Syödäänkö teidän perheessä kevyttuotteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fork
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mitään kevyttuotteita, vaan mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa.

Saanko muuten kysyä, miksi juotte rasvatonta maitoa? ehän on vaan värjättyä tonkanpesuvettä :D
Ei maistukaan miltään! Mä join myös ennen, kunnes perehdyin luonnolliseen ravintoon ja sit opettelin juomaan raakamaitoa. Oli kyllä totutteleminen, kun olin tottunut ettei maito maistu millekään. Nyt maistuu :P Siis en minkä kahvissa ja silloin tällöin kaakaossa sitä juon,

+ tyypillisiä oireita ovat muun muassa suun kuivuminen (puhe voi kuulostaa kummalliselta suun kuivuuden takia), jano ja nielemisvaikeudet, silmäterien (mustuaisten) laajeneminen (heikentää näköä) ja sydämen sykkeen nopeutuminen. Suolen toiminta hidastuu aiheuttaen ummetusta ja mahdollisesti vatsakipua; ripuli ei kuulu myrkytyksen kuvaan. Sekavuus, levottomuus ja hallusinaatiot ovat mahdollisia ja kehittyvät nekin muutamien tuntien kuluessa syömisestä.:xmas:

En tiennyt, että piri on light-tuote. :|

[QUOTE="muori";29442079]Ei mitään kevyttuotteita, vaan mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa.

Saanko muuten kysyä, miksi juotte rasvatonta maitoa? ehän on vaan värjättyä tonkanpesuvettä :D
Ei maistukaan miltään! Mä join myös ennen, kunnes perehdyin luonnolliseen ravintoon ja sit opettelin juomaan raakamaitoa. Oli kyllä totutteleminen, kun olin tottunut ettei maito maistu millekään. Nyt maistuu :P Siis en minkä kahvissa ja silloin tällöin kaakaossa sitä juon,[/QUOTE]

Vähemmän sitä rasvatonta maitoa on käsitelty kuin muita.

Kierrän yleensä kaikki kevyet versiot hyvin kaukaa, mutta joskus on tullut ostettua joku salaatinkastike tai vaikkapa perunasalaatti lightina kun raskas on ollut loppu kaupasta. Ja usein on tullut ostettua näitä senkin jälkeen koska ovat tuntuneet maistuvan jopa paremmille kuin se normaali. Joku kevytpitsa oli kans sellainen että sitä ostin koska oli hyvää.

Ja mitä light tuotteita?

Joitakin. Minä (tai fysiikkani) en kestä sokeria, joten jos juon limua, juon lightia. Muut pääsääntöisesti sokerillisia versioita.
Juon myös maitoni (sen kerran kuussa, kun maitoa juon) mieluummin rasvattomana. Muista tuntuu jäävän jonkinlaienn "kalvo" suuhun.
Juustoista sorrun joskus ostamaan esim. kevyemmän Oltermannin, jos se on paljon SisarOltermanniaan halvempi.
Jne.
En siis ole mikään ortodoksinen light-tuotteiden välttäjä.

Joitakin poikkeuksiakin toki on.
Esim. Sushirulliin laitettavan tuorejuuston pitää olla Philadelphia Orginalia, ei missään nimessä saman mönjän lightversiota.

Meetvursti ja 15% Polar-juusto on ainoita. Muuten "normaalituotteita", esim. Oivariini tai muiden merkkien vastaavat, tuorejuustot ja jugurtit normirasvaisia. Ovat sen verran maukkaampia, että vähempi riittää :) Mies hoikka normaali, minä normaalipainon ylärajalla, mutta normaalin puolella, tyttö syö minkä jaksaa ja on solakka taapero.

Joskus kokeilin painonhallintaan light-hommeleita, mutta ellei ollut tarkkana, tuli syötyä enemmän, ja vaikka oli tarkkana, ois koko ajan tehnyt mieli syödä enemmän, toisin kuin nyt. Tuntuu, että sain kevytlimsoista selluliittia. Limsaa juon harvoin, sokerillista, mutta usein vedellä jatkettuna tai runsailla jäillä. Silloin se vie janonkin.

Syödään paljonkin :)
Mutta jos syön kevyt tuotetta, niin en ota sitä kyllä yhtään sen enemmän mitä ottaisin normaalia tuotettakaan, ajatuksella "tätä voi syödä enemmän kun tää on lighttia"

Meillä syödään mm. kevyt juustoa (polar 5%), rasvatonta maitoa, raejuustoa, maitorahkaa.. Otan yleensä kaikki tuotteet kevyt versiona jos vain on sellainen vaihtoehto. Leivän päällä tuorejuustoa, ruoanlaitossa kevyt ruokakermaa jne..
Sokerittomia kaikki mehut yms juomat..

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Monen mainitsemaa kevytmeetvurstia käytetään meilläkin. Sen maku on parempaa. Lisäksi käytetään joskus rasvattomia, maustamattomia jogurtteja tai rahkoja. Ei muita kevyttuotteita käytössä.

Ei syödä. Ei ainakaan tule mieleen yhtäkään kevyt/vähärasvainen/rasvaton-tuotetta, jota meillä käytettäisiin.

Mutta mä juon Pepsi Maxia. Pääsin siitäjo eroon, mutta retkahdin samalla kun aloitin lihaton&&herkuton-dieettini.

Pyrin välttämään mutta esim. maustamatonta maitorahkaa ei saa kuin lähes rasvattomana. Lisään siihen sitten kermaa ;) Meillä siis juodaan punaista maitoa ja muutkin maitotuotteet ostetaan täysrasvaisina :)

No en. Ainoastaan minun ruokavammani (en syö punaista lihaa) vuoksi ostan joskus kalkkunametukkaa, joka on luonnostaan "kevyt". Kevytmaitoa ostan, kun täysmaito on kahvissa liian kermaista, muuten kaikki mahdollisimman käsittelemättömänä. Mieluummin vähän sokeria kuin aspartaamia tai muita keinotekoisia makeuttajia.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29446375:
No en. Ainoastaan minun ruokavammani (en syö punaista lihaa) vuoksi ostan joskus kalkkunametukkaa, joka on luonnostaan "kevyt". Kevytmaitoa ostan, kun täysmaito on kahvissa liian kermaista, muuten kaikki mahdollisimman käsittelemättömänä. Mieluummin vähän sokeria kuin aspartaamia tai muita keinotekoisia makeuttajia.

Eihän se sun ruokavamma ole, että lihaan pannaan nitriittiä ja sit vasta viedään kauppaan myytäväksi:-)

Siis niin moni oireilee siitäkin, kuten antibioottijäämistä (vain luomulihassa ei ole niitä) mut tuo nitriitti on ohitettu jutuissa useinkin... Lihan värillä ei ole muuten asian kans mitään tekemistä. Se vaan, että nitriitillä käsitelty liha pysyy punaisena, muuten harmaantuu. Katsos:
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...a-6-vuotiasta-poikaa/sivu21.html#post29463277

Ei käytetä lighteista muuta kuin jos limua aikuisille ostetaan tai tiivistemehua. Canderellia joskus harvoin makeutukseen, kaipa sekin on lightia.
Muutoin lapset juo täysmaitoa, kaikki ostetaan täysrasvaisena ja leivän päälle höylätään voita. Enää en viitsi edes nautaa ostaa, kun on niin vähärasvaista ja silti kalliimpaa ja maussakin vielä possulle häviää..

Yhteistyössä