Syyskuisten LA:t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi että kuulostaa tutulta. Mulla myös maailman ymmrtäväisin ja rauhallisin sekä kiltein mies, joka ei paljoa hetkahda mun tulista luonnetta...=)
Yhdessä oltu jo 10 vuotta, että kyllä hän osaa jo mua käsitellä ja ymmärtää sen verran; onneksi. Meillä tosiaan vastakohdat täydentävät toisiaan. Minä papatan ja murahtelen hän hymistelee ja halailee...=)

Eikä!!! Pahoittelut Annuskalle... toi on vaan niin väärin!

Kaveri sitten osti raskaustestin ja plusaa näytti. En sitten malttanut olla itse testaamaatta ihan vaan mielenkiinnosta kanssa ovistikulla kun niitä nyt kaapissa on pilvin pimein. Kaksi TODELLA vahvaa viivaa siihen tikkuun ilmestyi joten kai se ainakin joittenkin kohdalla pitää paikkansa.. eli siis se, että jos ovistikussa on outoon aikaan viivat niin on raskaana. No hyvä niin!

Eilen olin äidin ja sen muutaman kaverin kanssa piknik-risteilyllä. Salailu meni täydestä läpi. Laivalta sai alkoholitonta olutta joten sitä sitten muutaman tuopin verran join- ja hyvää oli. Yllättävää...
Koko risteilyn ajan mulla oli todella huono olo ja vaan vahveni iltaa kohden. Nyt taas vähän helpottaa mutta ilta on tulossa. Tää masuasukki taitaa olla varsinainen iltaeläjä.

Joku kyseli Diacorin hintoja... ultra ja tarkastuskäynti maksaa 97 euroa kelan jälkeen. Ens perjantaina olis sitten se ultra. Toivon OIKEESTI että siellä jo jotain näkyis. Kauheeta miten välillä pelottaa ihan kauheesti ja välillä on niin onnessaan ettei mitään rajaa. Ja voi voi kun on kylmä!!
Onko kenelläkään mulla kylmä?

Kyllä miullaki on kylmä! Oon ollu tosi vilunen jo monta viikkoa! Ja janottaa miutaki aiempaa enemmän!
Ja hirvee himo on tullu roskaruokaan! Hyvä etten eile illalla lähteny Mäkkärille..... =) Oli jo sen vert myöhä etten kuiteka kehannu enää. No, kohta saa helpotusta ku mies tuo kebabbia...nam... ;)

Sama tosiaan täällä. Yhessä on oltu reilut 8 v ja loppukesästä mentii naimisiin. Mie välil räyhään ja toine vaan tyyne rauhallisena kattelee ja jaksaa hymistellä... Joskus ihmettelen et eiks sitä ikinä vituta..!! :)
Että on meillä hyvät miehet! Ei niitä puissa täs maailmas tosiaan kasva! =)

Älä huoli, mulla menossa 8+0 ja paha olo alko vasta pari päivää sitten ja tosi lievänä muutenkin.. Mun tutulla paha olo alkoi todenteolla vasta rv:llä 10!! ja kaikillehan sitä ei tule ollenkaan.

Mun tuhruvuoto loppui onneksi jo pari päivää sitten. Tilalle on tullut aivan järkky närästys ja täysi olo mahassa. Ei jaksa syödä mitään eikä kyllä mitään tee mielikään, paitsi hiilihapollista vettä ja limsaa.. Olen laihtunut muutamassa viikossa 3 kg, mutta eiköhän tämä painokäyrä käännä pian suuntaansa..

Mua vaan hirvittää se, että kun asioilla on taipumus levitä. Jos jotain käykin, ei ole mukava vuoden päästä puolitutuille selitellä, miksei meillä ei olekaan vauvaa.

Kaikista läheisimmille ystäville olen kyllä kertonu, mutta meidän vanhemmille ei vielä. Meinattiin, että lähetetään sit ne ultrakuvat..

Eikä!! Mä olen todella todella pahoillani. Pää pystyyn ja uutta yritystä heti, kun olet surutyösi tehnyt. Että elämä voi olla julmaa.
Toivon sinulle sylikaupalla jaksamista!!!

