Täälä nyt kauheesti ihmetellään kun joillain ei ole varaa ostaa lahjoja. Mutta kun mulla ei nyt ole varaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas kiva lukea näitä ketjuja kun löytyy auttajia :)

Tässä nyt on vielä kuukausi aikaa eli Saisitko jotain pientä ostettua? Älä lue noita "mitä lapsenne saa lahjaksi" ketjuja ilman kriittisyyttä koska todennäköisesti ne vääristää aika paljon todellisuutta. Ei lapset joka joulu tarvitse kamalaa kasaa kalliita lahjoja. Vähän mielikuvitusta ja harkintaa niin vähälläkin saa kivoja lahjoja lapsille. Saako lapset jotain sukulaisilta, kummeilta...?

Netissä on muuten muitakin saitteja joissa etsitään vähävaraisia perheitä lahjoituksen kohteeksi

meilläkin ois ehkäpä jotain bodyjä ja potkareita postittaa jos kiinnostaa, tosin meillä poika mutta aika unisex värejä on suurinosa. löytyy kans muutakin, jaksais vaan penkoo ton pojan kaapin :D

Kiitos kaikille avuntarjoajille!

Yksi palstalainen lupasi lähettää vauvalle vaatteita ja toinen ehkä jotain kuusen alle. Heille iso kiitos! Enempää en kehtaa vastaanottaa ja avuntarvitsijoita varmasti riittää...

Aloituksen tarkoitus ei kuitenkaan ollut kerjätä vaan tuoda ilmi se ettei aina auta vaikka kuinka olis säästänyt joulua varten. Koska mulla piti olla joulua varten riittävästi rahaa mutta nyt ei ookkaan. Koska sairastuin + tuli pari muuta juttua jotka vei rahaa, enkä tosiaan ollut osannut noihin ennalta varautua. Ja vaikka olisin osannutkin niin silti olisin saanut vain noihin rahat säästettyä eikä lahjoihin olisi riittänyt.

Joku kyseli saako lapset sukulaisilta mitään: Miehen sisko ostaa kahdelle keskimmäiselle 2 lahjaa/pää. Hänen mielestään toi 14v. ei enää mitään tarvi eikä vauva (munkaan mielestä vauva ei tarvi). Mun tädiltä kaikki lapset saa yhden lahjan joulupäivänä.

Eikö ihmiset ennakoi?

Jos kuukausi sitten rahatilanne oli ihan jees, niin eikö jotain olisi voinut hankkia vähän etukäteenkin?

Meidän vauva syntyy kesäkuussa ja mulla on hänelle jo aika lailla 50-62 cm vaatteita valmiina. Ja joululahjoja olen ostanut jo tyyliin elokuussa. Ihan vaan siksi, että tiedän että voi tulla sellainen tilanne, ettei olekaan rahaa ostaa jotain juuri kun sille olisi tarvetta. On ollut pakko oppia ennakoimaan kun oli ekana 5 v kotona ja sittemmin opiskelijana pian 3 v.

Meillä oli jouluksi satanen per penska. Vaan eipä ole enää.

Porakaivon pumppu veti vitolat ja nyt tuo 700e on pikkurahaa.

Ihme syyllistämistä. Ennakoi nyt siinä kun pienet tulot, jo edellisestä joulusta..

Tässä onneksi vielä jouluun on aikaa ja ehtii keksiä suunnitelman b :)

Eikö ihmiset ennakoi?

Jos kuukausi sitten rahatilanne oli ihan jees, niin eikö jotain olisi voinut hankkia vähän etukäteenkin?

Meidän vauva syntyy kesäkuussa ja mulla on hänelle jo aika lailla 50-62 cm vaatteita valmiina. Ja joululahjoja olen ostanut jo tyyliin elokuussa. Ihan vaan siksi, että tiedän että voi tulla sellainen tilanne, ettei olekaan rahaa ostaa jotain juuri kun sille olisi tarvetta. On ollut pakko oppia ennakoimaan kun oli ekana 5 v kotona ja sittemmin opiskelijana pian 3 v.

