syöttekö aina vaan tummaa pastaa, tummaa riisiä, tummaa leipää, ettekö koskaan sitä vaaleaa versiota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pasta on lähes aina tummaa ja suosikki on ruispasta. Noin kerran kuussa teen "valkoista-spagettia", ihan vaan siksi ettei lasten suosikkiruokaan sovi muut, kokeiltu on. Riisiä meillä syödään todella harvoin ja kun syödään niin syödään niitä riisi+ohra yms. sekoituksia. Nuudeleista meillä ei edes tykätä, teini joskus laittaa itselleen pikaruuaksi jos "muuta syötäväksi kelpaavaa" ei ole tarjolla...

Leipä on myös joko täysjyvää tai ruisleipää. Eikä meillä lapset edes syö vaaleaa leipää vaan mieluummin ottavat ruista.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja olen miettinyt:
Alkuperäinen kirjoittaja olen miettinyt:
Likimain aina. Tai pasta voi välillä olla sitä keltaista sydän makaroonia. Joskus harvoin herkutellaan vaalealla leivällä. Riisi on aina tummaa.

Mikä tuossa pastassa on se idea, kun sehän on kuitenkin tummaa. Miksi siis se on keltaista? :D

En mä tiedä :D Mä miellän tumman pastan ruispastaksi ja tuo keltainen on keltaista eikä sitä tummaa. Ei kannata välittää mun mielleyhtymistäni :xmas:

Piti nyt sitten itse ottaa selvää, kun alkoi häiritä. Eli se on samaa tummaa pastaa kuin muukin tumma pasta, mutta värjätty kurkumalla keltaiseksi. :)

Hyvää se myös on. :p

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/tuotteet/pastatuotteet/keltainen_kukka_makaroni/

Ok. Kiitos sivistyksestä =) Meillä siis syödään pelkästään tummaa pastaa. :D

No tuota kukkapastaa meilläkin aina välillä syödään, mutta se ei maistu samalla tavalla tummalle pastalle kuin ihan tavallinen tumma pasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
Pasta on aina tummaa, leipä on yleensä aina ruisleipää, nuudelit ovat täysjyvää, riisi on valkoista.

Näin meilläkin. Paitsi riisistä käytetään sekä tummaa että vaaleaa. Samoin kaikki ryynit täysjyväversioina.

Joku just sanoi, ettei tykkää tummasta pastasta. Ei se kyllä mun mielestä millekään ihmeemmin maistu.

Rahaa menee vähän enemmän, mutta mieluummin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Täysjyvänä/tummana kaikki vaan maistuu paremmalta joten miksi söisimme muuta.

MIksikö? Jotta sysyisi terveenä, kannattaa nekin olla luomua, jos sitten oleenkaan tarvitsee mitään viljaa, tarviiko?
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/vhh.htm

Tummaa meille ostetaan, se on taas eriasia jos esim töissä on ei tummista-aineksista tehtyä pöperöä. Tai sattuu kylään ruoka-aikaan.
En mä nirsoile sen suhteen. Mutta kotona tummaa. On mun mielestä jopa paremman makusta (siis pastat, riisit ym)

Ja toki tummaa leipää (tai sitte täysjyvää tjsp)

mä ostan itselle ja pojalle kyllä vaan ruispastaa tai tummaa spagettia ja hyvin harvoin muuta kuin ruisleipää enkä sitäkään kovin usein, silloin yleensä kaurapaahtoa. aika vähän mitään viljatuotteita tulee edes ostettua. Tyttö syö täysjyväriisispagettia ja täysjyväriisipastaa, sekä täysjyväriisiä.

käytän silti lapsia välillä hampurilaispaikoissa ja annan karkkia tai muuta herkkua.

No ei todellakaan syödä mitään tummia versioita. Paahtoleivän pitää ollakin valkoista höttöä, riisinä on aina puuroriisiä huuhdeltuna ja pasta ruisjauhoista - ei saatana.

Syödään kyllä yleensä ruisleipää ja paljon kasviksia, siksi en noista paljon huolehdikaan. Maku ratkaisee.

Yhteistyössä