täällä oli joskus linkki äidinmaidon ja korvikkeen säilymisestä....??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
muistaako kukaan mikä sivu se oli tai löytääkö joku sen keskustelun..aikaa siitä on varmaan jo vuoden verran!
itekkin koitin haulla mut en oo mitään siiihen varmaan kommentoinu mutta oon lukenu vaan sen linkin niin enhän sitä sitten löytäny!!
jos joku tietää msitä puhun niin olis kiva jos saisin sen linkin sinne tms???

kiitti mut ei ollu tua sitä mitä hain...

elikkäs lisäyksenä vielä että siinä keskustelussa muistasin ihmetyttäneen se että kuinka kauan väitettiin sen maidon säilyvän avattuna pöydällä huoneenlämmössä vielä syöntikelposena..muistaako kukaan??

koitan vielä jos joku tietäs..
oon yrittäny haulla ettiä googlestaki mut ei tuu sellaasta tekstiä mitä muitasin nähneeni..kai mun pitää uskoa nähneeni asiasta vaan unta kun ei täälläkään kukaan tiedä : C

Tässä yksi linkki- Kuulostaa hurjalta tuo 10 tuntia... En tied antaisinko niin kauan seissyttä omalel vauvalleni... :o

http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/pumppaaminen.html

"Huoneenlämmössä (19-22ºC) äidinmaito säilyy käyttökelpoisena 10 tuntia. Kylmälaukussa säilytettynä muutaman "kylmäkallen" kanssa maito voi pysyä hyvänä jopa vuorokauden. Jääkaapissa (max. +4ºC) maito voi säilyä hyvänä noin viikon, edellyttäen, että maitoa ei pidetä ovihyllyssä, jossa lämpötila vaihtelee oven avaamisen ja sulkemisen takia. Kylmin osa, missä maito siis kannattaa säilyttää, on yleensä sillä hyllyllä, jolla lämpötila-anturi on. Tärkeintä on, ettei säilytyspaikan lämpötila nouse tuota neljää astetta korkeammaksi. Mitä korkeampi lämpötila, sitä lyhyempi on maidon säilyvyysaika. "

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jode:
Laitoksella sain vauvalle lisämaitoa, ja sanoivat, että sitä voi antaa 2 tunnin ajan.

mitä se laitoksen lisämaito muuten on?
'

Joissain paikoissa käytetään luovutettua äidinmaitoa, joissain korviketta. Riippuu sairaalasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Tässä yksi linkki- Kuulostaa hurjalta tuo 10 tuntia... En tied antaisinko niin kauan seissyttä omalel vauvalleni... :o

http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/pumppaaminen.html

"Huoneenlämmössä (19-22ºC) äidinmaito säilyy käyttökelpoisena 10 tuntia. Kylmälaukussa säilytettynä muutaman "kylmäkallen" kanssa maito voi pysyä hyvänä jopa vuorokauden. Jääkaapissa (max. +4ºC) maito voi säilyä hyvänä noin viikon, edellyttäen, että maitoa ei pidetä ovihyllyssä, jossa lämpötila vaihtelee oven avaamisen ja sulkemisen takia. Kylmin osa, missä maito siis kannattaa säilyttää, on yleensä sillä hyllyllä, jolla lämpötila-anturi on. Tärkeintä on, ettei säilytyspaikan lämpötila nouse tuota neljää astetta korkeammaksi. Mitä korkeampi lämpötila, sitä lyhyempi on maidon säilyvyysaika. "

juu tuo se tais olla...muistin vaan että siinä olis ollu korvikkeestakin jotain mutta tais olla vielä sitä aikaa kun imetin vauvaa kun tuota luin....
hyvä kun löyty kun mua hiukan vaivas tää muisto tuosta kirjotuksesta kun en aikaa saanu päähäni että monta tuntia sen piti säilyä!!
kiitti!!!

Yhteistyössä