Syyskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Osa 6

Vieras
Tämä ketju on kaikille niille, jotka odottavat nyyttiä syntyväksi syyskuussa 2006! Mukana ovat ainakin:

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9 Tepa, 28v, kolmas, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
23.9 Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
24.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
27.9. Lotta, esikoinen, TAYS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
?.? Inana, 21v, esikoinen

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Iltaa!

Aloitin uuden ketjun, kun oli edellisessä jo 99 viestiä. Jatketaan tästä turinointia! Minä menen tosin nyt pakkaamaan laukkua viikonlopuksi. Ja sivusilmällä pitää katsoa, kuinka Suomen tytöt kaunoluistelevat Olympialaisissa.

Terkuin
Rizzu rv 11+5

Anneli poistuu sivustoilta. Sikiö oli kuollut kohtuun jo viikolla 7. Tällä viikolla tehtiin kaavinta. Voin suositella, mikäli jouku joutuu saman kokemaan. Nyt jo parempi olo. Harmittaa vaan, kun niin pitkällä vasta huomattiin (12+2). Ihanaa odotusaikaa muille=)

-Anneli-

Osanotot Annelille! =(

En olekaan pitkään aikaan jaksanut täällä kirjoitella, ollut vähän kaikenlaista; uusi työ, sairastelua...yms. Ja on tullut kyllä noita oluympialaisiakin paljon nyt seurattua. Täällä voinnit kaikinpuolin ihan hyvät, ei väsymystä tai pahoinvointia tms. Paljon tulee kyllä röyhtäiltyä =/

Elellään rv 10+2 ja eka ultra vasta reilu kahden viikon päästä..tylsää. Mutta enköhän jaksa odotella, pakkohan se on. Mutta eipä nyt mitään tämän kummempaa kuulu. Kirjoittelemisiin!

Voi miten ikävää Anneli :( Paljon voimia teille. Harmittavan paljon tästä ketjusta onkin poistunut odottajia. Minulla on ollut tällä viikolla vähän helpompaa,kun pikkulikka on nukkunut pitkästä aikaa jo 3 yötä putkeen...En sitten päivisin ole ihan niin umpiväsyksissä. T:Tuire

Miten surullista, Anneli. Lohtuhaleja! Olen tosi pahoillani. En muista kävitkö koskaan varhaisultrassa, mutta ei tartte enää vastailla kun haluat varmaankin surra surusi rauhassa.

Aivan kauhea pelko ja paniikki iski taas omaan napaan...välillä on oikeesti tunne, että miksi edes ryhdyin tähän kun saa koko ajan pelätä ja on usein tunne ettei tuolla vatsassa mitään kasva... :( Ei auta järkeilyt, ei, mutta eihän tässä voi kun odottaa, kahden viikon päästä tiedän jo lisää. Tekisi kyllä mieli soittaa terkkarille ja pyytää, että kuunnellaan nyt ne sydänäänet tai en saa rauhaa. Minä olen nähnyt alkioni elossa viimeksi 2.2. ja silloin oli rv 7+6.

Eilen löysin yhden mamma-paidan Lindexin MOM-kokoelmasta ja oli tosi nätti: hihaton ja kukallinen, alaspäin levenevä helma. Pitäisin sitä vaikken olisi raskaana! Siellä kaupassa iski kuitenkin jonkin sortin epäusko ja mietin kannattaako tässä vaiheessa ostaa vielä yhtään mitään mammavaatetta. Ostin lisäksi venyvää trikoota olevan hameen kokoa S, joka menee myös ei-raskaana. Toivottavasti myös useamman kuukauden nyt raskaana. Yhtään mitään en ole vauvalle ostanut enkä ostakaan ennen kuin olen käynyt rakenneultrassa 25.4.

Hyvää viikonloppua kaikille! Kopsaan tähän päivitetyn listan vielä (poistin Annelin ja itseltäni NKL:n sekä lopusta tuon epämääräisen Inanan).

03.9. Outi, Toinen lapsi
13.9 Tepa, 28v, kolmas, HYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
23.9 Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
28.9. Helen

JS= Jorvin sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

Täytyy nostaa tätä välillä ettei ihan huku!
Osanottoni Annelille!! Kuinka noin voi käydä? Kaamea ajatus et sikiö on kuolleena noin monta viikkoa eikä mitään tunne!! Luulis et kroppa kertois asiasta jotenkin...tulehdus tai jotain.

