syyttääkö teidän miehet teitä, jos lapselle sattuu jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli siis kun äiti (useimmiten ) on sen päivän lapsen kanssa ja niitä kolhuja sattuu, niin syyttääkö teijän miehet, että pitäis vahtia tarkemmin, ettei pääsis sattumaan?

Meillä 1vee on nyt kaks kertaa satuttanu ittensä (=pudonnut), kun oon ihan sekunniks kääntäny selkäni...molemmilla kerroilla ihan inhimillinen vahinko, olisi toki varmaan ollut vältettävissäkin, mutta...(ei mitään isoja juttuja, toisella kertaa pieni huulinirhauma, toisella ei mitään...säikähdys vain.)

Mies on molemmilla kerrolla suuttunu mulle tosi kovasti, syytelly, etten pysty lastamme hoitamaan ja sanonu, että pitää ottaa sille hoitaja. OIkeesti tulee sellanen olo itelle, että josko mä en osaakaan lapsesta huolehtia.

Lisäks mies sanoo, että vahdit sitä lasta joka sekuntti, oon yrittäny sille sanoo, että sen lisäks, että hoidan tuon 1v:n, mun pitää ehtiä laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä, käymään kaupassa, hoitamaan kakss isompaa lasta ym.ym.
<silloin harvoin kun mies hoitaa lasta, niin sehän EI tee mitään muuta kun 100% hoitaa sitä, eli makaa lattaialla leikkimässä, mut missäköhän kuosissa kämppä iltaisin ois jos mä tekisin saman???

Enkä tuolla siis tosiaan tarkoita, että jättäisin lapsen valvomatta, mutta musta on hirveetä syyttää toista vahingosta, kun itekin oon niin hirveesti noita juttuja säikähtäny..

:o Ei kyllä syytä, vaan on tukenani ja luottaa siihen, että hoidan lapsiamme hyvin. Luotamme molemmat toisiimme lastemme kasvattajina ja hoitajina.
Tilanteesi kuulostaa tosi ikävältä! Vanhmpien pitäis puhaltaa yhteen hiileen, eikä syytellä toista.

Ei syytä. KYllä varmasti jokaiselle lapselle tulee noita kolhuja. Kaikkia ei voi mitenkään estää. Ei edes niin että tosiaan makaisi siellä lattialla kaiket päivät vahtimassa saatikka sitten muuten, jos samalla on tehtävä kotihommia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli siis kun äiti (useimmiten ) on sen päivän lapsen kanssa ja niitä kolhuja sattuu, niin syyttääkö teijän miehet, että pitäis vahtia tarkemmin, ettei pääsis sattumaan?

Meillä 1vee on nyt kaks kertaa satuttanu ittensä (=pudonnut), kun oon ihan sekunniks kääntäny selkäni...molemmilla kerroilla ihan inhimillinen vahinko, olisi toki varmaan ollut vältettävissäkin, mutta...(ei mitään isoja juttuja, toisella kertaa pieni huulinirhauma, toisella ei mitään...säikähdys vain.)

Mies on molemmilla kerrolla suuttunu mulle tosi kovasti, syytelly, etten pysty lastamme hoitamaan ja sanonu, että pitää ottaa sille hoitaja. OIkeesti tulee sellanen olo itelle, että josko mä en osaakaan lapsesta huolehtia.

Lisäks mies sanoo, että vahdit sitä lasta joka sekuntti, oon yrittäny sille sanoo, että sen lisäks, että hoidan tuon 1v:n, mun pitää ehtiä laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä, käymään kaupassa, hoitamaan kakss isompaa lasta ym.ym.
<silloin harvoin kun mies hoitaa lasta, niin sehän EI tee mitään muuta kun 100% hoitaa sitä, eli makaa lattaialla leikkimässä, mut missäköhän kuosissa kämppä iltaisin ois jos mä tekisin saman???

Enkä tuolla siis tosiaan tarkoita, että jättäisin lapsen valvomatta, mutta musta on hirveetä syyttää toista vahingosta, kun itekin oon niin hirveesti noita juttuja säikähtäny..

No huhhuh: Vahinkoja ja kolhuja sattuu pienten kanssa. Ei niitä voi välttää millään. Miehesi ei ilmeisestikään joudu kovinkaan usein hoitamaan yksin lapsianne? Koulutus käyntiin. Vaihtakaapa välillä osia. Sinä töihin ja mies kotiin. Luulen, että mutinat loppuu.