Jennu79: LA 2.9./26 v./esikoinen
Kaza: LA 7.9./28 v./esikoinen
Malin: LA 7.9./28 v./esikoinen
Anneli: LA 7.9./24 v./esikoinen/toimistotyö
Rizzu: LA 10.9./28 v./esikoinen/toimistotyö/KOS tai NKL
Mama: LA 12.9./39 v./viides lapsi
Annuska: LA 12.9./30+/toinen lapsi
Hanne: LA 13.9./29 v./esikoinen/toimistotyö
Tuire: LA 16.9.
Pirita: LA 14.9./esikoinen/TYKS
Piitsu: LA 16.9.
Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen

Heippa vaan kaikille ja hyvää sunnuntaita!

Mielialat menee ihan lattiasta kattoon, välillä tuntuu että mitäköhän sitä on tullut tehtyä ja sitten hetken päästä on taas niin onnellinen. Taitaa olla vielä prosessointi käynnissä =)

Voisin syödä vaikka kokoajan. Olo tuntuu kankeelta ja tuhdilta, eikä ainakaan alkiota ole syyttäminen. Ei tarvitse pistää kuin pala suolakeksiä suuhun niin maha alkaa kurnia niin kuin ei olisi viikkoon syönyt.

Käytiin eilen vanhempien luona. Yllättäen tarjolla oli viiniä. Minä siinä sitten viinin suurimpana ystävänä kieltäytysin. olen huono valehtelemaan ja sitten kun tiedän vanhempien ynnäävän yhteen jatkuvan viluni, salmiakkinälkäni, muuten vaan nälkäni ja tämän viiniasian, niin ei tarvitse varmaan enää mitään yllätystä kertoa =(

Yllättävän laimeaksi on nämä fyysisen oireilut jääneet. Rinnat on ainoat, joihin ei tarvitse kyllä kenenkään kajota. Sen verran hellät ovat. Luulisi nyt että tuollaiset oireet tulisivat vasta lähempänä synnystystä, mutta ei näköjään.

Olen tässä vähän kahden vaiheilla sen alkuraskauden ultran suhteen. tekisi mieli mennä, varsinkin kun vasta maaliskuussa muussa tapauksessa saa tietoa ollaanko siellä masussa oikealla paikalla...ja ollaanko siellä laisinkaan kotona.

Kuulostelemisiin ja vointeja kaikille!

Me menimme naimisiin 2.7. viime kesänä. Lapsipuheet tulivat ajankohtaisiksi pari kuukautta sitten ja heti ekasta yrityksestä sitten tärppäsi. Ei meinannu mies millään uskoa, että ei kai sitä nyt heti voi raskautua...heh... Mä tiesin jo kolme päivää ekasta yrityksestä, että nyt keho kertoo mulle jotakin.
Kauanko te muut muuten yrititte saada lasta?

joo, olkaa tyytyväisiä rauhallisista miehistänne...mun mies on itsekin sen verran temperamenttinen että jos näkee esimerkin(minut)moiseen käytökseen, niin tulistuu kyl heti itekin, koitan siis olla kohtuu rauhassa, ei oo kivaa yhessä räyhätä -mä oon huono kestämään mulle räyhäämistä...
onhan se sitten myös myös positiivisella tavalla temperamenttinen,tanssii ympäri taloa välillä,mä mukana roikkuen ja nauraen henkihieverissä... hyvät puolensa kullakin!:)

tuo on kyl niin totta, et asioilla on taipumus levitä..eikä sit todellakaan oo niin kivaa jos tosiaan vuoden päästä joku puolituttu tulis ihmettelee et mihin ootte vauvan jättäny. no toisaalta ihan reilua ihmisiä kohtaan et tajuuvat et todellakaan aina raskaus ei johda lopulta lapsen syntymään...se kun vaan on niin,, vaikkei se niin hauska juttu olekaan.

käykääpä lukemas mielenkiintosta asiaa vitamiineista yms. http://www.antioxidant.fi/art_raskaus.html mua itteeni kiinnostaa kokoajan tonkia kaikenlaista tietoa raskauteen liittyen, ku ne neuvolan jutut on niin suppeita ja usein parivuosikymmentä jälessä...

