Syömisiäni. Ja saa sanoo niin paljo jaskaa ku tykkää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sartsukka

Aktiivinen jäsen
30.10.2004
1 854
0
36
Lohtaja
21.4 keskiviikko

Klo 07 2dl valmista kaurapuuroa tehty veteen, 2dl marjasoppaa itse tehtyä makeutusainetta hieman seassa, kaksi lasillista vettä

Klo 09 omena ja 2lasillista vettä

Klo 11.30 PALJON siis oisko ihan sellainen kukkura lautasellinen salaattia jossa oli, viinirypäleitä, ananasta purkillinen, kiinankaalia,kurkkua ja paprikaa ja kevyt salaatinkastiketta ripaus sekä 200g kalkkunaa, lasillinen maitoa ja lasillinen vettä

Klo 15 appelsiini ja 4dl vihreä teetä ja lasillinen vettä

Klo 17 appelsiini ja 4dl vihreä teetä ja lasillinen vettä

Klo 19 2dl valmista kaurapuuroa tehty veteen, 2dl marjasoppaa itse tehtyä makeutusainetta hieman seassa, kaksi lasillista vettä

Klo 21 4dl vihreää teetä ja pari porkkanaa

*ei mitään hyötyliikuntaa enempää

Torstai 22.4

Klo 07 2dl valmista kaurapuuroa tehty veteen, 2dl marjasoppaa itse tehtyä makeutusainetta hieman seassa, kaksi lasillista vettä ja kananmuna

Klo 09 omena ja 2lasillista vettä

Klo 11.30 herbalifen pirtelö jossa siis 2 ruokalusikkaa jauhoa ja vettä useampi desi

Klo 13.30 danone rasvaton jugurtti juoma. Mitäs siin pullos on 300millliä
* light ed energia juoma 0,5l

Klo 15 PALJON siis oisko ihan sellainen kukkura lautasellinen salaattia jossa oli, purkillinen raejuustoa, ananasta purkillinen, kiinankaalia,kurkkua ja paprikaa ja kevyt salaatinkastiketta ripaus sekä valmista riisiä desi, lasillinen maitoa ja lasillinen vettä

Klo 17 2 näkkileivän siivua, päällä ohuesti floraa ja salaatinlehti sekä kurkkua. vettä 2 lasillista

Klo 19 PALJON siis oisko ihan sellainen kukkura lautasellinen salaattia jossa oli, purkillinen raejuustoa, ananasta purkillinen, kiinankaalia,kurkkua ja paprikaa ja kevyt salaatinkastiketta ripaus ja lasillinen vettä

Klo 21 4desiä vihreää teetä, näkkileipä hieman margariiniä ja kurkkua

*kävin salilla tekemässä n. tunnin treeni. n.30min lihakuntoa ja 30min kävelymatolla. Urheilun aikana ja jälkeen join yhteensä litran vettä.

Perjantai 23.4

Klo 05 vihreää teetä 4dl ja lasillinen vettä sekä omena ja kananmuna

Klo 7 herbalifen pirtelö jossa siis 2 ruokalusikkaa jauhoa ja vettä useampi desi

Klo 10 herbalifen pirtelö jossa siis 2 ruokalusikkaa jauhoa

Klo 12 2dl valmista kaurapuuroa tehty veteen, 2dl marjasoppaa itse tehtyä makeutusainetta hieman seassa, kaksi lasillista vettä ja kananmuna
Klo 14.30 4dl vettä,purkillinen maitorahkaa ja purkki ananasta

Klo 18 possua 200g, pakastevihannes aurinkokasviksia 300g pussi öljyssä paistettuna, 4dl vettä

Klo 19.30 4dl vettä

Klo 20.45 raejuustoa purkillinen kera ananaspurkillisen sekä 4dl vihreää teetä

*käyty salilla 30min lihastreeni ja 30min kävelyä.

