Täällä mä leivon sämpylöitä ja parun:(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Köyhä on vasta silloin kun asuu asunnottomana sillan alla ja kerjää ruokaa. Jos on tietokone kotona ja TV niin ei ole köyhä. Itseään niskasta kiinni ja lehtiä jakamaan tms eikä sossun luukulle.
 
[QUOTE="vieras";26839165]No voi jessus sentään!!!!! Joillakin on esim. televisio tai tietokone kotona kuten tälläkin aloittajalla. Kaikkien kulujen minimointi tarkoittaa tv:n myyntiä, tietokoneen myyntiä, nettiyhteydet katkaistaan jne. Eikä lusmuilla yhteiskunnan tuella.[/QUOTE]

Vanhan tietokoneen jälleenmyyntiarvo on olematon, jos ostajaa edes löytää. Toisaalta laskujen maksaminen yms. asiointi on usein halvinta netin kautta, eikä tule matkakuluja. Nettiä tarvitaan myös kouluun liittyvien asioiden hoitamiseen.

Telkkarin myymisessä vähän sama, mutta tietysti kun tv-luvan uusiminen on ajankohtaista, kannattaa viedä kellariin ja ohjelmat netistä.
 
[QUOTE="vieras";26839165]No voi jessus sentään!!!!! Joillakin on esim. televisio tai tietokone kotona kuten tälläkin aloittajalla. Kaikkien kulujen minimointi tarkoittaa tv:n myyntiä, tietokoneen myyntiä, nettiyhteydet katkaistaan jne. Eikä lusmuilla yhteiskunnan tuella.[/QUOTE]

Tietokone on nykyään monella ihan pakollinen jo töiden tai opiskelujen vuoksi. Lisäksi se on hyvä apukeino arjessa, esim. laskujen maksu, pankkiasioiden hoito, asiointi Kelan kanssa, töiden etsiminen, tiedon etsiminen jne. Jos minulla olisi todella huono rahatilanne ja myisin koneeni, en ensinnäkään saisi siitä juuri mitään (käytetystä koneesta kun ei paljon makseta) ja toiseksi en voisi enää tehdä töitäni, joten eipä se varmaan tilannetta paljon auttaisi...
 
[QUOTE="vieras";26842043]Tietokone on nykyään monella ihan pakollinen jo töiden tai opiskelujen vuoksi. Lisäksi se on hyvä apukeino arjessa, esim. laskujen maksu, pankkiasioiden hoito, asiointi Kelan kanssa, töiden etsiminen, tiedon etsiminen jne. Jos minulla olisi todella huono rahatilanne ja myisin koneeni, en ensinnäkään saisi siitä juuri mitään (käytetystä koneesta kun ei paljon makseta) ja toiseksi en voisi enää tehdä töitäni, joten eipä se varmaan tilannetta paljon auttaisi...[/QUOTE]

Kirjastoissa voi käyttää tietokonetta ja laskut voi maksaa esim. pankeissa olevilla tietokonepäätteillä missä nettipankin käyttö on ilmaista. Ei taida olla aloittajan työtehtävissä tietokoneen käyttö pakollista ja jos on, eiköhän työnantaja tarjoaisi koneen käyttöön.
 
Itse olen sitä mieltä (saa jokainen vetää herneet nenään), että Suomen sosiaaliturva on niin hyvä, että jotain tekee väärin, jos sillä saa itsensä tohon jamaan. Ja toikin, että vkon ruuat 27 euroa henkilöltä. Meitä on perheessä 2 työssäkäyvää ja ei TODELLAKAAN mene noin paljoa viikon ruokiin per henkilö...

Säästäväisesti eläminen on taitolaji ja sen joko hallitsee tai ei hallitse. Mä mielelläni kurssittaisin ihmisiä rahankäytöstä, koska n.99 prosenttisesti se vika on siinä rahan käyttäjässä.
 
paljonko teillä jää ns. elämiseen kuukaudessa? kyllähän sossun on pakko auttaa, jos jää alle sen rajan mikä jokaiselle on laskettu perustoimeentuloksi.

