tää outoa on...

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
Mun isoäiti (siis äidin äidin äiti) kuoli 10v sitten. olin reissussa ja mulle ei haluttu kertoa mummun kuolemasta ettei reissu mee pilalle.
Näin mummun unessani ja kun aamulla heräsin nappasin puhelimen ja soitin äidille että mummu on sitten kuollut. äiti oli aivan ällikällä lyöty että kuka kertoi kun oli sovittu että mulle ei vielä kerrota. sanoin että mummu kävi mut unessa hyvästelemässä.

nyt keväällä olin vanhemmillani kylässä. yöllä heräsin ja vilkaisin niin näin kun veljeni istui tuolilla ja riisui vaatteita.
Sitten aamulla kun heräsin niin veljeä ei näkynyt missään.
kaikki oli vaan että joo oot nähnyt unta mutta tiesin itse että enempi hereillä en olisi voinut olla.
veli tuli sitten iltapäivällä ja äiti naureskeli että siskos näki sut yöllä täällä vaihtamassa vaatteita. veli sanoi että häelle tuli yöllä semmonen olo että aivan kuin olisi käynyt kotona.kysyin että kävitkö ja hän sanoi että ei oo käynyt.

nyt oltiin taas vanhemmillani ja serkkupoikani tuli käymään. yöllä heräsin ajatukseen että hänet pitää käyttää haaparannalla.
kun aamulla heräsin niin kerroin heräämisestä niin äitini alkoi nauramaan että ootko salakuunnellut meitä että juuri yöllä keskustelivat saunan eteisessä asiasta :o
en siis mitenkään ole voinut kuulla edes unen läpi keskustelua.

alkaa jo pelottamaan... :|

Mulla tuli samanlaisia fiiliksiä kun pappani kuoli. Pappani oli sairaalassa ja en sillä hetkellä tiennyt, kuinka paha tilanne on menossa. Soitin äidille (ja yllätyksekseni hän oli papan luona sairaalassa ) ja sanoin, että sano papalle terveisiä (en ollut aiemmin näin tehnyt ). Olin kaverin kanssa istumassa baarissa ja oli tosi surkea olo päällä. Ei olut maistunut hyvältä ja itketti, lähdettiin kaverin luokse yöksi. Aamulla äiti soitti, että pappa kuoli... Jotenkin vaan tiesin sen, että kaikki ei ole nyt hyvin..kauheaa vaistota...tai sitten sattumaa. Mutta en ollut aiemmin tuntenut niin kuin silloin.

Kerran näin yhden "enneunen". Unessa akvaariomme hajosi ja kalat joutu lattialle. Jotenkin sain ne pelastettua. No, seuraavana päivänä kissamme hyppäsi iloisesti akvaarioon lasin läpi ja ui siellä hetken. Akvaario ei kärsinyt suurempia vahinkoja ja kissakin selvisi naarmuitta. Vain päälilasi hajosi. Jotenkin yhdistin nää kaks yhteen.

Kerran myös näin unta serkustani ja hänen vaimostaan, että heille on tulossa vauva ja se syntyy maalis-huhtikuussa. Uni oli ihan selkeä ja muistin sen aamulla todella selvästi. Kun sitten näin serkkuni äitiä, hän mainitsi, että poikansa saa vaimonsa kanssa vauvan. Piti heti kysyä koska ja yllätys yllätys, vastaus oli maaliskuun lopussa. Mä olin ihan, että ei voi olla totta.

Muutenkin näitä tapauksia riittää. Päivälläkin jos mietin jotain asiaa, se saattaa tapahtua.

Tässä yks kerta mietin yhtä autoa ja sen tuttua kuljettajaa, että on niin siistin näkönen auto kun ei oo kolaroitu. En tiiä mistä tämmönenkin tuli päähän, kun en yleensä kato autoa tolla silmällä. No parin päivän päästä tää kyseinen kuski sitten kolaroi autonsa. Ei mitään vakavaa vaan pieni peltivaurio.

Tässä muutama esimerkki.

Myös mua on tultu hyvästeleen unessa.

mä olen nähnyt kahden ihmisen kuoleman unessa vähän ennen kuin kuolivat ja yhden sukulaisen raskauden.unesa aloin pohtimaan että miks eivät ole tehneet toista lasta ja viikko sen jälken puhelin soi ja he kertoivat vauva uutisen =) oon ollun. 10v silloin kun näin nuo.isän puolella suvussa on ollut paljon enneunien näkijöitä.tiiä sit oliko sattumaa vai ei....

Mitä noita pelkäämään suotta, luonnollisempaa asiaa saa hakea kuin varsinkaan unen rajamailla nähdyt/kuullut asiat. Mulla olisi kertomuksia yllin kyllin monestakin aikaa sitten kuolleesta läheisestä mutta mitäpä niitä tänne selvittämään ja muiden irvailtavaksi :D

mäki olen nähny enne unia. toissa yönä oli kyl niin paha uni etten ole oikein tienny miten olla. olen myös kerran aamulla heränny ja soittanu äidilleni et piip ja piip on kuollu. äitini sanoi että juuri mietti milloin sen mulle kertois. olin 11v ja olin yökyläs ku näin unen. välil itseäniki hirvityttää noi et ei niist kauheasti viitsi puhua..

Mun isosetä näki unessa enkelin tuovan hänelle vauvaa, jota hän ei olisi halunnut, kun olivat jo aika iäkkäitä vaimonsa kanssa. Muutaman päivän päästä vaimo ilmoitti hänelle iltatähdestä. Samainen setä näki unta, että veljensä ja isänsä(kuolleita) tulivat hakemaan häntä joulukuusimetsälle. Setä oli lähtenyt unessa mukaan. Odotti kuolemaansa jo seuraavana jouluna, mutta kuolikin vasta sitä seuraavana jouluaattona.

Mä näin joskus unta, että enoni ja hänen vaimonsa saavat vauvan. He ovat jo melkein 45-vuotiaita, olleet parikymppisistä saakka yhdessä, eikä heillä ole lapsia. Lapsettomuudesta ei ole koskaan puhuttu, eivät ole käyneet hoidoissa tmv, mutta ilman ehkäisyä ovat olleet jo kaksikymmentä vuotta.
Kun sitten näin enoni parin päivän päästä, niin sanoin että näin unta että teille tulee vauva. Hänen suunsa loksahti auki, ja hän sanoi että niin tuleekin :) Raskaus oli jo puolivälissä, ja heillä oli aikomus julkistaa uutinen seuraavana lauantaina tätini synttäreillä.
Terve tyttö tuli, Katriina nimeltään, nyt jo 3-vuotias ihana pikku neiti. Terveisiä vaan enon vaimolle, palstailetko täällä?

Yhteistyössä