Taas kuumetta!! Apua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Siis meidän 7v oli reilu viikko sitten kuumeessa ja nyt taas kuumetta 39,5 astetta!!!
Mitä tää on? Onko tää ihan normaalia?
Sanoi illalla et oli aamulla ollut korva kipeä(olivat isällään) Ja sen jälkeen ei kuulemma ollut..
Päätä oli särkenyt eikä ollut saanut unta..
Just tuli tohon kun laitoin pyykkejä valittamaan ettei pysty nukkumaan kun peitto on niin kuuma ja sit mittasin ton kuumeen... :'(

Ei muuta, mut ehkä tää mun pelkoni johtuu siitä et mun siskoni kuoli leukemiaan 22 vuotiaana jokunen vuosi sitten ja se alkoi noilla toistuvilla kuumeilla..

Onko tää oikeesti ihan ees vähän normaalia? Jotain jälkitautia? Mitä?
Huomenna soitan lääkäriin ajan ja saa katsoa noi korvat vaikka oisin kyl ihan valmis jo nyt lähtee sairaalaan ajamaan :ashamed: :'(

7päivää kuumeessa on jo pitkä aika mielestäni,ja nyt sitten uudestaan..entäs jpos soittaisit siihen terveysneuvonta puhelimeen 10023?kuulostaa huolestuttavalta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
7päivää kuumeessa on jo pitkä aika mielestäni,ja nyt sitten uudestaan..entäs jpos soittaisit siihen terveysneuvonta puhelimeen 10023?kuulostaa huolestuttavalta

Siis 7 vuotias oli viimeksi kuumeessa reilu viikko sitten, kesti 3 päivää se kuumeilu..
Nyt sitten nousi taas toi korkea kuume..
Voiko tonne soittaa yölläkin?

missä vastataan! nojoo, huono ohje. mutta ainahan joku taho vastaa, tai sitten siellä on vastaaja jonne tallentuu numerosi ja soittavat takaisin kun "ehtivät". mutta aloita tuosta 10023:sta!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Siis 7 vuotias oli viimeksi kuumeessa reilu viikko sitten, kesti 3 päivää se kuumeilu..
Nyt sitten nousi taas toi korkea kuume..
Voiko tonne soittaa yölläkin?

niimpäs olikin.puusilmän lukutaito tais mennä jo nukkumaan :)
anyway,soita sinne puhelimeen.ovat 24/7 auki ja neuvovat,itsekkin olen monta kertaa soitellut

En tiedä soititko jo, mutta tässä mun neuvo: JOS kuumelääke edes hetkellisesti laskee kuumetta, ni anna nukkua yö mikäli lapsi nukkuu ja meette aamulla lääkäriin. Soitat heti aamusta, että saatte varatun ajan. Toki kannattaa tutkia, mutta ei kannata hätiköidä.

Lapsilla voi ihan muuten vaan olla korkea kuume. Ja mulla nousi AINA noihin lukemiin, kun mulla oli angiina, ja oli usein. Muistan, et kerran äiti raahasi mut kovassa kuumeessa lääkäriin enkä ois millään jaksanut lähteä. Päivystyksessä vielä odoteltiin pari tuntia ja lopulta lääkäri vain lähetti kotiin. Olisin hallunut vain koko aika olla nukkumassa ;)

Soitin jo kahteenkin paikkaan :ashamed:
Ja molemmissa sanottiin et tätä on nyt kauheesti liikkeellä ja paljon tulee soittoja samasta aiheesta.
Ja sanottiin ettei tarvis muutamaan päivään lähteä mihinkään tutkimuksiin, vaikka toki ymmärsivät et on huoli tässä tapauksessa :ashamed:
Mä tuskin nukun yöllä kun seurailen laskeeko toi kuume nyt tolla panadolilla vaiko ei..

aika hassua että kuume tulee uudestaan näinkin lyhyellä ajalla :/

No niin on munkin mielestä..
Sitä toi hoitsukin sanoi et nillä on linjat jo tukossa kun ihmiset soittaa ihan ihmeissään et miten voi taas olla kuume kun ehti jo tervekkin olla monta päivää..

Okei, toivottavasti jaksat pari päivää oottaa. Tossa angiinassa ainakin oli, ja taitaa päteä muihinkin tauteihin 3 päivän varoaika. Sen jälkeen lääkäritkin ottaa kovan kuumeen vakavammin ja siinä on vielä se, ettei virukset tai bakteerit? näy vielä labrakokeissa tota ennen. Jotain sellasta mulle sanottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Okei, toivottavasti jaksat pari päivää oottaa. Tossa angiinassa ainakin oli, ja taitaa päteä muihinkin tauteihin 3 päivän varoaika. Sen jälkeen lääkäritkin ottaa kovan kuumeen vakavammin ja siinä on vielä se, ettei virukset tai bakteerit? näy vielä labrakokeissa tota ennen. Jotain sellasta mulle sanottiin.

No mä ajattelin et käytän huomenna näytillä jos on korva vielä kipee..
Ei tosiaan ole sen aamun jälkeen kuulemma ollut, ja kun aiemmin ei ole koko tulehduksia ees meillä kellään ollu ni ei osaa edes selittää miten se oli kipee.
Kuulemma vaan oli.
Ja ylihuomenna vien todennäköisesti viimeistään jos huomenna vielä näin kova kuume ja pistän ottamaan kaikki verikokeet ja muut..

Luultavasti jälkitauti. Nyt on sitkeää ja jälkitauteja puskevaa flunssaa liikkeellä. Meillä tuli toiselle lapselle jälkitautina korvatulehdus ja toiselle keuhkoputkentulehdus. Ja juuri noin että välissä oli taukoa kun ei ollut kuumetta ja sitten nousee korkea kuume.

Luultavasti jälkitauti. Nyt on sitkeää ja jälkitauteja puskevaa flunssaa liikkeellä. Meillä tuli toiselle lapselle jälkitautina korvatulehdus ja toiselle keuhkoputkentulehdus. Ja juuri noin että välissä oli taukoa kun ei ollut kuumetta ja sitten nousee korkea kuume.

Kiitos tästä, huomattavasti mukavampaa luettavaa kun päivittelyt et miten voi olla mahdollista, soita heti lääkäriin jne :ashamed:
Toikin hoitaja sai mut rauhoittumaan hyvin kun kertoi et ei edes kannata lähteä huomenna vielä mihinkään, ellei korviaan valita.
Että sen kolme päivää voi rauhassa katsella ja sitten viedä jos ei hellitä..
Kyselin äsken kyllä et onko kurkku kipeä, pää kipeä, maha kipeä jne :D
Tossahan toi vähän väliä nyt höpöttelee, tein meille sohvista pienen majapedin olkkariin :heart:

Yhteistyössä