Lauantai 24.4

Klo 8.30 3desiä teetä desi maitoa, 4dl vettä, 2 siivua paahtoleipää kera margariinin salaatin lehden ja kurkun, kananmuna

Klo 11.30 100g kanaa öljyllä paistettuna pakastevihannes aurinko kasviksia 300g pussi öljyssä lämmitettyjä, 4dl vettä lasillinen maitoa

Klo 14.30 4dl vettä omena ja appelsiini

Klo 17 100g kanaa öljyllä paistettuna pakastevihannes aurinko kasviksia 300g pussi öljyssä lämmitettyjä, 4dl vettä lasillinen maitoa ja desi riisiä

Klo 20 2keitettyä kananmunaa

Saunan aikana/jälkeen 2kuivaa omena siideriä

* 4km lenkki

Sunnuntaina 25.4

Klo 08 kuppi kahvia maidon kanssa, purkki rahkaa ja purkki ananasta 4dl vettä

Klo 10 omena 4dl vettä

Klo 12.30 subwayn kanasalaatti, 4dk vettä

Klo 15 omena 4dl vettä

Klo 17.30 100g poronkäristystä, salaattia iso lautasellinen kukkurallaan täynnä jossa seassa lehtisalaattia,kaalia,raejuustoa, kurkkua,paprikaa ja 4dl vettä

Klo 20 4dl vettä salaattia iso lautasellinen kukkurallaan täynnä jossa seassa lehtisalaattia,kaalia,raejuustoa, kurkkua,paprikaa ja 4dl vettä

* en tiedä onko urheilua mutta hiki tuli tunti keilaamassa ja 45min biljardia

Tiistai 27.4

Klo 7.30 2dl kaurapuuroa ja 2 dl marjasoppaa, keitetty kananmuna, 2 näkkileipää päällä margariiniä ja siivu kalkkunaleikkelettä ja kurkkua.

Klo 13.30 rahkapurkki ja 2desiä marjoja
Syömisväli oli tuos yhdes kohtaa pitkä koska mulla oli hammaslääkäri jonka ajat oli myöhässäkin ja sitten puudutteen loppuminen kesti vaiko kuinka ja kauan että pysty mättää syömään.

Klo 14.30 aurinkokasviksia 300g pussi, kanaa 100g ja riisia keitettynä 1desi

Klo 18 kananmuna kuppi kahvia maidon kanssa näkkileipä kera margariinin ja kurkkua ja lehtisalaattia.

Klo 20.30 Salaattia jossa siis kaalia lehtisalaattia raejuustoa kurkkua ja ananasta

Meni aika ketulleen päivä on kovin läskinen ja turvonnut olokin.

Keskiviikko 28.4

Klo 07.30 2 näkkileipää kera margariinin ja kurkun, keitetty kananmuna

Klo 11.30 herbalifepirtelö

Klo 13 kahvilassa yksi latte

Klo 14 1 omena, salaattia jossa kaalia lehtisalaattia raejuustoa ananasta kurkkua, 100g paistettua kanaa ja keitetty kananmuna

Klo 17 purkku rahkaa, marjoilla, salaattia jossa kaalia lehtisalaattia raejuustoa, purkillinen tonnikalaa öljyssä

Klo 20 keitetty kananmuna, kaurapuuroa jonne hieman leseitä sekoitettu ja 2dl marjasoppaa
* salilla 30min lihastreeniä ja 30min kävelymatolla.
* totta kai vettä olen lippinyt ja nyt onki 2 puolentoistolitra pulloa joista näen et on tyhjiksi menneet ja koitan siis juoda välillä.

Torstai 29.4

Klo 07.30 2 omenaa, 2 näkkileipää kera tonnikalan öljyssä päällä lasillinen maitoa

Klo 10 jotain sotkua heitin jääkapista sitä sun tätä mitä oli sekaisin eli; punakaalia, kaalia, paprikaa kurkkua,raejuustoa ja pakasteesta hernemaissi paprika pussin ja tuli iiso iiso lautasellinen kukkurallinen oikein

Klo 13 2 näkkileipää jonka päällä taas sitä tonnikalaa öljyssä, keitetty kananmuna ja lasillinen maitoa

Klo 16.30 herbalifen pirtelö

Klo 19 herbalifen pirtelö

19.30 50g tummaa minttu suklaata =(

Klo 20.30 purkki rahkaa ja marjoja sekaan

* salilla taas 20min lihastreeni ja 40min kävelymatolla

Perjantai 30.4

Klo 06 3 siivua näkkileipää kera juuston siivun ja margariinin ja kurkun, kuppi maito kahvia

Klo 07 light enegia juoma ed

Klo 10.30 herbalife pirtelö

Klo 12 2 lautasellista kaalikeittoa jossa jauhelihaa, kaalia, keittojuureksia sipulia valkosipulia ja lihaliemikuutiota, lasillinen maitoa

Klo 15 lautasellinen kaalikeittoa jossa jauhelihaa, kaalia, keittojuureksia sipulia valkosipulia ja lihaliemikuutiota, lasillinen maitoa, näkkikeipä margariinin ja juuston sekä kurkun kera

Klo 20.30 400g lohta

19.30 200g viinirypäleitä

* 20min lihastreeni 40min kävelymatolla.

