Syyskuisten LA:t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin tämä odottaminen tässä sietämätöntä onkin...
Töissä ei niin mikään kiinnosta ja aivan kamala väsyyyyy...
Mutta reippailinpas kuitenkin; tulin kävelemällä töihin 24,3 asteen pakkasessa. =0

Päivitys listaan:

Jennu79: LA 2.9./26 v./esikoinen
Kaza: LA 7.9./28 v./esikoinen
Malin: LA 7.9./25 v./esikoinen/TYKS
Anneli: LA 7.9./24 v./esikoinen/toimistotyö
Rizzu: LA 10.9./28 v./esikoinen/toimistotyö/KOS tai NKL
Mama: LA 12.9./39 v./viides lapsi
Annuska: LA 12.9./30+/toinen lapsi
Hanne: LA 13.9./29 v./esikoinen/toimistyö
Pirita: LA 14.9./esikoinen/TYKS
Piitsu pe 15.9./33 v./NKL/esikoinen
Tuire: LA 16.9.
Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen
Manna66: LA 17.9./39 v./toinen lapsi/toimistotyö/KOS tai NKL
Nelli: rv5+1/27 v./esikoinen
Myy: 18.9./27 v.
vivi:LA 20.9/25 V./esikoinen

Onnittelut Hannelle onnistuneesta ultra-käynnistä!

Mulla nyt rv 6+6 ja oireena ajoittainen pahoinvointi, janotus ja varsinkin iltaisin ja öisin mielettömän kovat ja kipeät rinnat. Pissalle herään aina öisin, mitä en ennen tehnyt koskaan.

Me ollaan myös mietitti tota auto juttua. Entuudestani tiedän, että meidän pieneen autoon on ollut vaikeuksia saada mahtumaan siskoni lasten vaunuja. Joko täytyy vaihtaa autoa (mitä ei haluttais tehdä...) tai löytää jostain pieneen tilaan kasattavat vaunut... Sekin voi olla vaikeaa. Varsinkin kun emme halua ominaisuuksista tinkiä. No onneksi on aikaa vielä miettiä ;)

Moi kaikki! Olen tänne silloin tällöin kirjoitellut, tai siis ainakin tuonne kuumeilijoiden puolelle. Mutta esittäydyn nyt syyskuun odottajana. La on noin 20.9, siirtyy varmaan myöhemmäkis ehkä jokusen päivän... Ollaan miehen kanssa molemmat 23-vuotiaita ja esikoista odotellaan =) Yritystä viime lokakuusta alkaen. Nyt olis vissiin rv 5+0 menossa, eli ihan aluillaan ollaan tän homman kanssa. Plussasin (tai siis selvä haamu) toissapäivänä eikä oireita ole juuri mainittavasti ainakaan vielä. Onneksi, niin jaksaa töitäkin tehdä. Perjantaina ajattelin varata neuvolan.. Mies lupasi ottaa vapaata sille ajalle =) Siellä varmaan venyy toista tuntia aikaa? vai tietääkö joku. Nyt alkaa olla väsy, eli kohta nukkumaan (taitaa olla oire). Onnea kaikille odottajille ja toivotaan että kaikki menee hienosti :) Niin, suunnitelmissa olisi mennä synnyttämään kättärille...

Huomenta vaan kaikille! Heräsin just ja tuntuu ettei ois nukkunu ollenkaan, vaikka pistin jo kymmeneltä nukkumaan. Maha on turvonnu jonkun verran ja yöllä saa jo herätä vessahätään. ensimmäistä neuvola-aikaa tässä odotellaan, ei millään malttais,ku pääsis vaan sinne jo. Isompaa asuntoakin pitäs alkaa etsimään. Tuntunu nyt vaan nämä muutamat päivät ettei saa mitään aikaseksi. Sitä vaan makaa ja nukkuu :)Kerroitteko muuten heti työnantajallenne, kun saitte tietää olevanne raskaana. Ite just mietin et odotanko vielä jonkun aikaa, ennenkuin menen suuni aukaisemaan:)Kiitos onnitteluista jotka sain ja neuvoista, nyt osaa laskea oikein nuo raskausviikot.
Niin ja nim.nyt muistamatta,jos voisit päivittää meidät uusimmat siihen listaan.(LA18/09)