Meillä ainakin ukko mm.sanoo että taisit tahallasi antaa tapahtua jne.tuntuu muuten hel..... mukavalle tuollainen.Minulle kuitenkin lapsi menee kaiken muun yli.Ukko ei hoida eikä hoivaa.

ja haukkuu sitten että huono äiti olen eikä minusta ole mihinkään...ja yleensä siis meillä ei ole mitään tapahtunut,vaan esim.itse näki kuinka lapsi kiipesi portaita ja olin jo menossa hakemaan pois niin sanoi että tahallaan annoin että putoaisi?!muutenkin mollaa,olen tässä miettinyt voinko mennä jonnekkin puhumaan saati kehtaisinko..alkanut ahdistamaan kun aina haukutaan.

No on hirveätä syyttää vahingosta. Kuulostaa siltä, että miehesi on ylisuojeleva ja myös kovin innostunut. Meillä ollut joskus vähän samantapaista touhua. Kerran kun napero karkasi hänen käsistä. Olin lähistöllä, tuli mulle hätääntyneenä selostamaan ja selvästi syytti mua. Mä olin se, joka toimi ja hankki kuulutukset lapsen perään. Huoh, hyvä mies ja isä hän kuitenkin ollut. Ei ainakaan välinpitämätön. :)

Molemmin puolin syytetään. Puoiksi vitsillä, koska molemmat tiedetään, että 4 lasta on ihan mahdoton yksin vahtia niin ettei kolhuja pienimmällekään (1v) sattuisi.

Tyyliin: ekkö sä paremmin vahtinu, kun tollastakii pääs käymään. Olis taaski mun pitäny olla kotona...

Pistä miestä hoittamaan lapsia ja taloutta kolmeksi päiväksi. Nalkuttaa jos on likaista, ruokaa ei tehty, pyykit ei pesty, kaupassa ei käyty jne. Katsopas sitten mitä hän sanoo.

Mun miehellä ei ole mitään muuta kun ihmettelemistä miten pystyn hoittamaan yksin kaiken viiden kanssa (7v, 6v,5vx2 ja 1,5v). Välillä tuttavatkin kysyy multa olenko yh, kun miestä ei näy melkein koskaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei todellakaan syytä, enkä katselisi tuollaista uhkailijaa sekuntiakaan, joka ei arvosta sitä raatamista mitä kotona lasten hoitaminen on, jos on yli 1 lapsi ja mummolat kaukana.

ja muistaa vielä mainita vanhempansa. Siellä on homma kuulemma hallussa eikä tällaista pääsisi tapahtumaan, ja siellä pidetään huusholli siinä kunnossa, ettei riskin paikkoja juuri ole.

tuon ikäisille lapsille tulee kolhuja pumpulissa ei voi ketään kasvattaa!! se on normaalia että lapsella on joskus vähän kolhuja, se ei ole normaalia jos lapsi kasvatetaan pumpulissa ja normaalia elämää ei sen vuoksi voi elää. minusta on kauheaa jos mies tuollain syyllistää!!

minä kysyin ton viimeisimmän "tapaturman" jälkeen mieheltä, että miks se noin syyttää...mies vastasi, että se on hänen tapansa reagioda, kun säikähtää....pyysi kyllä anteeksi, mutta luulen (tiedän....)että jos ja kun niitä kolhuja vielä tulee, niin samat syytökset tulen saamaan niskaani.

On oikeesti niin hirvee olo, kun parhaani mukaan noita lapsia hoidan ja kenellekään kolmesta ei oo(onneksi) mitään todella vakavaa sattunu. Mut tosiaan tuntuu, että mieheltä on hukassa se realiteetti, että lapsiperheissä sattuu ja tapahtuu...

Sitä mäkin toivoisin, että mies lohduttais ja sanois, että sellasta sattuu ja onneks ei käyny pahemmin...

oletko koskaan sanonut miehelelsi miltä sinusta se syyttely tuntuu?? mutta ymmärrän toisaalta miestäsi, itse reagoin hiukan samalla tavalla jos jotain sattuu mutta sitten säikähdyksen jälkeen tajuan että sattuuhan noita.. mä myönnän että olen hiukan samanlainen miehelleni :( ei saisi olla, tämä johtuu siitä että välillä luulen että hän ei lasta tarpeeksi katso, koska joskus hän tekee niin että makaa vaik sohvalla ja antaa sen itekseen touhuta, joten jos sattuu jotain luulen ettei hän ole oikeasti vahtinut, mutta jos tietäisin hänen vahtineen niin enreagoisi noin..