TAAS huutonet kysymys:Kun ostaja ei maksa tuotetta sovitussa ajassa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelijä"

Vieras
Eli ostaja huutanut minulta tuotteen. Muissa ehdoissa luki, että maksu 7vrk:n kuluessa kohteen sulkeutumisesta. Kohde sulkeutui ma 23.8. Kyselin ostajalta samana päivänä, miten haluaa tuotteen lähetettävän (alkuperäisessä paketissa vai ei, jolloin kulut edullisemmat).. Vastaa viestiini ke 25.8 ja kysyy samalla tilinumeroani!? Ihmettelen, kun se on tullut jo huutonetin omassa viestissä mutta jos se on jäänyt ostajalta huomaamatta niin tietysti sen laitan uudelleen..

Menee loppuviikko, ei kuulu maksua. Ma 30.8 laitan viestiä että onko ostamassa kun maksu ei ole tullut tilille.. No vastaa samana päivänä, että hän on odottanut minun tilinumeroa..?!? Mitä ihmettä?! No laitan se TAAS uudelleen ja ilmoitan sen jo yhden kerran lähettäneeni silloin aiemmin. MUTTA maksua ei ole tullut vieläkään, huomenna on jo torstai ja maanantaina olen hänestä viimeeks kuullut.

Negatiivinen palauteko suoraan?! Vai vieläkö laitan viestiä.. Ärsyttää tuollaiset ostajat, mitä sitten yrittää vai yrittääkö mitään.. Mut jos tarviis maksuaikaa niin ois kysynyt ajoissa jo aiemmin! Miten kukaan voi noin vain "unohtaa" maksaa..

Minulla on paljon myyneenä ihan selkeä linja näissä asioissa.
Vakioviestissä on tilinumeroni ja jokaisessa ilmoituksessani postikulut.
Odotan kaupan sulkeutumisesta viikon, jolloin laitan muistustusähköpostin. Sitten odotan taas viikon ja kun 2 viikkoa on kohteen sulkeutumisesta kulunut ja jos maksua ei ole tullut, huutokauppaan tavaran/vaatteen uudelleen :).

Ehkä sitten laitan vielä yhden viestin, jossa kerron laittavani negatiivisen palautteen jos ei summa ole tililläni maanantaihin mennessä! Tekis kyllä mieli laittaa vaan viesti, että laitoin jo negatiivisen palautteen kun maksua ei ole näkynyt.. Tiedän että saan varmaan haukut tuosta, mutta minkäs sille voin jos ei ostaja ymmärrä! Harmittaa vaan, kun saisin varmaan tuotteen myytyä toiselle viikonlopun aikana ja nyt sit joudun tuota ostajaa vielä odottelemaan..

Paljon olen minäkin kauppoja tehnyt, mutta ei ole kertaakaan sattunut kohdalle tuollaista joka noin vedättää..

Minä olen laittanut sähköpostia tuossa vaiheessa ja laittanut siihen tietyn päivän, vaikka viikon päähän ja laittanut hyvin selvästi että ellei maksua ole minun tililläni tähän päivään mennessä, laitan negatiivisen palautteen ja tuotteen uudelleen myyntiin. Ei ole yksikään jäänyt lunastamatta.

Mä en ymmärrä miksi sen maksun kanssa pitää olla niin ehdoton. Mulle on ainakin ihan yks lysti jos joku maksaa vaikka 3 viikon päästä. Ja oon liian kiltti antamaan kellekään negaa :(

Yhteistyössä