Syö kuin hiiri

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Meillä tässä kuussa kaksi täyttävä tyttö on alkanut viime aikoina syödä tosi vähän. On aina ollut pitkä ja hoikka ja on sitä edelleen. Ennen en ollut huolissani, koska söi ihan hyvin, mutta veeme kuukaudet on syönyt tosi vähän, mun mielestä.
Välillä menee aamu- ja/tai iltapuuro kokonaan, mutta harvemmin. Usein ei edes koske puuroon. Sokerisia muroja en ole yrittänyt enkä haluaisi yrittäkään. Veetabix meni ennen, mutta ei sekään enää muutamaa lusikallista enempää. Viiliksestä tai jogurtista syö ehkä puolet, jos välipalalla tarjoaa.
Ruokaa menee välillä lusikallinen, välillä jopa n. vajaa desi. Useimmiten ehkä 5-10 teelusikallista.
Ennen tarjosin banaania usein, koska se meni ellei muu. Nykyään ei kelpaa sekään. Leipää syö vain pari suupalaa, niin on ollut aina. Sellaista rääpimistä siis koko päivän syömiset on.
Maitoa juo kai riittävästi, puolisen litraa päivässä.
Minkä verran teidän samanikäiset syö?

Meillä ihan sama ongelma ja samanikäinen tyttö. Enne söi hyvin, mutta nykyään ei juuri mitään. Onkohan vaan ohimenevää? Olen jo miettinyt jotain ruokahalun kohottavaa lääkettä tai muuta koska tuntuu, että elää ihan vaan pyhällä hengellä. Ulkoilemme tosi paljon joten siitäkään ei voi olla apua. Mikähän tähän auttaisi? Vinkkejä kehiin. Pakottamallakaan ei voi syöttää, mutta voinko olla varma, että lapseni saa tarpeeksi ravintoa? Kohta varmaan tulee keripukki tai jotain...

Meidän neiti täyttää 16.9 2v, ja on aina syönyt huonosti, välillä koko päivänä ei mene kuin alpro soja vanukas, noin suuria määriä kuin teillä ei ole varmaan koskaan mennyt. Tämä lapsi on jo 4, ja olen huomannut että lapsilla on kausia kun eivät syö paljon mitään, aina ruokaaikaan kannattaa tarjota, mutta jos ei kelpaa, anna olla, ei se nälkään kuole, ei noi syömättömyydet kauaa kestä, ja sit tulee syömäkausi, ja tuntuu että ne ei tee muuta kun syö. minkä kokonen teidän tyttö on? Meidän tyttö on 84.5cm ja 11kg, ja koska synty yli 4kg pitäis taulukoiden mukaan painaa 15-16kg ja pituutta pitäis olla lähemmäs 90cm.

Yhteistyössä