Hei kaikki! Ilmoittautuisin mukaan, jos vielä mahtuu :)Raskaustestin tein 8.1, muutama päivä sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja selkeä plussa tuli.Huomenna tulee täyteen siis 6+0,mikäli oikein olen ymmärtänyt?En ole nettiin aiemmin juuri kirjoitellut,mutta nyt oon mielenkiinnolla seurannut kaikkea raskausaiheista keskustelua.Pakko alkaa nyt tänne kirjoittaa kun ei tästä kukaan muu vielä tiedä kuin avomieheni ja alkaa olo olla aika pakahduttava kertomisen suhten.Toisaalta koitan olla hirveesti vielä innostumatta, kun onhan tää niin epävarmaa aikaa.Ootteko te kaikki muut käyneet alkuraskauden ultrassa varmistaan ett sikiö löytyy ja ett on oikeessa paikassa?!
Lokakuussa 05 päätettiin avomiehen kanssa ett lapsi on tervetullut koska vaan.Ei mitenkään erityiseti siis ees lasta yritetty ja päiviä katseltu kalenterista.Koitettiin vaan alkaako luonto hoitaa asiaa, ja ei siihen ""raskautumiseen"" sitt kovin kauaa mennytkään :) Selkeät raskausoireet mulla ovat olemassa:normaalia suurempi väsymys ja aaltoileva pahanolontunne joka esiintyy erityisesti iltasella vaakatasoon joutuessa. Toistaiseksi ainakaan olo ei juuri vaikuta syömisiini.Olen tosin huomannut ett makea ällöttää ja suolaista tekee mieli,yleensä kun oon ollut armoton sokerihiiri. Mites teillä muilla? Rinnat on myös kasvaneet ja aristavat,mutta toistaiseki kokonaisuutena olo oikein hyvä.Ekan neuvola-ajan olen jo varannut ja se on 10.2!
Minut voi siis lisätä syyskuun odottajiin tiedoilla; Lumikki:LA 15.9/ 29v/esikoinen/Tays

Heippa!

Niin miten sen ekan ultran laita olikaan? Onko se ekalla lääkärikäynnillä? Tuliko teille heti plussauksen jälkeen pahoinvoinita?
Mulla ei oikeastaan ole ollut sen kummempia oloja, rinnat ovat kipeät ja välillä vatsaa nipistelee, mutta ei muuta. mikä on tietysti ihan hyväkin..
Minä ajattelin kertoa vasta myöhemmin täällä töissä asiasta.
Vanhemmille kerrotaan varmaan ekan neuvolakäynnin jälkeen, jos vaan malttaa.. Mukavaa päivää kaikille ja tervetuloa uudet!

Hei vaan täältäkin, töissä on kiire, joka häiritsee ikävästi netissä roikkumista ;)

Siis julkinen neuvolahoito tekee yleensä 2 ultraäänitutkimusta, niin sanottu niskaturvotusultra noin rv 11-13 ja sitten rakenneultraäänitutkimus noin rv 20. Tämä vaihtelee kunnittain sen mukaan, kuinka rikas kunta on. Joissain kunnissa on tarjolla jopa 3 ultraa, joissain vain 1. Tämä kannattaa selvittää ekalla neuvolakäynnillä. Helsingissä on tarjolla 2. Eli jos haluaa alkuraskaudessa tarkistaa, että kohdussa on elämää, se pitää tehdä yksityisesti omasta pussista. Rv 7-8 on varmaan tutkimukselle hyvä ajankohta, luulen mä.

Minä ja mieheni olimme juuri joulukuussa Helsingin Väestöliiton lapsettomuusklinikalla ensikäynnillä eikä mitään toimenpiteitä siis ehditty tehdä ennen kuin plussasin. Siksi on mielestäni luontevaa, että menen sinne ilmoittamaan tilastani ja samalla tehdään ultra. Se onkin jo HUOMENNA! Mulla on huomenna vasta rv 6+6 (tai 6+5) eikä silloin välttämättä vielä syke näy, nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että sieltä löytyisi elämää! Tulen toki tänne infoamaan asiasta!

Melkein jo oksensin tänään aamupäivällä. Menin jo vessaan asti, mutta sitten syvään hengittely auttoi edes hieman... On tää raskasta!

Pian pitäis varmaan aloittaa uusi ketju, tässä oli jo 105 viestiä.

Yhteistyössä