Kyllähän mä ennakoin, säästämällä rahaa. Jos olisin lahjat ostanut jo etukäteen niin sitten oltaiski oltu pissis ku ei olisi ollu rahaa noihin yllätyksiin... Vaatteita ois varmaan pitänyt ostaa ennakkoon mutta ajattelin ostaa niitä sitten kun tiedän ostaako tytölle vai pojalle. Siis 50 cm toki ostin ennen vauvan syntymää ja muutaman isommankin mutta ei noi isommat nyt riitä. Että se siitä ennakoinnista.

Meki ennakoitiin, mies lomautettiin pari viikkoa sitten ja nyt pomo ei suostu maksamaan viimestä palkkaa. Äsken puhelu sossuun, koska ytksta tulee vasta joulukuun lopussa aikasintaan rahaa ja toi lomautusjuttu sekä palkan maksamatta jättö, menee oikeuteen, sieltä tulee sitten joskus jotain rahaa jos tulee. Mut aika kusista näin joulunalla mennä sossuluukulle pälyilee et josko sieltä sais sen verra, ettei tää yks ainoo kuukaus, nimenomaan vielä joulukuukaus, olisi ihan rahaton ja kaikki laskut menis perintään jne. hoh. No sossu lupas tulla vastaan ja oli asiallisen kuulonen jne. Eiköhä tästä selvitä! Lahjoja ei paljon saada ostettua, mutta sen verran kuitenki lapsille niitä tulee, ettei ois väliks vaikkei ite saatais pukinkonttiin mitään..
Aina ei voi voittaa...

Meki ennakoitiin, mies lomautettiin pari viikkoa sitten ja nyt pomo ei suostu maksamaan viimestä palkkaa. Äsken puhelu sossuun, koska ytksta tulee vasta joulukuun lopussa aikasintaan rahaa ja toi lomautusjuttu sekä palkan maksamatta jättö, menee oikeuteen, sieltä tulee sitten joskus jotain rahaa jos tulee. Mut aika kusista näin joulunalla mennä sossuluukulle pälyilee et josko sieltä sais sen verra, ettei tää yks ainoo kuukaus, nimenomaan vielä joulukuukaus, olisi ihan rahaton ja kaikki laskut menis perintään jne. hoh. No sossu lupas tulla vastaan ja oli asiallisen kuulonen jne. Eiköhä tästä selvitä! Lahjoja ei paljon saada ostettua, mutta sen verran kuitenki lapsille niitä tulee, ettei ois väliks vaikkei ite saatais pukinkonttiin mitään..
Aina ei voi voittaa...

Onko miehesi ottanu yhteyttä palkkaturvaan? Tai kertonut pomolle, että ottaa yhteyttä sinne, jos palkkaa ei kuulu?

[QUOTE="vieras";25133234]Onko miehesi ottanu yhteyttä palkkaturvaan? Tai kertonut pomolle, että ottaa yhteyttä sinne, jos palkkaa ei kuulu?[/QUOTE]

Pomolle on sanottu ja vaikka mitä, vaan se ei tajua tehneensä mitään väärin. Oikeusaputoimistosta sanoivat, et luultavasti laiton lomautus ja ensviikolla pääsee sinne selvittelee, et miten tää asia menee.. -.- En tiedä tosta palkkaturvasta, et maksaako ne tällasissa tilanteissa kun se rahan määrä on epäselvä pomon kannalta.

meillä suht samanlainen tilanne paitsi meillä ei yksinkertaisesti ole mistä säästää kaikki menee mitä tulee mut meille tärkeintä on et on ruokaa onneks isommat lapset jo 9v et eivät varmaan lahjoja niin kaipaile mut ajattelin et jos sais edes kynä ja kumi pakettia haettua joulupakettiin kun niitä koululaiset tarvitsee.

[QUOTE="ööö";25134370]Etkö ottanut äitiyspakkausta, siellähän on vaatteita vauvalle??? Eikö sulla ole mitään entisiä vaatteitakaan jemmassa?[/QUOTE]

En ottanut pakkausta. Edellisten vauva-ajan vaatteet kerkisin hävittää kun ei ollut ajatuksena tehdä enempää lapsia.

Lapsilisät menee laskuihin ja ruokaan.

Yhteistyössä