Lauantai 1.5

Klo 08 kuppi maitokahvia 2 näkkileivän siivua jonka päällä lohta oisko yhteensä 100g

Klo 11 Lohta 100g ja omena

Klo 14 lautasellinen kaalikeittoa jossa jauhelihaa, kaalia, keittojuureksia sipulia valkosipulia ja lihaliemikuutiota, lasillinen maitoa

Klo 17 2isoa possupihviä ja lehtisalaattia kurkkua ja paprikaa

Klo 21 Lohta 100g ja lehtisalaattia kurkkua ja paprikaa

3dl kuohuviiniä

*kävin 8km lenkin.

Sunnuntai 2.5

Meni ihan persiilleen. Puputin koko päivä pitsaa. itse tehtyä.

*3km lenkki.

Maanantai 3.5

Klo 06 kuppi maitokahvia, 50g jälkiuunileipää margriinillä ja kurkulla

Klo 10 herbalifepirtelö

Klo 11 latte
*light ed energiajuoma 0,5l

Klo 13 purkkimaitorahkaa marjojen kera

Klo 15 salaattia lautasellinen ihan perus lehtisalaatti,raejuusto,kurkku ananas

Klo 17.30 salaattia lautasellinen ihan perus lehtisalaatti,raejuusto,kurkku ananas
50g jälkiuunileipää margriinillä ja kurkulla

Klo 20 purkillinen raejuustoa ja purkillinen ananasta

*30min lihastreeni 30min kävelymatto

Tiistaina 4.5

Klo 06 2dl kaurapuuroa ja 2dl marjasoppaa. keitetty kananmuna

Klo 09 herbalife pirtelö

Klo 11 danone juotava jugurtti

Klo 13 aurinkokasviksia 300g, 100g kanaa

Klo 15 purkki maitorahkaa marjojen kera

Klo 17 13 aurinkokasviksia 300g, 100g kanaa

Klo 20.30 2dl vaniljajäätelöä

* 30min lihastreeni ja 20min kävelymatolla

Keskiviikko 5.5

Klo 7.30 kupillinen maitokahvia, 50g jälkiuunileipää päällä margariiniä ja kurkkua

Klo 10 appelsiini

Klo 12.30 200g kanaa lehtisalaattia, ananasta, raejuustoa ja kurkkua

Klo 15 omena ja appelsiini

Klo 17 200g kanaa lehtisalaattia, ananasta, raejuustoa ja kurkkua

Klo 20 50g jälkiuunileipää päällä margariiniä ja kurkkua

En oikein mitään. On ollut veto poissa. Johtuen kai lääkkeen nostosta on taas sivuoireita tullut. Huimausta ei onneksi ihan niin isosti mutta huonoa oloa ja väsymystä. ja flunssaakin meinaa pukata yritän epätoivoisesti olla välittämättä mutta kyllä se pistää vointini aika väsyksi kaiken muun väsymyksen lisäksi.

Torstaina 6.5

Klo 7.30 herbalife pirtelö

Klo 12 50g jälkinuunileipää margariinillä ja kurkulla

Klo 16.30 500g viinirypäleitä

Klo 20.30 200g kanaa ja pussi riisi kasvissekoitupussi 300g ja päällä desi maustamatonta jugurttia

Olen kipeänä. Flunssan meni pukkasi.

Perjantaina 7.5

Klo 07 100g kanaa, 150g maalaiskasviksia ja 100g hernemaissipaprikaa, desi maustamatonta jugurttia, kupillinen teetä maidolla

Klo 12 50g jälkiuunileipää margariinin ja kurkun kanssa lasillinen maitoa

Klo 17 purkillinen rahkaa marjojen kera

Klo 20.30 100g kanaa 150g maalaiskasviksia ja 100g hernemaissipaprikaa, desi maustamatonta jugurttia

Lasten kanssa rauhallista vauhtia n.3km lenkki.

