tää on niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassua..!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hassua..!

Vieras
Peilin edestä just tulin puoliksi huvittuneena ja kauhistuneena et mahani näyttää jo nyt ihan siltä kuin olisin jo 7.kuulla raskaana vaikka raskausvkoja on nyt 15 ja risat. Mulla on raskautta ennen jo ollut omena- vyötärö, mut nyt kun painoa on tullut lisää(ihan liiankin kanssa) niin maha on ihan kauhea. Haluaisin nauttia ja olla ylpeä raskaudestani, tätä vauvaa on odotettu kauan! Mut nyt vaan pitää peitellä läskejä, oishan se noloa jos tuttavat luulisi et olisin tosiaan paljon pidemmällä..Oon tosi lyhyt ja mietin et mihin se oikea vauvamaha sit mahtuu kun sen aika on!? Kiitos kun jaksoitte lukea. Onko muilla samanlaista?

Ihmettelen hieman että kuinka painosi on voinut nousta jo tuosssa vaiheessa.Ei se vauva mitää ylimäärästä tarvi niin että sinun tulisi syödä kahden edestä määrällisesti ,laadullisesti kyllä.Olen sitä mieltä että monet naiset käyttävät raskautta tekosyynä syödä liikaa.

Täällä on ollut kyllä kirjoituksia, että toisilla pullahtaa vatsa tuossa vaiheessa, varsinkin pallean kohdalta. Ei tuossa mitään outoa ole, raskaus vain käyttäytyy kaikilla omalla laillaan kyllä se lapsi sinne sopii loppuun asti. Johan sen liikkeet voi pian tuntea, että ei se nyt aivan niin olematon ole.

Aika tyypillistä on vatsan pullahtaminen ja painonnousu alkuvaiheessa. Se tosin yleensä tasaantuu ja häviääkin suurimmalta osin vähäksi aikaa. Kyseessä ihan nestekertymä, tietääkseni.

Mullakin oli kunnon ""vauvamaha"" ihan alkuvaiheessa, tosin ihan alhaalla - ja kiloja tuli useita ihan ensimmäisillä viikoilla. Turvotusta kaikki.

Mulle pullahti vauvamasu jo rv13, siis selvästi sellainen josta ulkopuoliset arvasivat. Painoa ei kuitenkaan tullut lisää ennen rv20, eikä tuota nyttenkään niin kauheasti ole kasassa kun rv39 menossa ja saldo +8kg. Eli ei kaikki saa varhaista vauvamasua ylensyönnillä. Mä odotan tokaa vauvaa, joten arvelen että vauvamasuni johtui tästä, toiskertalaisena paikat venyivät helpommin. Esikoista odottaessani masu näkyi vasta rv24 paikkeilla.

Mulla rv 17 ja maha on kuin potkupallon olis nielly, mutta ihmekös tuo nimittäin jos kohtu kasvaa niin täytyyhän muidenkin sisäelimien mennä pois edestä. Mulla ne on noussut ylös päin.

On ihan pakko antaa sinulle nimimerkillä peili kirjoittanut. En todellakaan ymmärrä teitä jotka uskotte siihen että oikea oppisesti raskauden tulee edetä niin kuin se teidän oma raskautenne on edennyt. Tosin et kyllä mainitse oletko koskaan raskaana ollut...
Rupeaa vaan aina suoraan sanottuna vituttamaan kun lukee sellaisten ihmisten kuin sinä kirjoittamia vastauksia täysin asiallisiin juttuihin. Paino voi todellakin nousta jo tuossa vaiheessa tai olla nousematta tai jopa pudota ja kaikki on täysin NORMAALIA. Vatsa voi myös aluksi ""turvota"" ja tämä ""turvotus"" muuttuu sitten aikanaa ihka oikeaksi vauvamahaksi.
Ja kyllä sitten osaat mukavasti ylestää tuossa lauseessa jossa kerrot meille kaikille raskaana oleville kuinka käytämme raskauttamme tekosyynä...???
Itse olen sitä mieltä että tässä kauneuden ja laihuuden ihanoimassa yhteiskunnassa on aivan ""oikein"" käyttää ""tekosyynä"" raskautta sille ettei mieti joka päivä sitä miltä näyttää ja minkä kokoinen on. Kaiketi tuo levähdys tauko kauneuden ihanoinnista tekee mielen terveydellekkin ihan hyvää. Ja missään nimessä en tarkoita tällä sitä että kennenkään tulisi ylensyödä tai syödä syli kaupalla makeisia ja sipsejä sekä muuta roska ruokaa sillä verukkeella että on raskaana.

