taaperon ahdistus, miten autan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen mami

Vieras
Meidän 1v5kk tyttö sai pari kuukautta sitten pikkusiskon. Se on ollut hänelle kova paikka, ja vielä kun ilmeisesti on menossa esiuhma tai uudelleenlähentymisen kausi, huuto ja kitinä on lähes jatkuvaa. Rutiinit on koitettu pitää mahdollisimman samanlaisina kuin ennenkin, toki pakko myöntää että vaikka kellonajat ovat pysyneet samanlaisena, perheen dynamiikka on väistämättäkin muuttunut varsinkin jos olen yksin kotona lasten kanssa ja vauva herää esim. juuri kun olen esikoista syöttämässä, tai nukuttamassa. Keskeytyksiä siis tulee mille en mitään mahda, vaikka kuinka koitan häneen keskittyä.

Tyttö on selvästi nyt parina viime päivänä ollut todella huonolla päällä ja mielellä, en saisi hetkeksikään poistua huoneesta, touhuta kotihommia- ja vaikka olen hänen kanssaan niin protestoi minua vastaan. Nukuttaminen oli ennen tyyliä sänkyyn ja unille, mutta nyt se on jotain aivan muuta... Huutoa, itkua, minä olen vieressä turvana, mut se ei tunnu tyttöä rauhoittavan, huitoo käden pois jos koitan silittää, mut poiskaan ei saa mennä. Nyt nukahti itkuunsa päiväunille, enkä voinut asialle mitään muuta kuin olla siinä vieressä. Onko tää ihan normaalia? Kamala katsoa kun minun rakkaalla esikoisella on paha olla, ja tuntuu etten mä voi muuta kuin vaan kestää sen kiukun. Riittääkö se? Kuinka kauan tämä voi kestää?

No surullinen olen minäkin kaikkien pienten taaperoiden puolesta,jotka joutuvat liian pienenä tulemaan isosiskoksi/veljeksi:( Noin pienen pitäisi vielä saada olla se "ainoa" pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
No surullinen olen minäkin kaikkien pienten taaperoiden puolesta,jotka joutuvat liian pienenä tulemaan isosiskoksi/veljeksi:( Noin pienen pitäisi vielä saada olla se "ainoa" pieni.

Olisit mieluummin hiljaa.

Hei ap.

Minulla on saman ikäinen tyttö, eikä edes pikku sisarta. Silti astetta laimeammalla meiningillä mennään meilläkin. Läheisyyttä ja syliä. Lehmän hermojakin :D Isot siskot kelpaavat meillä nukuttamiseen, en minä. Jos tarjoan ruokaa, niin ei syö. Jos isä, niin johan kelpaa. Silti neiti on sylitakiainen jota ilman ei saisi mennä vessaankaan.

Kiitos sulle Miina :)

Juu noita kaikkia löytyy. En vaan tiiä riittääkö, ku koko aika tuntuu pahenevan :( Vai onks se sit niin et asiat pahenevat vähän ennenku alkavat parantua?

Meidän pieni on nuorin 6 sisaruksesta. Ja ainakin näillä isommilla on pahentunut ennen asioiden rauhottumista. Oma väsymys, ainakin minulla sai kiukuttelun tuntumaan pahemmalta kuin olikaan.

Meillä oli kesällä sama tilanne, paitsi isosisko jo 1v9kk. Se meni kyllä onneksi itsekseen ohi. Paitsi että edelleen se suhtautuu vauvaan TODELLA nuivasti. Ei yleensä vapaaehtoisesti esim. koske pikkusiskoon.

Yhteistyössä