Ja niin taas niin sieltä syvältä koko päivä.
Joo kipeänä vielä.

olen paistanut kanat ja vihannekset öljyssä ja onhan leivän päälläkin rasvaa. Joo proteiini on se mun heikoin lenkki. En oikein tykkää näet kananmunasta niin se on sellaista väkinäistä on sitten vain noin jäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
olen paistanut kanat ja vihannekset öljyssä ja onhan leivän päälläkin rasvaa. Joo proteiini on se mun heikoin lenkki. En oikein tykkää näet kananmunasta niin se on sellaista väkinäistä on sitten vain noin jäänyt.

saahan sitä muustakin kun munasta!!Lisää kanaa,maitorahkaa,raejuustoa..jos ei muuta niin proteiinijauheella sitten me arvot kohdalleen,hirveesti syöt piilosokeria ja hiilaria

itse syön aamupuuron (2dl vamista),raejuustoa 100g ja mehukeittoa näön vuoksi.
JOKA aterialla jotakin proteiinipitoista..unohda nuo jogurtit,niissä on hirveesti sokeria,osta maustamatonta ja laita sekaan marjaa yms

eihän siellä ole jugurttia kuin se danonen jugurtti juoma jossa ei purkin mukaan ole lisättyä sokeria ja se on sellainen kun olen ollut liikenteessä/ treeneistä tulossa olen meinannut pyörtyä on pakko ollut saada äkkiä jotain. Ja muut on olleet maustamatonta jugurttia. Onhan mulla tuolla rahkaa ja rejuustoakin. lukekaas kunnolla niin näette paremmin esim mitä mun salaatti sisältää ja paljon annas raejuustoa syön välipalaksikin. Ja mistä mä muka hiilaria saan liikaa?

Mä sanoisisn kans tuosta proteiinista ja rasvasta.. Syötätkö nuo tiedot johonkin kalorilaskuriin tms.? Ajattelin vain, että näetkö jostain proteiininsaantisi? Kun laihduttajan pitäisi saada väh. 1g/painokilo proteiinia, ja rasvaa myös..
Hyvin syöt salaatteja ja juot vettä!

no hirveesti hiilaria verrattuna proteiinin määrään,ne täytys olla molempien suhteessa´.
maanantain kohdalla ainoa proteiini oli se kalkkuna siinä salaatissa.

tuleeko sulla millasia tuloskia noilla ruuilla?mietin että jos vain proteiinin määrää lisäisit niin sen proteiinin suhde hiilareihin tasoittuisi niin silloin tuo hiilarimäärä joka tulee siis kasviksista ja puurosta (ei ollenkaan huono) ei tuntuisi niin suurelta.

ja osta vaikka omega 3 nappeja niin tulee niitä rasvoja lisää,tai sitten lorauta kylmäpuritettua oliivi/mikei rypsiöljyäkin salaattiin

en syötä yhtään mihinkään laskureihin.Mutulla menen on mulla yks kaveri joka asuu tosin kaukana mut antanut hieman apua. mulla on myös elämässäni paljon muuta joka vaikeuttaa tätä eli ei oo niin selvää hommaa. Koska sairastan masennusta syön siihen lääkkeitä olen aika yksin yhden auton loukossa miehen työ on mitä on ja molemmilla lapsilla tutkitaan ja on sairaala juttuja sen sellaisia. Ok selityksiähän ne monen mielestä mutta on jo edistys tuokaan kuulkaa entiseen. Terapeutinkin mielestä oli jopa ihme.

Mitä kyseinen lista sinulle kertoo?

Siitä ei käy ilmi mitään muuta kuin se, että selkeäsi on ollut aikoja jolloin keho on syönyt lihasta. Appelsiini ei sano mitään, mutta sen sisältämä 82kcal, P=1,1 H=17 R=0,6 kertoisi jo kaiken oleellisen.

Tolla listalla et todellakaan voi tietää, mitä olet tekemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oikeesti:
Siis kuka näitä jaksaa lukea?

Ei kukaan. Se ei ole edes oleellista. Listasta ei saa mitään tolkkua edes sen tekijä.

Kysytään ap:ltä, milloin on ollut proteiinivajetta ja milloin on ollut liikaa energiaa?

