Syödäänkö teillä kaikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilkun viilaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilkun viilaaja

Vieras
Nyt on ollut paljon juttua,ruuan hinnasta ja pienistä ruoka rahoista/kk.
Ajattelinkin kysyä, että syödäänkö teillä kaikki ruoka?
Jos esim. tänään teillä oli muusia ja makkara kastiketta. kastike loppui ja muusia jäi vaikkapa puolelle perheestä huomiseksi.
Otatteko "eilisen muusin pöytään, ja lisäksi jotain muuta vai teettekö uuden satsin ruokaa ja muusi pois?

Meillä syödään kaikki.
Myös päivämääriä seurataan ja syödään sen mukaan.
Joskus osa perheestä syö leipä pussin tyhjäksi, osa vaikkapa karjalan piirakoita.

Ja koiralle laitetaan myös jotain päivämäärä tuotteita niin nappuloita säästyy.

Kaikilla on kuitenkin aina vatsa täynä!!

Meillä syödään eilisen päivän ruoat pois ja tarpeen tullen laitetaan jotakin lisäks jos ei muuten piisaa kaikille.
Usein meillä kyllä ihan vartavasten tehdään sen verran isoja annoksia (esim jauhelihakastiketta, keittoa...) että niistä on syödä useammin kun kerran.

Pääpiirteissään syödään kaikki.
Mies ottaa evääksi, jos jää vaan yksi annos ja jos enemmän, niin me poikien kanssa syödään seuraavana päivänä lounaaksi. :)

Muoks. mutta kyllä joskus joitain menee kompostin ruoaksikin. :ashamed:

Yleensä, jos jää reilusti ruokaa, niin syödään seuraavana päivänä. Jos vain vähäsen, niin sitten koira syö. Ja lähes kaiken, mitä ei enää itse syödä, niin koira syö, joten aika vähän menee roskiin asti.

Haluaisin vastata että innolla putsaan kaapeista ruoat ennen kuin ostan uusia koska haluaisin olla ekologinen mutta totuus on että mulle ei kauheasti maistu jämät ja leivänkin tykkään ihan tuoreena joten minä ja lapset syödään oikeastaan "uutta" ruokaa ja perheen komposti eli mies kyllä vetäsee kaiken muun vaikka olisi päivämäärät umpeutuneet valovuosia sitten.

Kyllä meillä yritetään syödä kaikki. Ja monesti laitan ruokaa tarkotuksella sen verran enemmän, että riittää seuraavallekin päivälle. Jäljelle jäänyt muusi menee usein uuniin ja sitten teen siihen lisukkeeksi jotain. Kaupassa käydessä katson tarkkaan päivämäärän. Pyrin käymään kaupassa vain kerran viikossa, joten toisissa pakkauksissa pitää olla hieman pidempi päiväys. Ja sen mukaan laitan ruokaa, mikä ensin menee vanhaksi.

Enkä ole aivan takka päivämäärästä. Eli meillä kyllä käytetään päiväyksen yli menneitäkin ruokia, jos ovat vielä käyttökelpoisia. Ei esim. jogurtti mene miksikään, jos on eilinen päiväys. Tai maitokin saattaa olla pari kolme päivää "vanhaa".

Mutta täytyy silti myöntää, että kyllä sitä ruokaa vaan roskiikin menee. Ikävä kyllä.

Yritetään syödä kaikki, tai se on mulla tarkotuksena.Mutta kun mies on niin nirso että sille ei meinaa kelvata sama ruoka kahtena peräkkäisenä päivänä :/ No onneksi lapsille kelpaa =)

Ja tässä tapauksessa on hyvä että meillä on kolme koiraa, ei mene roskiin ylijäämä ruoat :D

Alkuperäinen kirjoittaja berry76:
Yleensä, jos jää reilusti ruokaa, niin syödään seuraavana päivänä. Jos vain vähäsen, niin sitten koira syö. Ja lähes kaiken, mitä ei enää itse syödä, niin koira syö, joten aika vähän menee roskiin asti.

Näin meilläkin.

Syödään kyllä jos esim. tämän päivästä ruokaa jäi niin huomena lounaalla, jos ei riitä kaikille...
sitten jotain uuta lisäksi.
Joskus jää jotain tai on vanhentunu että on heitettävä pois. Leipä homehtuu tms. :/

Yhteistyössä