tää on niin raskasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmu

Jäsen
15.05.2004
542
0
16
Taas kun alettiin jot oivoa et nää allergiat oli jo tässä niin alkoi oireita tulla, jälleen. Se että maito meni pannaan oli shokki, sitten tajusin et korvaavia tuotteita on vaikka kuinka paljon. Sitten lähti soija, ja sitten ohra, vehnä ja ruis. Lisäksi on paljon muita yksittäsiä hedelmä ja vihannes allergioita. Siinä meni sitten jo oikeestaan kaikki valmiit ja puolivalmiit pöperöt ja leivät, kaikki pitää itse tehdä. No, nyt lauantaina alkoi oireilemaan taas kun ostin sellaista vanukasta jossa ei mitään maitoa, soijaa, viljoja tms. ole. No pojalle tuli siitä nyppyä. Nyt ei oo sitä saanut ja taas on nypyllä. Eoäilyksen kohteeksi nousi peruna, joka on meillä ollut pääravintoa melkeimpä milloin missäkin muodossa. Imetän vieläkin vaikka poika jo 1,5v. Se on tuntunut parhaalta vaihtoehdolta. Nyt en enään tiedä mitä tässä tekis, riisiäkö nyt joudutaan vaan syömään vai mitä? Tää on niin tätä. :'( osaakos joku sanoa miten allergisoivaa tuollainen guar-jauhe on? Sitä oli siinä vanukkaassa. Lisäksi oon tosi väsynyt ja kaikki tuntuu entistä pahemmalta, poikaa ei itteensä tunnu tuo nokkosihottuma haittaavan, äitiä sitäkin enemmän. Mä en tajua miten saan pojan edes syömään riisiä ja maissimakaronia. :/

Muuta en osaa guar-jauheesta sanoa kuin,että kaikki voi allergisoida eli mille vaan voi olla allerginen :'( Sen mä olen oppinut oman poikani kanssa. Meidän pääasiallisena ruokana oli/on bataatti (jos vaan suostuis sitä vielä syömään) kun oli allerginen siis perunalle,riisille ja maissille. Pojan ollessa n.7kk lähtöruokavalioksi tuli bataatti,kesäkurpitsa,kukkakaali,riisi,vadelma ja mustikka. Myöhemmin osoittautui vielä noista riisi epäsopivaksi. Noilla pöperöillä mentiin eteenpäin ties kuinka kauan. Maitona meillä oli NutriJunior,nyt kauramaito. Poika on nyt 2v3kk ja perunaa kovasti toivoisin ruokavalioon. oolannin pakasteperunamuusia sietää jollain lailla. Mun on pakko sitä antaa välillä oireiden uhallakin,koska bataattia ei suostu suuhunsa laittamaan,mitä en ihmettele yhtään kun raukka söi sitä 1.5v :/ Paljon ollaan saatu ruokia palautettua ruokavalioon,mutta sellasia perusraaka-aineita mistä voisin ylipäätään jotain ruokaa tehdä on tosi vähän. Vaikka riisi tuntuu "köyhältä" vaihtoehdolta,mutta mä olisin onnellinen jos pojalle se sopisi,koska siitä saa niin monenlaista versioo kyhättyä. Mutta kun ei niin ei. :(

Tämä allergiasuossa rämpiminen on välillä tosi raskasta,niinkuin sinäkin kirjoitit,mutta jollain sitä kuiteski aina jaksaa ja jaksaa. Eipä meilläkään tänäkään kesänä olla jätskikiskalle poikettu kun ei yhdelle voi ostaa mitään :\| Olisi niin ihanaa kun edes joskus vois ostaa jotain valmista ja lämmittää vaan mikrossa,mutta ei. Kaikki pitää itte tehdä ja kaikki pitää olla mauttomia...

Korjaan vielä,että on siis allerginen mm.riisille,maissille ja perunalle monien muiden aineiden lisäksi...<br><br>

guar-jauhe lienee guargumia, joka on palkokasvi kuten soijakin ja voi aiheuttaa oireita soija-allergikolle.Sama koskee johanneksenleipäpuujauhetta, jota käytetään sakeuttamisaineena kuten guarumiakin. Muita soijansukuisia löytyy lisäaineista e410-e418.

miten mä oon voinut olla näin tyhmä :headwall: :headwall: Toivo elää vielä että peruna ei olisi se allergian aiheuttaja. Poika söi riisiä ja otti mun lautaseltani salaatinlehden jossa saarioisten ranskalaista salaattikastiketta. Kattoin että mitäs sen poskessa on punainen läntti. No, aattelin et varmana on vedelly sitä salaatinlehteä nassuunsa ja laitoin kastiketta poskelle. Heti nous kauhee läntti siihen kohtaan. Miten oonkin ollut niin tyhmä etten tajunnut et etikka on viljapohjainen :headwall: :headwall: Tää ei selitä silti sitä et aiemmin oli nyppyä mut ainakin yka juttu ´selvis taas :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 20:11 henna kirjoitti:
guar-jauhe lienee guargumia, joka on palkokasvi kuten soijakin ja voi aiheuttaa oireita soija-allergikolle.Sama koskee johanneksenleipäpuujauhetta, jota käytetään sakeuttamisaineena kuten guarumiakin. Muita soijansukuisia löytyy lisäaineista e410-e418.

kiitos :hug: Eli siis se vanukasreaktio johtui tuosta jauheesta. Meillä kun reagoidaan soijalle ja herneelle sekä maapähkinöille jotka kaikki kuuluvat tuohon samaan ryhmään siis! :hug:

