Syökö teidän 2,5veet ite?Kuinka saada syömään itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fieras

Vieras
Meillä poika nyt 2 ja puol vee,eikä millään meinaa syödä ite.
Osaa kyllä syödä itse mutta aika usein tökkää latasen äitille:auta minua.

Mikä avuksi vai onko ihan ok että ei vielä syö itse? olis vaan niin kiva jos söis itse kun meillä on vauvakin jota pitää syöttää......

Alkuperäinen kirjoittaja fieras:

Mikä avuksi vai onko ihan ok että ei vielä syö itse? olis vaan niin kiva jos söis itse kun meillä on vauvakin jota pitää syöttää......

Syö, on syönyt jo vuoden iästä lähtien.

no yksinkertaisesti sanot pojalle että se on jo iso poika ja isot pojat osaa syödä ite, vain vauvoja syötetään. kyllä poika alkaa syömään itse kun nälkä tulee. viikko tai pari niin syö jo mukisematta aivan itse. meillä mummo yritti syöttää vielä 4 v poikaakin mutta tein sille stopin koska poika alkoi yrittää sitä että minäkin syöttäisin kotona ja sitä en todellakaan tee.

Liian väsyneenä ruokapöydässä? Rytmitys?

Alkuperäinen kirjoittaja xx:

Liian väsyneenä ruokapöydässä? Rytmitys?

Meillä 3-vuotias syö lounaan hyvin itse mutta kun ei nuku päikkyjä, päivällinen menee välillä syöttäen, välillä syö itse jos pirteämpi.

No ei kyllä liian väsynyt ole ei siitä siis kinni.enemmänkin haluamisesta. just anoppi oli tässä kun poika alko syömään,pojasta huomasin että nyt on päivä kun syö ite,haki ite haarukan ja kiipes tuoliin.pöydällä oli sitte muutama lelu millä se alko leikkiin(mutta tiesin että alkaa kohta kuitenkin syömään) ja anoppi tuputti koko aika syö nyt syö nyt syö nyt.Sitte istahti sen viereen ja tarttu haarukkaan kiinni ja minä sain raivarin että ei sitä nyt syötetä ku osaa itekin syödä,että meni hermo!!

eli nyt siis ruvetaan tekeen joka kerta että syö itse.mitäs sitte jos ei syö päästänkö vaan pöydästä pois?ja se on sitte syömättä?

Meillä oli lähes vastaavanlainen tilanne muutama kk sitten keskimmäisen kanssa(samanikäinen). Junnu osaa syödä itse mutta eri asia on viitsiikö. Tilannetta sekoitti tietty vielä toi vauvakin, jolloin poika hoksas oivan keinon saada minulta lisähuomiota - temppuilenpa ruokapöydässä. Epeleitä ovat :)! Kyllä me jouduttiin vetään liinat kiinni ja useasti sanoon et syö itse, osaat kyllä. Ja jos ei syönyt, niin poistui syömättä. Nyttemmin tilanne tasoittunut ja syö itse :)...Kokeilevat, mokomat :D!

Hahha. Meidän on syöneet 1v ikäisestä itse. Aatella. Vaikka saaneet rintamaitoakin pitkälle taaperoikään asti ja täällä kun aina meuhkataan, että "Mihin sen ikäinen tissiä tarvii kun syö jo itse". No niin syökin. Mutta ei näimmä syö sitten kaikki ne joita ei imetetä. :D :D

Yhteistyössä