Kiitos varsinkin Katille ja muillekin vastanneille! Pelkäsin jo et saan vaikka minkälaisia vastauksia. Mut otitte mun jutun niin kivasti vastaan..
Todellakin, alussa söin useammin pieniä välipaloja, en mässäillyt makealla enkä niin epäterveellisellä ruokavaliolla. Liikunta tosin jäi väsymyksen takia.. Kyllä mäkin haluaisin levähtää ulkonäköpaineista, se vaan harmittaa kun raskaudesta on niin pitkää haaveillut ja haluaisi sellasen ihanan vauvamahan.Nyt pitää peitellä läskejä ja tosiaan sitä nielaistua potkupalloa rv15+6 ""peläten"" et joku sanoo et sehän syntyy pian! Kyllähän tässä on muutakin tärkeämpää ajateltavaa mut ei voi mitään et se itseinho nousee välillä pintaan.. Mut vauvamahaa odotellessa!
Mites muuten näin pullukalla, milloin sitä voi odottaa?

Kuule, ei ole häävi nälässä kulkea! Pakko se on syödä ku maha huutaa ja heikkotus alkaa muuten. Parempi syödä ku ottaa riskiä..esim. tuttavani oli kaupassa ja ei ollut ehtinyt vielä syödä. Tarkoitus oli kotona tehdä ruokaa kauppa reissun jälkeen. No kuitenkin kävi niin, että olo menikin niin heikoksi että jalat lähti alta kaupassa! Siellä sitten hyllystä syötiin, että verensokeri nousis. Kyllä tallanen säikäyttää ja on jo vaarallista niin äidille kuin lapselle. Jatkossa äiti piti huolen että näin ei varmasti pääse käymään.

Mulla oli alussa sama juttu. Piti syödä vähän väliä jotain, koska nälän tunne aiheutti ällötys-olon. Väsymyksen takia ei jaksanut liikkua eli paino nousi. Etenkin iltaisin turvotti ja mäkin toivoin vauvamahan pullahtamista, etten näyttäisi vain lihonneelta vaan raskaalta:) (omaa mahaa oli jo ennestään). Nyt vkolla 26 vauvamaha on jo selvästi näkyvillä ja pidän hyvillä mielin tiukempiakin paitoja, kun mahan syy ei jää epäselväksi. Maha tuli ihan huomaamatta rv 23 tienoilla. Nämä on niin yksilöllisiä juttuja. Musta tuntuu, että hoikemmilla tulee nopeemmin maha näkyviin, kun on nahka kireämmällä;)
Tsemppiä sulle ap! Kyllä se maha sieltä pullahtaa, usko pois.

Hei!

Mulla tömpsähti ensimmäiset liikakilot jo ennen kuin tiesin olevan raskaana. Enkä tosiaankaan syönyt enempää kuin ennenkään. Vielä pidin ananas kuuria kun halusin mahtua yhteen pukuun, ja eikö kilot vaan lisääntyneet... Niin, ja sitten tuossa vaiheessa eli rv 15+ oli jo oikeasti mahaa näkyvillä ja pyöreyttä poskistä takapuoleen!
Tietoisena siitä, etten ollut tehnyt mitään väärin ja että se on tuon ihanan pikkuisen vekaran aiheuttamaa, olen ylpeä vartalostani, mahasta -joka on nyt todella iso ja olostani. Mieheni kehuu minun olevan kaunis kun niin itsevarmasti kuljen mahani kanssa ja minulla on olokin hyvä.
Nauti siis olostasi täysin siemauksin ja rantoudu. Minulla on nyt tullut 15 kg lisää kaikenkaikkiaan, kyllähän se on hirveästi, mutta mietin, että niitä voi sitten surra jälkikäteen ja lenkkeillä vaunujen kanssa!

Odotan neljättä lastani 15+1, (14v, 11v ja 8kk) Kahdella ekalla raskausaikana lihoin 25kg, joista synnytyksen jälkeen sairaalaan jäi 12- 15kg, jotta nesteen osuus oli melkoinen.Takaisin lähtöpainossa olin ennen kuin vauvat täyttivät 6kk. Nuorimmaiseltani lihoin 28kg ja sairaalaan jäi 11kg. Nyt alkupainoni oli 15kg enemmän kuin ensimmäisissä raskauksissa. En silti ota paineita ylimääräisistä kiloista, kyllä ne sitten aikanaan taas karisee ilman ihme diettejä.Mahani näyttää tätä nykyä myöskin melkoisen pitkälle edenneeltä, mutta mitäs siitä....
Tsemppiä kaikille odottajille, jokainen odottaa tyylillään!!!

Yhteistyössä