Taaperoimetyksestä ja hampaiden tulosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton tapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no nyt selvisikin miksi viime aikoina on mennyt huonosti ruoka. Lapsi heräsi viime yönä ääni niin maassa huutamaan, mikään ei auttanut, ei edes tissi. Taitaa olla muuten vaan nyt huono aika saada syömään paremmin. Kipeäksi tuo on tainnut tulla. Itse olin pari viikkoa sitten todella kipeä, nyt taisi sama tulla lapselle.
Mutta oletteko sitä mieltä että tuo on siltikin liian vähän ruokaa päivässä? Ja kertoisitteko kuinka nopeasti tuo imetyksen (yö) lopettaminen pitäisi vaikuttaa siihen miten ruoka uppoo?

Alkuperäinen kirjoittaja lopeta jo!:
se ei ole enää mikään vauva!
kuhan vaan sun omaks iloks annat tissiä lutkuttaa :x

Juuri näin.. sanoinhan että niitten ei tartte kommentoida joita jotenkin asia ällöttää. Ja kyllä mä olen esim koittanut vierottaa tuota tissistä niin että ois vähemmän niitä kertoja kun vetelee. Mutta ihan itse tuo tulee vetämään kaulusta alaspäin jotta sais tissiä. Ja huutaa "äiti, anna".

Ihan juu omaksi ilokseni ;)

Ehkä kuitenkin lapsen eduksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lopeta jo!:
se ei ole enää mikään vauva!
kuhan vaan sun omaks iloks annat tissiä lutkuttaa :x

Juuri näin.. sanoinhan että niitten ei tartte kommentoida joita jotenkin asia ällöttää. Ja kyllä mä olen esim koittanut vierottaa tuota tissistä niin että ois vähemmän niitä kertoja kun vetelee. Mutta ihan itse tuo tulee vetämään kaulusta alaspäin jotta sais tissiä. Ja huutaa "äiti, anna".

Ihan juu omaksi ilokseni ;)

Ehkä kuitenkin lapsen eduksi.

Olin viime pe-la poissa kotoa ja mieheni ruokki tyttöä pullosta. Nyt tissittely jäänyt enää vain vauvan iloksi ja lohdukkeesi. Varsinkin yöllä ottaa pariin otteeseen huikat. Musta se on ihanaa ja niin myös tytöstä. Ei tarvitse riidellä/valvoa tai hakea pulloa. Ja kumpikin saa läheisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no nyt selvisikin miksi viime aikoina on mennyt huonosti ruoka. Lapsi heräsi viime yönä ääni niin maassa huutamaan, mikään ei auttanut, ei edes tissi. Taitaa olla muuten vaan nyt huono aika saada syömään paremmin. Kipeäksi tuo on tainnut tulla. Itse olin pari viikkoa sitten todella kipeä, nyt taisi sama tulla lapselle.
Mutta oletteko sitä mieltä että tuo on siltikin liian vähän ruokaa päivässä? Ja kertoisitteko kuinka nopeasti tuo imetyksen (yö) lopettaminen pitäisi vaikuttaa siihen miten ruoka uppoo?

Yöimetys vaikuttaa lähinnä aamupalaan ei niinkään päivän sapuskoihin. Meillä ienten herkillä ollessa (hampaiden ollessa tulossa) tai kipeänä varsinkin tissi maistui. Et kaipa se normia on et tissi maistuu, jos sillä ruokkii. Jos antaisit pulloa, maistuisi sekin, ei ehkä niin hanakkaan imuotteen takia, mutta kuitenkin.

heips aloittajalle: ei tuo ruokamäärä mun mielestä niin pieneltä kuulosta. Ei meidän 1v2kk tyttö ainakaan enempää syö, ja on ihan tarpeeks pulska.

Yöimetykset lopetettiin meillä jo keväällä, että rauhoittu vähän yöt. Oli sitä ennen varsinainen tissillä roikkuja. Mutta ei se mun mielestä ruokahaluun vaikuttanut...

Sen oon huomannu, että jos on liian väsy, niin ei tahdo ruoka maistua. Eli iltapuuro-ongelmassa ainakin voisi kokeilla puuron tarjoamista reippaasti aikaisemmin, ei ehtisi olla niin väsy, että haluu tissille ennen puuroa.

Ja jos esim. aamulla vetää sängyssä isot maitosatsit, niin kannattaa pitää vähän taukoa (esim.tunti), ennenkuin tarjoaa puuron.

Myös voi kokeilla, jos oliskin vaan 4 ateriaa, niin saattaa ruuan kokonaismäärä nousta: aamupala siis vähän myöhemmin tuon aamutissityksen takia, ja iltapuuro aiemmin, ettei oo väsy vielä. ja yhdistäis hedelmät jälkiruuaks aterioille. Aikuisillekin menee helpommin enemmän ruokaa, jos on useampaa makua kerralla tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ryhtyisin tarjoamaan lapselle samaa ruokaa mitä syön itsekin ja söisin itse samaan aikaan kuin lapsikin syö.

peesaan tätä. meillä jos aikuiset syö jotain, niin tyttökin haluaa sitä (ainakin maistaa). tosin iltapuuron tyttö syö niin, etten ite syö mitään silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja möhkö:
heips aloittajalle: ei tuo ruokamäärä mun mielestä niin pieneltä kuulosta. Ei meidän 1v2kk tyttö ainakaan enempää syö, ja on ihan tarpeeks pulska.

Yöimetykset lopetettiin meillä jo keväällä, että rauhoittu vähän yöt. Oli sitä ennen varsinainen tissillä roikkuja. Mutta ei se mun mielestä ruokahaluun vaikuttanut...

Sen oon huomannu, että jos on liian väsy, niin ei tahdo ruoka maistua. Eli iltapuuro-ongelmassa ainakin voisi kokeilla puuron tarjoamista reippaasti aikaisemmin, ei ehtisi olla niin väsy, että haluu tissille ennen puuroa.

Ja jos esim. aamulla vetää sängyssä isot maitosatsit, niin kannattaa pitää vähän taukoa (esim.tunti), ennenkuin tarjoaa puuron.

Myös voi kokeilla, jos oliskin vaan 4 ateriaa, niin saattaa ruuan kokonaismäärä nousta: aamupala siis vähän myöhemmin tuon aamutissityksen takia, ja iltapuuro aiemmin, ettei oo väsy vielä. ja yhdistäis hedelmät jälkiruuaks aterioille. Aikuisillekin menee helpommin enemmän ruokaa, jos on useampaa makua kerralla tarjolla.

Tässä vois olla ideaa :) kiitos, tarttee kokeilla. Usein tuntuu että ruoka ei vaan maita. Itse tehty menee usein paremmin kuin kaupan valmis. Toisaalta voi olla että söisi paremmin kun vaan jaksais aina siivota ja pyykätä, eli jos antais toisen pelleillä. Koska vaikka kuinka jaksan uskoa että kyllä se lopettaa ton ruualla leikkimisen kohta, ja koittaa oikeesti saada lusikalla jotain suuhunkin, petyn harvase päivä siihen että lapsi oikeasti vaan virnuillen pelleilee ruualla. Suuhun menee varmasti jotain, mutta ei missään nimessä tarpeeksi tuohon energian tarpeeseen.

Yhteistyössä