synttärit. Mä teen sinne semmsen lankarulla aarteenetsinnän. Eli meillä on talossa 3kerrosta, ja tähän 2. kerrokseen laitan portaitten alapäähän kaikille vierailijoille oman värisen langan. Ennen juhlien alkua teen jokaisesta lankarullasta jnkun reitin. Kuljetan sitä lankaa sänkyjen alta, ja pöytien ja tuolien välistä, ja lopuksi se lankarulla päättyy esim jonnekki kaappiin, jossa on pieni pal´kinto, vaikka joku karkki. Toivottavasti ymmärsitte, kun oon aika huono selittää...

Ja sitten teen sinne semmosen, et otan muovi rasian, ja sinne lappuja jossa lukee esim. peppi pitkätossu, eemelin isä, jani-petteri, koira, pöllö, opettaja tms. Kaikki nostaa sieltä silmät kiinni yhen lapun. Jos mulle sattuu vaikka pöllö, niin yritän estää pöllöä, ja muut arvaa. Saa käyttää ääniä, esim huutaa UUUUUU. Mutta ei saa sanoa sitä sanaa, joka ilmestyy sanassa pöllö. :)

Terv. mie : DD

[QUOTE="Mie";26898083]Mä täytän tänään 12v, mut piän huamenna kaveri synttärit. Mä teen sinne semmsen lankarulla aarteenetsinnän. Eli meillä on talossa 3kerrosta, ja tähän 2. kerrokseen laitan portaitten alapäähän kaikille vierailijoille oman värisen langan. Ennen juhlien alkua teen jokaisesta lankarullasta jnkun reitin. Kuljetan sitä lankaa sänkyjen alta, ja pöytien ja tuolien välistä, ja lopuksi se lankarulla päättyy esim jonnekki kaappiin, jossa on pieni pal´kinto, vaikka joku karkki. Toivottavasti ymmärsitte, kun oon aika huono selittää...

Ja sitten teen sinne semmosen, et otan muovi rasian, ja sinne lappuja jossa lukee esim. peppi pitkätossu, eemelin isä, jani-petteri, koira, pöllö, opettaja tms. Kaikki nostaa sieltä silmät kiinni yhen lapun. Jos mulle sattuu vaikka pöllö, niin yritän estää pöllöä, ja muut arvaa. Saa käyttää ääniä, esim huutaa UUUUUU. Mutta ei saa sanoa sitä sanaa, joka ilmestyy sanassa pöllö. :)

Terv. mie : DD[/QUOTE]

mun mielest selitit tosi hyvin. et oo yhtä huono selittää!