Itselläni on nyt kovat pelot et onko kaikki kunnossa. Esikoista kun odotin olin paljon pienempi eikä mahaa ollut ollenkaan joten jouduin alkaa pientä pömppöäni piillottelemaan jo ennen rv12:sta =) Nyt kun tuosta esikoisesta jäi hieman makkaroita mahan päälle niin missään ei huomaa mitään...vaiks yritän kuinka vetää mahaa sisään ja siirtää makkaroita selkäpuolelle niin ei mitään! Ainoo mistä tunnen et siellä on jotain, on kun käydään vauvauinnissa. Veteen meno ja sieltä pois tulo tuntuu todella oudolta. En osaa kuvailla sen tarkempaa, mut siitä tiedän etten ihan vaan kuvittele tätä!

Nyt on pahaolokin loppunut kokonaan. Eipä sitä paljoa ollut, mut onneks sekin vähä loppui! En voi edes kuvitellakkaan miltä niistä tuntuu jotka joutuu oksentamaan vähän väliä.

Ens viikolla olisi mulla sit lääkärintarkastus. Toivottavasti yrittävät kuunnella sydänääniä ja et sieltä sit jotain kuuluisikin.

Täytyy lähteä tästä nukkumaan...

Snoopy rv 9+6

Voi että, ku Annelille kävi ikävästi:( Pakostaki alkaa iteki miettiin, että onkohan se sintti vielä elossa...neuvolalääkäriinki on vielä yli viikko aikaa.

Aika hiljasta ollu täälä viime aikoina muutenki. Onkohan ihmiset hiihtolomalla... Oon tässä miettiny, että onkohan hyväksi luututa lattioita silleen pelkällä luutulla (ilman mitään vartta)? Oon nyt parin siivouskerran yhteydessä huomannu, että alaselkä tulee varsinki oikealta puolelta kipiäksi sen jälkeen, ku oon kontallani nuohonnu koko kämpän läpi (no ei sillä että olis mikään iso kämppä, mutta kämppä kuitenki). Sitten se selkäkipu menee ohi viimeistään parin päivän päästä. Kökköä se kuitenki on.

Tänään tein piitkästä aikaa vatsalihaksia, ja olipa aikamoista vääntöä saaha ne viimiset tehtyä, mutta onnistuinpa kuitenki:) Tuntuu, että tässä alkaa ihan repsahtaa, ku ainoa liikuntamuoto on viimeaikoina ollu kävely.

No mutta, nyt lähen pesemään mutanaamiota pois kasvoilta:) Heipäheiii...

Tilli80, 11+4

Erittäin hyvää maanantai huomenta!
Pahoinvointia ollut taas torstai illasta asti, yritän kuitenkin sinnitellä ilman saikkua, sillä en halua että uusi työnantajani saa vielä tietää.
Sain NKL:ltä kutsun np ultraan 17.3. Kyllä jännittää. Saa nähdä sitten onko kaikki edelleen hyvin. Lääkäri on 14.3. jolloin kuulemma kanssa ultrataan=).
Se olisi sitten tänään rv 10+1.

Samaa mietin kuin Snoopykin eli ihan kauheeta toi Annelin tapaus kun keho ei ole antanut mitään merkkejä...jostain luin, että jos on jotain häikkää niin vuoto alkaa yleensä rv 10 mennessä, mutta eihän se ole niin itsestään selvää.

Pelko on kova täälläkin nyt kun ei ole enää noita oireitakaan kuin nimeksi. Rinnat ovat vaan ihan pikkuisen kipeät eikä etomista ole ollut viikkoon. Hengästyminen tosin on melko häiritsevää ja aionkin kysyä siitä ensi viikon perjantaina 10.3. kun menen np-ultraan. Siis ihan pienet mäennyppylät tai rappusten nousu hengästyttävät kohtuuttoman paljon! Kunto ei voi olla niin huono, sillä olen ennen raskautta ja nytkin kävellyt päivittäin vähintään tunnin lenkkejä sekä käynyt punttisalilla ja bodypumpissa. Ylipainoa ei ole eikä matala Hb. Kaipa se on sitten tuo on lisääntynyt verimäärä kun hengästyttää niin kovasti.