mulla vides viikko alus, vielä kuumeinen olo, semmonen et yöllä herää hankalaan ja tukahduttavaan kuume oloon ja pissahätään ja tosiaan kauheeseen janoon! palelu on voimakasta, mut pahoinvointi ei ole viel alkanu---tosin näyttää jo merkkejä: ei tee mieli syödä, mut sit ku saa jotain suuhunsa, niin tajuaa et on kauhee nälkä ja sit ahtaa ruokaa, eikä tajua lopettaa ajoissa ku jotenkin tulee täyteen tosi pienestä.jännää.
välillä oon tosi masentunut, elämä on synkkä ja mikään ei kiinnosta-varsinkaan ku koulu alkaa taas tiistaina.
välillä maailma hymyilee, mies on niin ihana ja tekis mieli alkaa hommaan vauvantarvikkeita... laitoin parille ystävälle jus sähköpostia, jotka ovat erittäin itsellisiä kolmekymppisiä sinkkuja, ja joita ei vois vähempää kiinnostaa sellainen juttu kuin vauvat...nyt sitten jännitän heidän reaktioitaan, varmaanki epäilevät et olenko ihan tosissani halunnut tähän..:)mielenkiintoista!:) ne on kuitenki tosi läheisiä mul ja erilaisuus ei oo koskaan haitannu ystävyyttä...

vajaa vuosi sitten mentiin naimisiin, ollu yks keskenmeno ja nyt toista kertaa tulin raskaaksi...katsotaan mitä tästä tulee!keskenmenon jälkeen ollu puolivuotta ettei tärpänny, sitä alko jo luulla et jaa ei tässä sitten vissiin enää tullekaan raskaaksi, vaik tiedän kyl ettei puolivuottakaa oo välttämättä niin pitkä aika yrittää...luonto on niin oikukas ja vaativa...ja niin pinistäkin ravinto aineiden puutostiloista jommalkummal jo voi johtua se ettei onnistu. mut se on toisaalta hyvä juttu siinä mielessä, et jos ei meinaa onnistua, niin on paljon kotikonsteja käytettävissä ennen ku on syytä hakeutua varsinaisiin lapsettomuushoitoihin.

Liityn porukkaan:)laskettu aika 17.9., eli rv 5+1 ikää 27-vuotta ja ensimmäistä kertaa raskaana. Raskaus tuli aika yllätyksenä..vain yksi kerta ilman ehkäisyä riitti mutta ollaan molemmat positiivisesti tyytyväisiä yllätykseen. Oon myös aika uudelleen rakastunut, poikaystävä on niin fiiliksissä.
Paha olo on jo alkanut. Gradua pitäisi kirjoittaa mutta tuntuu ettei mikään pysy päässä..Ihanaa on se että kerrankin on isot tissit (Jo nyt!)ja kaikki hormoonifinnit kadonneet:)!
Olen kertonut asiasta kaikille parhaille kavereille, ja kaikki ovat suhtautuneet aivan ihanasti, ehkä yhtä lukuunottamatta. Neuvolaan en ole vielä soittanut, kun ei kai tässä mitään kiirettä ole.
Kivaa lukea juttujanne!!

Heips!
Tässä myös minun strategiset tiedot: laskettu aika 18.9 ja ikäni 27 vielä kuukauden verran. Ensimmäinen raskaus myös meillä! Tänään käytiin molempien porukoilla kyläilemässä ja kyllä teki mieli kertoa, mutta ollaan ajateltu säästellä muutama viikko vielä. Jos siellä neuvolassa kävisi ensin... Vielä kun mun äiti sanoi jossain vaiheessa, että aina on vaan kaikkea ikäviä uutisia, kun suvussamme on ollut kaikenlaista surullista tapahtumaa, niin arvatkaa oliko jo lähellä että sanon..
Mulla ei ole ollut vielä pahaa oloa, mutta ruoka kyllä tuntuu maistuvan. Ja rinnat on tosi kipeät!

Joo, mä jouduin jo ostamaan yhden kuppikoon verran isommat rintaliivit. Päätin, että pitäisin vain näitä erittäin tukevia urheilurintaliivejä, kun luin jostain että raskausaika yhtälailla vaikuttaa rintojen lopulliseen muotoon kuin imetyskin. Ja mieluusti toivon niiden kuitenkin palautuvan kutakuinkin samoihin uomiin kuin ennen raskauttakin...