Niinpä! Täältä on jotkut ihan oikeasti saaneet rahaa näillä jutuilla!Siis joku on pyytänyt tekemään nimimerkin, jotta voi yksityisviestillä vaihtaa tilitietoja! Tiedän erään palstan, jossa jopa kehuskellaan sillä miten Mitäs nyt?-palstalta saa jopa 50€, kun kuullostaa tarpeeksi surkealta.

Ja jos oikea hätä on, viime kädessä soitto turvakotiin, itse siellä työskennelleenä tiedän, että sinne on otettu perheitä ihan vain, koska lapsilla ei ole ruokaa/lääkkeitä jne. Diakonit, sossu jne jne.
 
Minä mietin yhä noita Lionseja ja mahdollisesti Rotaryja.
Myös molempien naisjärjestöt harrastavat hyväntekeväisyyttä ja usein valmiita lahjoittamaan merkittäviäkin summia.

Ongelma kun usein on juuri tuo; mielellään avustavia ON ja PALJON mutta he eivät tiedä missä kohdata ne aidot avuntarvitsijat.
 
[QUOTE="vieras";26842102]Kirjastoissa voi käyttää tietokonetta ja laskut voi maksaa esim. pankeissa olevilla tietokonepäätteillä missä nettipankin käyttö on ilmaista. Ei taida olla aloittajan työtehtävissä tietokoneen käyttö pakollista ja jos on, eiköhän työnantaja tarjoaisi koneen käyttöön.[/QUOTE]

Ehkä lasten koulujen vuoksi kuitenkin syytä pitää se kone ja nettiyhteys...
:)
 
[QUOTE="vieras";26839165]No voi jessus sentään!!!!! Joillakin on esim. televisio tai tietokone kotona kuten tälläkin aloittajalla. Kaikkien kulujen minimointi tarkoittaa tv:n myyntiä, tietokoneen myyntiä, nettiyhteydet katkaistaan jne. Eikä lusmuilla yhteiskunnan tuella.[/QUOTE]

Kaikilla ei oo uusia ja hianoj apelejä ja vehkeitä. Mie esimerkiksi käytin viime vuoden loppuun asti vanhaa lahjotuksena saatua läppäriä josta oli suurin osa näppäimistä irti. Siitä ei ols saanut myydessä yhtään mitään. Toisekseen halvin netin kuukausimaksua taitaa olla 9.90e. Se on halvempi kuin maksaa laskujen maksusta pankissa, täällä niistä menee n.3e per lasku jos käyt pankissa maksamassa. Tai jos ajat bussilla paikkaan jossa ne voi maksaa pankissa olevalla automaatilla se kustantaa bussimaksuja 7.2e. Lisäksi netin kautta voi seurata esimerkiksi paikallisia annetaan-palstoja,myyntipallstoja(jos on jotain mitä muuttaa rahaksi) sekä työkkärin työpaikkailmotukset. Myöskään vanhasta paksusta kuvaputki-teeveestä ei kyllä rahaa saa kuin korkeintaan kympin...
 
Kysy jos sossu voisi maksaa sen lapsen lääkkeen, vaikka ei muuta maksaisikaan. Kun olin sossussa töissä, monesti tehtiin niin, että lääke maksettiin, vaikka ei muuten olisikaan ollut ttt-oikeutta.
 
[QUOTE="vieras";26842102]Kirjastoissa voi käyttää tietokonetta ja laskut voi maksaa esim. pankeissa olevilla tietokonepäätteillä missä nettipankin käyttö on ilmaista. Ei taida olla aloittajan työtehtävissä tietokoneen käyttö pakollista ja jos on, eiköhän työnantaja tarjoaisi koneen käyttöön.[/QUOTE]

Kaikki ei asu kirjaston nurkalla, ja jos sinne mennäkseen pitäisi maksaa bussimaksuja yhdeltä käyntikerralta aikuisesta 7,2e ja lapsista 3,6e per kuula niin tulee äkkiä täyteen halvin netin kkmaksu.
 