Kaipa tuolla masussa joku kasvaa kun vessassakin on saanut ravata nyt pari kertaa yössä.

Onko täällä kellään tuoreita kuulumisia np-ultrasta??

t. Manna66 ja rv 11+3

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sydänäänetkin kuuluivat todella hyvin :)

Mulla ei ole enää minkäänlaisia ongelmia, niinkuin ei myöskään ekassa raskaudessa ollut :) Ja mulla on sellainen kutina, että tämä toinenkin lapsi on tyttö :) Niin samanlainen on ollut tähän mennessä tämä odotusaika.

Ens maanantaina on np-ultra :)
Ja viikkoja nyt kasassa 11+6

Pahoittelut ja paljon voimia Annelille!!!

Terveiset ekalta neuvolakaynnilta! Kaikki toistaiseksi hyvin ja nyt odottelen ultraan kutsua;) Mun eka neuvolakaynti venahti nain pitkalle (RV11+3) joten kokeiltiin kuunnella vauvan sydanaanet ja kyllahan ne loytyi - kovaa ja vahvasti se siella jumputti!! Ei voi muuta sanoa, kuin etta tippa tuli (taas..) linssiin.
Neuvolatati oli todella kiva ja puhelias, nyt ekalla kerralla venahti 2h kun juteltiin kaikesta mahdollisesta. Verenpainekin oli ok, varmaan johtuen terkkarin rauhoittavasta ja miellyttavasta olemuksesta. (Nykyaan oon ahdistunut verenpaineen mittauksesta kun viimeiset pari vuotta on olleet hieman kohollaan vaikkakaan ei johtanut toimenpiteisiin, mutta huomautettu kuitenkin..)

Onnea Minä :) ja Piitsu! Varmasti mahtava tunne kuulla ne sydänäänet. Melkeinpä tekis tällä viikolla joku aamu mieli päräyttää neuvolaan ja kysyä oisko niillä aikaa kuunnella kun pääsen sinne ultraan vasta 10.3.! Eihän se mitään maksais kysäistä asiaa, mutta liekö niillä ekstra-aikaa kuitenkaan...

Minä :) sai siis nyt selville todellisemman lasketun ajan, hieno homma.

On se kyllä tosi tärkeää, että neuvolantäti on kärsivällinen ja mukava kun on näin ainutlaatuisesta ja herkästä asiasta kyse. Valitettavasti kaikki tädit eivät sellaisia ole, mutta uskoisin kuitenkin suurimman osan osaavan hommansa. Mulla on aika nuori th, oisko joku 27 v., mutta tosi mukava on ja jaksoi vastailla kaikenmaailman kysymyksiini!

Piitsu, sulle tulee tosi pian se np-ultrakutsu, sillä viimeinen mahis sen tekemiseen on rv 14.

Hei! Tuire poistuu syyskuulaisista...piti olla tänään np-ultra ja seerumiseula...vaan heti näkyi ruudulla vilkuttavan huomattavasti suurempi sikiö. siis kumpaakaan ei voitu tehdä. Siirryn elokuulaisiin. Voikaa paksusti.

Viikkoja kasassa 12+6. Pomolle olen töissä jo kertonut, työkavereille en vielä. Pomo otti asian ihan hyvin ja lupasi palata asiaan eli saapi nähdä kuinka käy, saanko jatkaa vai en. Pomo kyllä lupaili, että eiköhän kaikki järjesty.
Np-ultrassa kävin, turvotus 0,6 mm. Siitä on jo yli viikko aikaa ja ne lupasi soittaa sieltä, jos riskiluku vaatii menoa jatkotutkimuksiin. Eikä soittoa ole kuulunut, joten kaipa sitä pikkuhiljaa uskaltaa huokasta helpotuksesta. Seuraava neuvola vasta maaliskuun lopussa eli pitkä aika pitää tässä odotella, olo on kaikin puolin loistava, oireita ei ole nimeksikään.