Vähän ohi aiheen, mut onko teillä mitä kaikkea listalla? jos mä saisin hyviä vinkkejä mitä voisin pojulle syöttää.. Mun kautta ei reagoi soijaan mitä oon naukkaillu maidon tilalla nyt 2,5kk, mut sitä ei kait voi antaa 7kuiselle?
Ja onko munakoiso lasten makuun? ku en oo mahtanu ite syödä ikinä moista, en ainekaa muista, mut ois kiva saada joku lisä ikuiseen peruna-porkkana-kesäkurpitsa linjalle..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 21:56 koivunkäpy kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mut onko teillä mitä kaikkea listalla? jos mä saisin hyviä vinkkejä mitä voisin pojulle syöttää.. Mun kautta ei reagoi soijaan mitä oon naukkaillu maidon tilalla nyt 2,5kk, mut sitä ei kait voi antaa 7kuiselle?
Ja onko munakoiso lasten makuun? ku en oo mahtanu ite syödä ikinä moista, en ainekaa muista, mut ois kiva saada joku lisä ikuiseen peruna-porkkana-kesäkurpitsa linjalle..

no meillä on poissuljettuna vehnä, ohra ja ruis, kaura sopii. Etikalle siis oireilee myös eli reagoi pieneenkin vilja määrään. Maito ja soija on pois myös. Maitoon ei reagoinut mun maidon kautta ennen kuin altistuksen jälkeen, soija sopi myös parisen kuukautta. Soijaa ei muistaakseni suositella annettavaksi alle 6kk, mutta ite tein siihen perunamuusia jne. ruokia sillon kun poika oli hiukan alle vuoden. Kananmunalle reagoi myös. Sitten meillä on näitä muita "pikkuallergioita" eli omena(keitettynä soseena on sopinut mutta ei raakana), mansikka, tomaatti, paprika, herne ja pähkinä. Tuo guarjauhe aiheutti myös oireita. Suosiolla olen siirtynyt käyttämään sian jauhelihaa naudanjauhelihan sijaan. Muut ruoat meille sitten sopiikin. Parsa ja kukkakaali on ainakin olleet ihan hyviä soseissa sillon kuin poika oli pieni. Kun poika oli vauva niin ei reagoinut mitenkään mun ruokaani joten meillä oli sinänsä helppoa silloin. Vasta kun täytti vuoden ja mentiin maitoaltistukseen niin alkoi muitakin allergioita ilmetä pikkuhiljaa. Maissinaksuja meillä puputettiin pienempänä ja maistuvat ne edelleenkin. Onneks noista viinimarjoista ja mustikoista ei ole mitään nyt tullut, hirveen vaikea tuota pientä olisi putarhan puolelta pois pitää, ekana aina juoksee sinne marjoja popsimaan :heart: Kokeilin tänään tuota perunaa ja nyt ei näyttänyt mitään tulevan, varovainen saa silti vielä olla.

Meillä on siis poissa maito, maissi, kukka,- ja parsakaali, bataatti, hirssi, vadelma, aprikoosi ja kotimaiset viljat on pannassa viel toistaseks, tosin mä voin syödä viel normaaleja leipiä.. Toisinaan tää vaan on niin väsyttävää ja masentavaa, meillä kun esim. tuo aprikoosi kävi n.3vk ja allergisoi vasta sitten..

Kyl nää allergia jutut on niin vaikeita. Itse olen ollut kokoikäni allerginen ja tähän mennessä ainoat mistä on saatu mustaa valkoiselle on pujo ja pellavansiemen... :whistle: Silti itse ragoin melkein mihin vaan...

Nyt poikani 6kk on positiivinen perunalle, koiralle ja munalle. Tuomiota odottaa vehnä ja maito.

Kun olin reilun viikon viljaton ja maidoton, olimme molemmat aika hyvässä kunnossa. Viime viikolla sain luvan ottaa viljat takas, ja nyt molemmat olemme taas hirvän näköisiä :(

Saa kyllä tarkkana olla tuoteselosteiden viidakossa. Minä olen ihan pihalla vielä mitä voisin suuhuni laitta, kun imetän poikaa vielä.

Ei muuta ku peukut pystyyn et allergiat joskus häviäis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 23:04 sädetikku1 kirjoitti:
Kyl nää allergia jutut on niin vaikeita. Itse olen ollut kokoikäni allerginen ja tähän mennessä ainoat mistä on saatu mustaa valkoiselle on pujo ja pellavansiemen... :whistle: Silti itse ragoin melkein mihin vaan...

Nyt poikani 6kk on positiivinen perunalle, koiralle ja munalle. Tuomiota odottaa vehnä ja maito.

Kun olin reilun viikon viljaton ja maidoton, olimme molemmat aika hyvässä kunnossa. Viime viikolla sain luvan ottaa viljat takas, ja nyt molemmat olemme taas hirvän näköisiä :(

Saa kyllä tarkkana olla tuoteselosteiden viidakossa. Minä olen ihan pihalla vielä mitä voisin suuhuni laitta, kun imetän poikaa vielä.

Kun kirjoitit että ootte molemmat hirveän näköisiä, niin onko teillä ihottumaa vai mitä? ja millaista?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.07.2006 klo 15:31 tiku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 23:04 sädetikku1 kirjoitti:

Kun kirjoitit että ootte molemmat hirveän näköisiä, niin onko teillä ihottumaa vai mitä? ja millaista?

Joo no lähinnä sitä ihottumaa tarkoitin :D Vaikka en mä mikään ruusukaan ole :whistle: ;)

Yhteistyössä