No on kyllä melko järjetöntä lähteä toimivasta tietokoneesta ja internetistä luopumaan tuossa tilanteessa, ei auta tilannetta mitenkään. On nimittäin kohtalaisen merkittävä työkalu mm. työnhakua ynnä muuta asiainhoitoa ajatellen. Velkaneuvojalle tai vastaavalle rohkeasti yhteyttä. Älä pado pahaa olo. Lopulta kuitenkin turha itkeä kun maito on jo maassa, rätti käteen ja siivoamaan :)
 
Itse olen sitä mieltä (saa jokainen vetää herneet nenään), että Suomen sosiaaliturva on niin hyvä, että jotain tekee väärin, jos sillä saa itsensä tohon jamaan. Ja toikin, että vkon ruuat 27 euroa henkilöltä. Meitä on perheessä 2 työssäkäyvää ja ei TODELLAKAAN mene noin paljoa viikon ruokiin per henkilö...

Säästäväisesti eläminen on taitolaji ja sen joko hallitsee tai ei hallitse. Mä mielelläni kurssittaisin ihmisiä rahankäytöstä, koska n.99 prosenttisesti se vika on siinä rahan käyttäjässä.

No onneksi on kaltaisiasi täydellisiä ihmisiä, missä asut, jotta me tavalliset erehtyväiset kuolevaiset voimme kumartaa sinne päin?
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Talo on myymättä kun se ei vaan mene kaupaksi:( Hintaa jo laskettu paljon ja takkiin tulee siitäkin, jos se nyt joskus menee. Asumme itse eri paikkakunnalla ja vuokralla. Talo on tosiaan varsinainen riippakivi:( Oli meillä siinä hetken vuokralaiset. Jättivät vuokria maksamatta... Itse maksoimme kiltisti ns. tuloveroakin vuokratuloista. Tappiolle jäimme:/ Puhelin ja netti on pakko olla, että saa edes jotain asioita hoidettua. Missään emme rahojemme tosiaan levittele, siis polta, juo tai syödä ravintoloissa. lehtiä en ole tilannut moneen vuoteen. Ostan sapuskat aina ale-tuotteina jos vaan mahd. ja katson muutenkin halvinta joka paikasta. Ihan perusruokaa teen ja leivon kun vaan ehdin.
lapsetkaan ei harrasta kukaan mitään lajia , joka maksaisi jotain. Emmekä itsekään. Jotta tallaista tämä nyt on sitten, en olisi koskaan uskonut, että tässä jamassa ollaan:( Mutta niimpä vaan ollaan...
 
[QUOTE="vieras";26841965]Köyhä on vasta silloin kun asuu asunnottomana sillan alla ja kerjää ruokaa. Jos on tietokone kotona ja TV niin ei ole köyhä. Itseään niskasta kiinni ja lehtiä jakamaan tms eikä sossun luukulle.[/QUOTE]Juurikin näin. Mutta kun nykyään suomalaiseen menttaliteettiin tuntuu kuuluvan se että yhteiskunnan pitää maksaa kaikki jos itse ei pysty tai ei huvita. Itseä vituttaa ajatuskin siitä että joku parkuu tietokoneen ja laajakaistayhteyden ääressä katon alla lämpimässä että on köyhä eikä ole mihinkään varaa.
 
Suuri varakkuuden merkki on näemmä omistaa joku ikivanha arvoton tietokone ja mokkulan nettiyhteyden saa alle kympillä kuussa halvimmillaan.
(ei, en katso itseäni kauhean köyhäksi nykyään mutta ärsyttää tuo asenne heikompia kohtaan). Takuulla en lahjottaisi pois tätä läppäriäni ja katkaisis nettiä, jos huono onni iskisi. Sitten vasta hullummaksi menis tilanne.. kun reilun kympin säästöllä kuussa lopulta häviäis monta kymppiä. Laskut, matkat virastoihin yms. Netin avulla ihminen pysyy asioista halutessaan tietoisena eikä täysin sulkeudu ulkomaailmasta.

Voimia aloittajalle. Asioilla on tapana jotenkin suttaantua, kunhan jaksaa kitua aikansa. :)
 

Yhteistyössä