OHHOH!!!! Miten voi olla mahdollista? :) Mä siirryin elokuisista tähän syyskuisiin ja joku sitten siirtyy täältä pois :)
Aika outo juttu. Mut sulla tuli sitten lyhyempi odotusaika ku mulla piteni, epistä!!!! :)

Jeps, mutta mulla muuten kaikki hyvin. Polvea särkee välill tosi pahasti. Eilenkin oli kiva ulkoilusää, mutta enpäs voinutkaan kävellä :( Enkä muutenkaan harrastaa mitään liikuntaa. Ja sen kyllä huomaa. Olen ihan hirveesti lihonnut :(

Tarttis mennä ostamaan isompia vaatteita tänään, mahdanko jaksaa? ;)

Minä :) rv 12

Pitkiä pellavia! Eli hyvää laskiaistiistaita. Ainoa, mitä inhoan, on hernekeitto, jota on toki myös täällä työpaikan ravintolassa tänään tarjolla, yöks. Pitää mennä ostamaan kaupasta evästä.

Heipat Tuirelle, onnea elokuun odotukseen. Aika jymy-ylläri, täytyy sanoa!

Omaan napaan ei kuulu juuri mitään, olo on kuin ei raskaana olisikaan. Mitä nyt perus väsy, rintojen pinkeys ja pienoinen ällötys aamuisin metrossa. Muuten kaikki OK. Meillä on pari yötä kylässä ystävämme, joilla on lokakuussa syntynyt poika, ja etenkin mun mies leikkii sen kanssa jatkuvasti, lepertelee ja päristelee sille, ja lapsi nauraa räkättää! Taitaa miehellä olla vauvakuume... Ihanaa ;)

Viime viikonloppuna kerrottiin siis vanhemmille ja sisaruksille (jotka oli paikalla), mun isä ei meinannu ensin tajuta, sit se sanoi, että ""meinaatko sä jäädä varsalomalle"". Ihan niin kuin mä olisin joku tamma! No leikkimielellähän hän. Kaikki tuntui olevan onnellisia, anoppi alkoi itkeä... Huh huh, kuinkahan paljon se alkaa hössöttää asiasta...

Mutta nyt olis paljon töitä, pitää kai keskittyä niihinkin. Voikaahan paksusti!

Terkuin Rizzu rv 12+3

Hui että sydän hyppäs kurkkuun kun luin ton Tuiren poistumisviestin! Eka ajatus oli, että voi ei, taasko joku meistä on saanut keskenmenon, mutta luojan kiitos ei vaan siirryitkin elokuulaisiin, huh. Meidän yhdelle tutulle kävi myös niin, että kun meni np-ultraan, olikin jo liian myöhäistä mitata niskaturvotusta ja tehdä veriseula, koska raskaus oli edennyt luultua pidemmälle.

Tepa, 0,6 mm turvotus on niin pientä ettei se aiheuta lisätutkimuksia. Pitää olla vähintään se 3 mm tai joissakin kunnissa vissiin vähempikin riittää. Hienoa, että kaikki on kunnossa ja voit alkaa toden teolla nauttimaan raskaudestasi ja hyvästä olostasi! Odotan omaa np-ultraani vielä reilun viikon enkä meinaa millään jaksaa sinne asti.

Minä olen lihonut tämänaamuisen vaakalukeman mukaan 2,6 kg eli jos tätä menoa jatkuu niin ihan ok, mutta pahoin pelkään painon nousevan paljon hurjempaa tahtia sitten puolenvälin jälkeen...terkkarin mukaan ei sais nousta yli 800 g viikossa sitten loppuaikana. Multa alkavat jo sopivat vaatekappaleetkiin loppumaan varsinkin kun vielä pitää yrittää peitellä, mutta 13.3. kerron ainakin pomolleni ja lopetan tämän pienen pömppöni salaamisen. Joku on varmaan jo huomannut täällä töissä varsinkin kun käytän yleensä aika tyköistuvia vaatteita ja nyt pukeudun pitkiin neuletakkeihin ja napitan jakun kiinni. Aamut menee, mutta iltapäivän turvotus on välillä ihan kauheeta!

Eilen kuunneltiin sydänääniä ja saihan se lääkäri niitä sieltä etsiä. Meinasin jo hieman hikeentyä, vaikka lääkäri sanoi etteivät ne välttämättä kuulu. Loppujen lopuksi löysi ne kovan etsinnän jälkeen ja hymy nousi huulille.

