Syytteet lasten tuoliin teippauksesta nurin- mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24824889:
antaa kiipeillä tuolilla niin että tulee turvalleen alas. aika hyvä oikeestaan. ei varmaan toista kertaa tee niin.

Jos sun mielestä noi on ainoat keinot tehdä kurinpalautus niin voi morjens :bye:

[QUOTE="sama";24824883]Olen tehnyt perustyötä 15vuotta ennen esimiehen tehtäviä, joten kokemusta kyllä on. Harhaista on se, että teipataan lapsia, kun omat keinot loppuu! Ennenkuin keinot loppuu, niin pitää hakea apua![/QUOTE]
Sun juttujen uskottavuuspohja meni jo siinä vaiheessa, kun sä pistit pelkällä katseella puoli päiväkotia järjestykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;24820793:
En tarvitse mitään poppakeinoja. Olen mies. Minun ei tarvitse käyttää väkivaltaa. Saan lasten huomion heti kun haluan ja riehuminen loppuu siihen. Usein auttaa kun kiinnittää lasten huomion johonkin ja voi myös keksiä kiinnostavaa tekemistä. Jos joku yrittää riehua ruokailussa, tiukka katse riittää tai enimmillään tarvitaan murahdus. Ruokailuun on myös syytä laittaa selvät säännöt joista ei luisteta.

Ei se pahoinpitelyä ole, mutta ei millään muotoa hyväksyttävääkään. Vaihtoehtoja on, esim. mukulat pois pöydästä.

Mutta tosihan se on että päiväkodeissa on ihan liian vähän henkilökuntaa.. jatkuvasti. Meidän laissa kun on sellainen iso porsaanreikä joka sallii vajaan miehityksen "väliaikaisesti". Mitä tuo väliaikaisuus sitten tarkoittaa.. no se on jokaisen johtajan omassa harkinnassa. Meillä se esim. on tällä hetkellä kuukausi. Nimimerkillä 21 lasta ja 2 hoitajaa.... Jos ei kiinnosta niin voi kävellä ovesta ulos ja työkkäriin.

Yleisesti ottaenhan hoitaja/hoitajat toimivat totta kai väärin, toimintatapoja olisi ollut useita muitakin mutta nyt on turha jossitella. Pahoinpitelyä...tuskin kriteerit täyttää mutta kovennettua liikkumisen vapauteen puuttumista kyllä. Mutta - ja tällaisen kuvan olen saanut tilanteesta median välityksellä - kun käsillä oli aamupalatilanne pienten puolella, nuori hoitaja/nuoret hoitajat sekä vajaa miehitys sekä kenties myös kokemuksen puute, niin - ehkä en ensimmäisenä menisi lynkkaamaan hoitajaa/hoitajia vaan ihmettelisin esimiehen toimintatapaa. Varmasti oli tietoinen henkilökuntavajeesta - oliko antamassa auttavaa kättä tilanteeseen? Tuskin ( harvoin esimies "kömpii kolostaan" konkreettisesti antamaan omaa panostaan ryhmille..). Ja jos ei ihan heti sitten sitä tiennytkään, niin joka tapauksessa on vastuussa toimivasta varahenkilö/sijaisjärjestelmästä...Pienten ryhmä on hyvin haavoittuvainen kaikille muutoksille ja suurimmin siihen vaikuttaa henkilökuntavajaus syystä tahi toisesta ja varsinkin ryhmässä, missä on hyvin nuoria/pieniä lapsia; jokainen käsillä oleva käsipari on tarpeellinen ja vallankin ruokailutilanteissa...

Rangaistuksensa ovat varmasti jokainen syytettynä ollut saanut jo tässä julkisuuden ryöpytyksessä ja melkoisen hankalaa on kyllä kaiken tämän jälkeen lähteä toimimaan enää hoitajana/esimiehenä. Sen sijaan toivon, että ko. tapaus nostaisi entisestään esille, miten tärkeää on toimivan sijaisjärjestelmän olemassaolo, miten ylipäätänsä toimitaan ryhmässä vajaalla miehityksellä ja miten ylläpidetään sekä kehitetään ammattitaitoa ja - tietoa (koulutuksen päivittämisen tarve kentällä).

Vakavan keskustelun paikka varhaiskasvatuksen piirissä!

En sano mitään kun en koko asiaa taustoineen tunne.

Sen verran olen kuitenkin mieltä, että taitaa olla pahin syyllinen päiväkodin johtaja tai päivähoidon esimies, koska hoitajien määrä on tainnut olla ihan väärä lapsiryhmän kokoon nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24825153:
En sano mitään kun en koko asiaa taustoineen tunne.

Sen verran olen kuitenkin mieltä, että taitaa olla pahin syyllinen päiväkodin johtaja tai päivähoidon esimies, koska hoitajien määrä on tainnut olla ihan väärä lapsiryhmän kokoon nähden.

tä ? siis hoitajako voi - periaatteessa - tehdä mitä tahansa, koska "no,meitä on liian vähän,pomon syy".

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24825183:
Kuten sanoin- en tunne koko tarinaa taustoineen.

Mutta en siis noin niinku periaatteessa sanonut että mitä tahansa voi tuolla lausekkeella tehdä. En. Se oli palstalukutaitoa tuo väite parhaimmillaan :D

ai. väitäks et oli palstalasit päässä lukiessani ?! mitään en tunnusta! :D

[QUOTE="vieras";24824928]Voi morjens, voi hyvää päivää <--- kun ei muuta enää osata sanoa.[/QUOTE]
Nämähän onkin niin järkeviä kommentteja -> 'voi morjens ja voi hyvää päivää'
Eikö oikeasti keksi mitään muuta?

Yhteistyössä