Syöttötuoleista

10.07.2004
70
0
6
Neitimme kohta 6 kk ja syöttötuolin hankinta edessä.
Kertokaas millainen syöttötuoli kannattaa hankkia. Mitä hyviä ja huonoja puolia tuoleissa on?
Olemme vähän ajatelleet stokken trip trap tuolia, onkohan hyvä??
Kiitos.

muovinen on helpompi puhdistaa kuin puinen, koska muovi hylkii likaa toisin kuin lakattu tai maalattu puu

muovi kestää liotusta toisin kuin puu joka kärsii usein toistuvista liotuksista

mahdollisimman syvä istuinosa tekee tuolista pitkäikäisen ja estää lasta nousemasta/ tippumasta tulista-

Meillä kaksi perinteistä (niemen tehtaiden?) syöttötuolia,molemmat saa taitettua semmoin pöytä-tuoli systeemiksi. Näissä on tilava istuinosa, lapsi mahtuu niin kauan kuin syöttötuolia tarvitseekin.

Joillain tutuilla kun on noita triptrappeja niin en ole ollut yhtään vakuuttunut! Yhden kaverin poika kaatui sen kanssa kiipeillessä niin että oli sairaala reissu. Lisäksi ne on musta tosi ahtaita laittaa lapsi,polvet joutuu jotenkin ihmeellisesti vääntämään kun sinne muksua änkee. hintakin on melkoinen ja kaikenlisäksi vievät tilaa aikalailla keittiössä!

Meillä noi perinteiset on apinoiden kiipeilyt kestäny hyvin pystyssä,lapset kiipeää niihin itse ja samoin niistä pois,kertaakaan ei ole kaatunut!! Eipä kai ne ihan turhaan ole klassikkotuotteina pysyny vuosikymmeniä... =)

Minä suosittelen tripp trappia koska on pitkäikänen. Meillä oli lainassa Camin futura mut en tykänny siitä kun mun mielestä se muovinen pehmuste oli jotenkin hankala puhdistaa ja se pehmuste joka oli jo toinen hajosi myös ja vie tosi paljon tilaa ja siinä ei meiän poika ainakaan 1,5 vuoden ikäsenä tykänny istua kun oli niin ahdas. Ostimme sitte tripp trapin kun poika oli sen 1,5 v ja ekaksi käytettiin kaaren kanssa ja nyt istuu ilman kaarta ja ylettyy tosi hyvin syömään pöydästä toisin kun tavallisella tuolilla. Mummilla on niemen tehtaiden syöttötuoli mut on ihan älyttömän ahdas,ei meinaa poika enää mahtua siihen. Tripp trapp on myös helppo pitää puhtaana kun heti pyyhkii syömisen jälkeen niin ei tartte liotella eikä tarvi märällä pyyhkiä. Ja mun mielestä ei vie paljoa tilaa.

Meillä on ollut sekä tavllinen/perinteinen mistä saa pöydän ja tuolin sekä trip trap. Molemmissa on omat hyvät puolensa. Trip trap on pitkä ikäisempi eikä mielestäni keiku niin helposti.

Ruotsalainen Svan on ollut huippu. Kokemusta kolmen lapsen kanssa. Svan on samaa laatua Tripp Trapp -tuolin kanssa (myös sama käyttöperiaate), mutta mielestäni kauniimpi design.

Muovinen on varmaan käytännöllinen, muttei mitenkään tukevaa tekoa, kun lapsi alkaa nousta ja keikkua... :/

muovisia on olemassa tosi tukeviakin malleja. ja tärkeämpää on opettaa lapselle että tuolissa ei keikuta eikä siihen nousta iotse eikä siitä nousta ite pois. klaverin muksu yritti ite kiivetä tritrapiin ja sepäs kaatui lapsen päälle., sen jälkeen huusi aina kun kyseisen tulin näki. eli lapsi oppii kun opettaa että tuolissa istutaan nätisti sen aikaa kun syödään.

Yhteistyössä