Paivitys listaan:

Jennu79: LA 2.9./26 v./esikoinen
Kaza: LA 7.9./28 v./esikoinen
Malin: LA 7.9./28 v./esikoinen
Anneli: LA 7.9./24 v./esikoinen/toimistotyö
Rizzu: LA 10.9./28 v./esikoinen/toimistotyö/KOS tai NKL
Mama: LA 12.9./39 v./viides lapsi
Annuska: LA 12.9./30+/toinen lapsi
Hanne: LA 13.9./29 v./esikoinen/toimistyö
Pirita: LA 14.9./esikoinen/TYKS
Piitsu pe 15.9./33 v./NKL/esikoinen
Tuire: LA 16.9.
Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen
Manna66: LA 17.9./39 v./toinen lapsi/toimistotyö/KOS tai NKL
Nelli: rv5+1/27 v./esikoinen
Myy: 18.9./27 v.
vivi:LA 20.9/25 V./esikoinen

todella hauskaa kyllä kun kertoo jollekin, ja saa vastaanottaa positiivisen reaktion. ystävälleni just kerroin ja sen päivä kuulemma muuttui kokonaan toiseksi, tuli iloinen vire lopahtaneen tilalle, halusi olla rukouksinkin tukemassa että kaikki menisi hyvin ja pelkäsi, että syyskuun jälkeen-mikäli loppuun asti päästään- on kokoajan roikkumassa meillä ihmettelemässä sitä! oli hyös hyvillään siitä että saa tällatavalla muistutuksen siitä ettei tässä olla enää mitään 16-vuotiaita..meinasi että vauvakuume leviää parhaiten esimerkin kautta, tyyliin jos jollakin on hiekkalaatikolla uudenlainen lelu, niin kaikki muutkin kohta haluaa semmosen!:)

Pahoinvointi on saapunut ihan kivasti, mutta samalla huoli, äsken vessassa tuli paperiin aika reilusti ruskeata limaa..
Eipä ole aikaisemmin tuommoista ollutkaan kuin raskauden lopussa kun limatulppa irtoo.......
Nyt taas pelottaa ihan kamalasti, vielä viikko ultraan,
mietin jo että rupeenko metsästää tälle päivälle aikaa, mut mitäpä ne asialle voisivat se on jo mennyt kesken jos on ja jos raskaus jatkuu niin sen ehtii tarkastaa viikonpäästäkin.
Ei auta, työ kutsuu...

Toivottavasti Mama se ei tarkoita mitään.. toivon siis todella sydämeni pohjasta.

Söin sitten eilen fetasaalaattia ja äsken luin, ettei fetaa saa syödä!!! Mä en mitenkään oikeesti muista mitä saa syödä ja mitä ei.
Pitäis olla joku hyvä lista. Netistä hain hakusanalla mutta tuli ihan tyhmä lista.. tai semmonen epäselvä. Pastöroimaton tuote yms yms. En ymmärrä noista mitään!!!

Oon aika huono tänne kirjoittelemaan, joka päivä kyllä luen. Menee työpäiväkin rattosammin... Tänään olisi 7+4. Pahaolo on pikkuhiljaa tulossa, oksentanut en ole vielä. Enkä haluaiskaan, sitte se saattaa paljastuu töissä, jos alkaa siellä oksettaa.Viikon verran on mennyt niin, että en saa öisin nukutuksi. Kärsin levottomista jaloista eli on liian vilkas verenkierto. Väsyttää kauheesti, mutta ei saa nukutuksi. Viime yönäkin jouduin heräämään kuusi kertaa ja kävelemään ympäri taloja, jotta helpottaisi. Sitten oon töissä ihan väsyny. Onko muilla tälläisiä oireita?

Huomenta päivää!

Täällä huonovointisuus lisääntyy päivä päivältä. Pitäisi yrittää syödä kokoajan pikkuaterioita, mutta kun tapana on syödä kaksi isoa ateriaa päivässä. Hankalaa.... Viluttaa ja väsyttää myös. Menossa 6+4 ja viikon päästä ultra=)

Viikonloppuna oli polttarit ja kaikki meni hienosti. Kaasoni tietää raskaudesta ja toi minulle alkoholitonta siideriä lasiin kaadettuna koko illan;) Ei tarvinnut kertoa vielä, kun se ei tunnu vielä oikealta.

Meillä tärppäsi toisesta kierrosta. Itsekin tein kaksi haamutestiä ja kun menkät oli kaksi viikkoa myöhässä tein vielä uuden. Siinä ""plussa"" viiva oli tummempi kuin kontrolliviiva=) Tuli jotenkin varmempi ja parempi mieli tuosta vikasta testistä.

Mukavaa viikonalkua ja hyviä oloja,
Anneli

Yhteistyössä