Mulla painoa tullut lisää noin reilu 3kg. tuntuu suurelta määrältä näin lyhyessä ajassa. Neuvolassa kuitenkin sanottiin että ihan sopivissa kilomäärissä pyöritään.

Neuvolalääkärini oli asiallinen ja aika etäinen. En saanut häneen yhtään sitä samaa kontaktia kuin neuvolahoitajaan...=(

Olo muuten hyvä, nyt taas jaksaa lenkittää koiriakin. Syöminenkin on jäänyt hieman vähemmälle, ei ihan koko aikaa tarvitse olla nakertamassa jotakin. Nyt kuiten huikoo ja taidan hieman kupua lähteä ravitsemaan.

Hauskaa päivää kaikille.

Frisse, 11+6

03.9. Outi, Toinen lapsi
13.9. Tepa, 28v, kolmas, HYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
28.9. Helen

JS= Jorvin sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

Mitäs pidätte uudesta vuoden 2006 äitiyspakkauksesta? Kävin katsomassa KELAn nettisivuilla ja mielestäni vaatteet ja tarvikkeet olivat kauniita. Jonkun mielestä ehkä liian vaaleansinivoittoisia, mutta mua ei ainakaan haittaa! Ajattelin testata niitä kestovaippojakin vaikkakin itseni ja kärsimättömyyteni tuntien en välttämättä siirry niihin kokopäiväisesti...kokeilla pitää kuitenkin ennen kuin annan lopullisen tuomion!

Hauskaa laskiaistiistaita kaikille! Minä taidan jättää mäenlaskun väliin tällä kertaa...

Mä en ota tota äitiyspakkausta, koska meillä on jo yks ja ne vaatteet ovat hyvässä kunnossa kun ei niitä paljoo ehditty käyttää :)
Otan sen 140e :)

Muuten näytti kivalta tuo pakkaus :) Kivoja värejä näytti olevan

Minustaki oli söpöjä vaatteita äitiyspakkauksessa:) Minä otan pakkauksen, ku esikoinen on tulossa. Mies meinaa olla sitä mieltä, että rahat mieluummin, ku kuulemma vaatteita ja sänky saadaan sen porukoilta (sänky nyt on jees, mutta vaatteethan on siis melkein vähintään 30v vanhoja). Oishan meilläki mun ja siskon vanhoja vauvanvaatteita, mutta kai sitä nyt haluaa pukea pikkuisen päälle jotain ""tuoreempaaki"":) Oishan se 140e meijän talouteen iiiso avustus, mutta pitänee kuitenki kääntää miekkosen pää, kun se äitiyspakkaus nyt kuitenki on varmaan paljon hyödyllisempi...

Tilli80, 11+6

Heipsan kaikki!
Mä en myöskään ota pakkausta, vaikka onkin esikoinen tulossa. Siellä on mun mielestä niin paljon kaikkea turhaa, jolle on laskettu tosi paljon hintaa. Meillä mummot, tädit ja sedät on jo tässä vaiheessa ostellu hirmu paljon vaatteita yms vauvan juttuja, ettei ehditä kaikkia pitää, jos vielä pakkaus otettaisiin. Ja parilla tutulla on vauvoja, joilta saa vesilämpömittaria yms. yms.
Mietin jo aikaisemmin esim. sitä pakkauksen toppahaalaria, että näinköhän sille on ollenkaan käyttöä, kun ekana talvana on liian iso ja luulen vähän, että toisena talvena on jo liian pieni. Hennesistä nimittäin sai toppahaalareita alle 20€.
Kestovaipatkin ostan tutulta ja loput sitten netistä. Mä jotenkin innostuin niistä ja ajattelin kokeilla, kaikki niitä kokeilleet ovat vannoneet kestovaippojen nimeen. katsotaan jos minunkin hermo kestäis.

Näin muuten unta, että synnytin punatukkaisen tytön. Ja itse synnytyskin oli suht helppo, toivottavasti näin on myös sitten tosi paikan tullen..
Kevättä kovasti odotellen Jennu79( ja kerttu 13+3)

Yhteistyössä