Ei tuu tuloksia oikein millänsäkään ja omega kolmosia syönyt 2 vuotta säännöllisesti. Salaattiin en sitä öljyä tuu lisäämään koska se ei maistu salaatissa hyvälle.

no sittens un pitää keksiä jotain muuta,joskus elämässä joutuu tekemääna sioita joista ei tykkää..ota ensin kunnolla selvää ravintoasioista.
Nyt saat noin 1/5 osan proteiinitarpeestasi,se on liian vähän.
ja hiilaria on LIIKAA..tai siis oikeastaan kaikki ruuastasi on hiilaria

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mitä kyseinen lista sinulle kertoo?

Tuo lista kertoo minulle paljon. Se et annoskokoni on pienetyneet todella paljon ja ruoka on vaihtunut terveellisempään ja syön paljon säännöllisemmin kuin ennen.

Tosin myös se raha on ongelma meillä ja kuten yllä kerroin muukin elämäntilanne ja minun jaksaminen ja terapeutin mielestä tämäkin on jo aika ihme et olen tälläiseenkään yltänyt sillä mitä meidän elämän kaaos tällä hetkellä sisältää.

todellakin heitättä paskaa niskaan. :hug: Kiitos vain kovin paljon. Hieno homma etenkin kun ajattelee kaikki mitä mun elämässä menee yhteen tää on jo saavutus. Tää on jo toosi toosi paljon parempaan menossa kuin se mitä oli 2kk sitten.

en syötä yhtään mihinkään laskureihin.Mutulla menen on mulla yks kaveri joka asuu tosin kaukana mut antanut hieman apua. mulla on myös elämässäni paljon muuta joka vaikeuttaa tätä eli ei oo niin selvää hommaa. Koska sairastan masennusta syön siihen lääkkeitä olen aika yksin yhden auton loukossa miehen työ on mitä on ja molemmilla lapsilla tutkitaan ja on sairaala juttuja sen sellaisia. Ok selityksiähän ne monen mielestä mutta on jo edistys tuokaan kuulkaa entiseen. Terapeutinkin mielestä oli jopa ihme.

Älä hätäile, ruokavalion kuntoon saaminen on kovaa työtä ja siinä pitää opiskella sekä ravintoasioita että itseään. se, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Lisäksi laihdutus ei saa nousta elämän ykkösasiaksi. Jos lapsi sairastaa, niin silloin on hyvä jos pystyy vähän seuraamaan syömisiään, mutta lapsi silti tärkein. Ihmisillä on rajallinen määrä voimavaroja ja niitä pitää pystyä asettamaan tärkeysjärjestykseen.

Mun mielestä sun ruokavalio on hyvä. Uskoisin vaan, että jaksaisit paremmin jos lisäisit vähän lihaa, kalaa tms. mistä sais sekä rasvaa, että proteiinia.

Älä huoli, hyvin sulla on ruoka-asiat, monella paljon huonommin!

niin siis flunssa on onko siis mikään ihme jos silloin ei mee täydellisesti? Ja hei masennusta sairastan ja juuri nostettiin vasta lääkitystä josta alkoi taas sivuoireet. ei räkäisenä ja yskäisenä saa alkaa urheileen ja toinen on tuo raha. Ei oo massii mil ostella kaikkee vaan mentävä niil mitä kaapis on.

niin siis flunssa on onko siis mikään ihme jos silloin ei mee täydellisesti? Ja hei masennusta sairastan ja juuri nostettiin vasta lääkitystä josta alkoi taas sivuoireet. ei räkäisenä ja yskäisenä saa alkaa urheileen ja toinen on tuo raha. Ei oo massii mil ostella kaikkee vaan mentävä niil mitä kaapis on.

Räkäisenä ja yskäisenä kannattaa kuulostella. Itse teen silloin kevennettyä lihaskuntoa ja jätän hengitys ja verenkiertoelimistön eli ns. kunnon treenaamatta.

Ruoka ei ole kallista. Kaikki herkut maksaa, mutta ihminen tarvitsee lähinnä oikean määrän proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Liikkuvalla ihmisellä menee ruokaa sen verran reilusti, että vitamiinejä / kuituja tulee yleensä ihan riittävästi perus ruoasta. Omega on ihan jees ottaa päälle ja jos siltä tuntuu, niin ainakin dietatessa jokin multivita jne.Liikunnan kanssa kannattaa mietiä, kumpaan panostaa. Kalorivajeeseen vai kehittymiseen. Se on joko tai valinta.

Liikunta ja masennus sopivat toisilleen erittäin hyvin.

Yhteistyössä