Tää on ihan kaameeta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Alko ekat menkat synnytyksen jälkeen ja mä oikeesti kohta vuodan kuiviin. Puolentunnin välein saa käydä sidettä vaihtamassa ja silloinkin tulee yli. Ei mulla koskaan oo ollu näin runsaat menkat. Jälkivuoto loppu viikko sitte. Mä tuun kohta hulluks ja tänään olis vielä juhlat. Onneks saan kohta Buranaa ni se vähentää ehkä vähän tätä vuotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alko ekat menkat synnytyksen jälkeen ja mä oikeesti kohta vuodan kuiviin. Puolentunnin välein saa käydä sidettä vaihtamassa ja silloinkin tulee yli. Ei mulla koskaan oo ollu näin runsaat menkat. Jälkivuoto loppu viikko sitte. Mä tuun kohta hulluks ja tänään olis vielä juhlat. Onneks saan kohta Buranaa ni se vähentää ehkä vähän tätä vuotoa.

öö tota, siis kauanko on synnytyksestä? imetätkö? mistä tiiät että ne on kuukautiset...

Kyl mulla ihan normaalit menkkakivut on. Enkä oo repiny ja riuhtonu itteeni mitenkään. Luulis siihen liittyvän joku kipu jos olis kohdusta tulevaa vuotoa. Jälkivuoto kesti 6 vkoa.

öö tota, siis kauanko on synnytyksestä? imetätkö? mistä tiiät että ne on kuukautiset...

En imetä ja 6 vko:a on synnytyksestä. Jälkivuoto haisee ihan erille ku menkkavuoto. Ja ihan punaista verta tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyl mulla ihan normaalit menkkakivut on. Enkä oo repiny ja riuhtonu itteeni mitenkään. Luulis siihen liittyvän joku kipu jos olis kohdusta tulevaa vuotoa. Jälkivuoto kesti 6 vkoa.

aika nopeesti tulee menkat jos ne ne on. mulla synnytyksestä kohta 7kk eikä menkoista tietoakaan. ekan kanssa ne alko 9kk synnytyksestä.

aika nopeesti tulee menkat jos ne ne on. mulla synnytyksestä kohta 7kk eikä menkoista tietoakaan. ekan kanssa ne alko 9kk synnytyksestä.

Kyllä voi alkaa noinki aikasin mulla oli 7vko synnytyksestä kun menkat alko

Kaikista kolmesta on alkanut samalla tavalla.

mä veikkaan et on jälkivuotoa vielä, kun toi aikaero on vaan viikko. Mullaki keskimmäisen synnytksestä viikon jälkivuoto ja sit n. viikko taukoakunnes alkoi uudelleen. menkat alko vasta imetyksen loputtua

Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
mä veikkaan et on jälkivuotoa vielä, kun toi aikaero on vaan viikko. Mullaki keskimmäisen synnytksestä viikon jälkivuoto ja sit n. viikko taukoakunnes alkoi uudelleen. menkat alko vasta imetyksen loputtua

Jälkivuoto on ruskehtavaa ja tää on ihan verta.

Ihan normaalia että menkat tulee aikaisin. Monella ne alkaa muutaman päivän jälkeen kun jälkivuoto on loppunut. Mulla kans on toooosi runsaat menkat, muuttui sellaiseksi sektion jälkeen. Laita tamponi, ja hyvä side, sitten käyt ottamassa sen tamponin pois (ja laitat uuden jos haluat), niin pärjäät siellä juhlissa =)

ihan vaan menkat, mulla alkoi ainakin tasan 29 päivää synnytyksen jälkeen. Ja tiesin sen kans siitä että oli ihan kirkasta verta. Jälkivuoto kesti 3 viikkoa ja lopussa oli ihan niukkaa, ruskeanmustaa tihuttelua.

Alkuperäinen kirjoittaja <3:
Ihan normaalia että menkat tulee aikaisin. Monella ne alkaa muutaman päivän jälkeen kun jälkivuoto on loppunut. Mulla kans on toooosi runsaat menkat, muuttui sellaiseksi sektion jälkeen. Laita tamponi, ja hyvä side, sitten käyt ottamassa sen tamponin pois (ja laitat uuden jos haluat), niin pärjäät siellä juhlissa =)

Kerran oon kokeillu tamppoonia, mut se ei pitänyt mitään ja tuntui muutenkin ahdistavalta. :) Täytyy vaan varata mukaan paketti rättejä ja käydä vähänväliä vessassa.

Tuota, jos loppua ei ala näkymään, niin mä kyllä kävisin näytillä. Mun eräs tuttava joutui 1.5kk synnytyksen jälkeen sairaalaan, kun kohtuun oli jäänyt vieläkin joku hyytymä ja kohtu alkoi vuotaa uudestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Muksu:
Tuota, jos loppua ei ala näkymään, niin mä kyllä kävisin näytillä. Mun eräs tuttava joutui 1.5kk synnytyksen jälkeen sairaalaan, kun kohtuun oli jäänyt vieläkin joku hyytymä ja kohtu alkoi vuotaa uudestaan..

Niin mäkin ajattelin näin. Tiistaina alko ja normaalisti mulla kyllä menkat kestää noin viikon, et täytyy kattoo ensviikolla, jos ei rupee loppumaan.

Mulla oli myös ekat menkat synnytyksen jälkeen tosi runsaat. Jatkuvasti sai olla vaihtamassa sidettä ja tuli ylikin vaikka yösidettä käytin päivisinkin. Kävin silloin lääkärissäkin.
Mutta voithan tietysti käydä lääkärillä varmistamassa vielä, että kaikki on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Burana edistää tota verenvuotoa, ota mieluummin vaik Panadolia

Lääkäri on mulle määrännyt kuuriluontoisesti buranaa runsaisiin menkkoihin.

Uus asia mulle...tyttölläni on runsaista menkoista aiheutunut verenvuotoanemia ja sitä hoidetaan hormooneilla, siis niitä runsaita menkkoja.

Yhteistyössä