TAAS SE NÄHTIIN :( Tosi tympeitä hoitajia päiväkodilla - paha mieli jättää lapsi sinne :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
Lapsen päiväkodilla on muuten tosi ihania ja mukavia ja ystävällisiä hoitajia, mutta muutama on todella tympeitä. Ja kun ne kaksi tympeää sattuu vielä samaan vuoroon... :(

Lapsi on ollut tuolla päiväkodilla vain muutaman viikon. Alusta asti yksi hoitajista suhtautui minuun ja lapseeni jotenkin tosi nihkeästi. Tutustumiskäynnillä jo osoitti, ettei pidä siitä, että lapseni tulee sinne hoitoon..??! Tai näin minä asian tulkitsin. Ei tullut juttelemaan lapselleni mitään, kun muut hoitajat esittelivät itsensä ja juttelivat muutakin.

Aina, kun olen aamulla vienyt lapsen hoitoon, ja jos tuo kyseinen nainen on ollut vuorossa, hän ei sano edes huomenta, mulkoilee vain kummasti! Minulle tulee siitä todella vaivaantunut ja kiusallinen olo :( Ja paha mieli lapseni puolesta, kun tämä nainen ei osoita kiinnostustaan lastani kohtaan ollenkaan.

Onneksi tähän asti on ollut aina joku mukava hoitaja myös aamuvuorossa ja olen saanut jättää lapseni hänen hoiviinsa. Lapseni on siis vasta 1,5v ja parhaiten jää hoitoon niin, että saa olla alkuun hoitajan sylissä.

Mutta tänä aamuna aamuvuorossa oli tuo tympeä akka ja sitten joku toinen, jota en ole ennen nähnytkään. Tympeä hoitaja istui naulakoiden luona, vastaanottamassa lapsia. Muita lapsia ei tullut meidän kanssa yhtä aikaa. Kun riisuin lapsen, hoitaja maanitteli leikkihuoneesta toisen lapsen syliinsä ja alkoi paijata tätä ja touhuta hänen kanssaan. Ei siis aikonutkaan vastaanottaa minun lastani.

Taluttelin lastani leikkihuoneeseen päin. Lapsi tarttui jalkaani ja halusi päästä syliin. Itki, kun yritin lähteä. Yritin antaa lapsen syliin sille tuntemattomalle hoitajalle (koska se tympeä oli varattu) . Hoitaja vaan surkutteli, kun lapsi itkee, eikä suostunut ottamaan syliin. Minä sitten sain yrittää keksiä houkutuskeinoja, joilla lapsen saisi jäämään.

Itku vain jatkui ja lopulta annoin väkisin lapsen hoitajalle. Jäi itkemään, mutta pakko oli lähteä. Jäi tosi paha mieli :(

Edellisessä hoitopaikassa totuin siihen, että hoitaja ottaa lapsen syliin, vaikka itkisikin, että pääsen lähtemään. Tosin itkuja ei ole ollut pitkään aikaan, tänään pitkästä aikaa taas...

En tiedä miten tuokin tympeä hoitaja kohtelee lastani siellä päivän mittaan, mutta minun nähteni ei ainakaan kovin hyvin... :(

Paha mieli jäi koko päiväksi :(

TÖRKEÄÄ! Soitat päiväkodin johtajalle. Tuollaista ei pidä suvaita. Johtaja tuskin tietää mitä kanoja hällä on siellä töissä! Ei noin voi koulutettu ihminen toimia!

Missä ihmeessä tällasia hoitajia on????????

nyt kyllä otat asian siellä heti puheeksi koska ei noin todellakaan tehdä!!!! Molemminpuolin pitää yhteistyö sujua. Kyllä meidänkin hoitopikassa aina otetaan hoitoon tuleva lapsi syliin ja jos syli täynnä niin sitten menevät sohvalle ja kokoontuvat kaikki siihen eli lämmin vastaanotto on aina!

Tee valitus asiasta johtajalle... Vahinko kyllä noita tympeitäkin immeisiä päiväkodeista löytyy. Itsekkin jouduin pakon sanelemana laittamaan lapset päiväkotiin 1v2kk ja 4v. Hyvin kuitenkin kamalasta alusta huolimatta mennyt. Jouduin itse sairaalaan ja nyt pakko vuodelevossa... olen siis raskaana. Lapset joutuivat aloittamaan hoidon kylmiltään, eivätkä ole koskaan missään hoidossa olleet... paitsi mummon luona pari tuntia silloin tällöin. Itse en ole edes päässyt käymään päiväkodissa. Harmittaa todella paljon. Mutta eipä ole vaihtoehtoja tällä hetkellä. Pienimmän otan kyllä heti takaisin kotihoitoon kun vaan saamme nyytin kotiin... siihen tosin voi mennä vielä pari kuukautta.

Voimia jaksamiseen, kyllä lapsukaisestasi pidetään hyvää huolta, ärsyttävistä hoitsuista huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi sä olet laittanut lapsen päiväkotiin jos itse olet kumminkin kotona ja nakotat koneen ääreessä?

Just näin. Ota lapsi helvettiin sieltä ja hoida itte. Lapsesi saa sit aikuisena valittaa plussalla et päiväkodissa olis ollu kivempaa mut piti olla kotona tympeen äidin kans joka vaan istu koneella. Ku kerran palsta on täynnä akkoja joille ei päivähoito kelpaa nii menkää nyt perkele sitte koulutukseen ja alalle -tai sinne terppaan ku niistäki hoitajista aina valitatte!

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:
No miksi sä olet laittanut lapsen päiväkotiin jos itse olet kumminkin kotona ja nakotat koneen ääreessä?

Just näin. Ota lapsi helvettiin sieltä ja hoida itte. Lapsesi saa sit aikuisena valittaa plussalla et päiväkodissa olis ollu kivempaa mut piti olla kotona tympeen äidin kans joka vaan istu koneella. Ku kerran palsta on täynnä akkoja joille ei päivähoito kelpaa nii menkää nyt perkele sitte koulutukseen ja alalle -tai sinne terppaan ku niistäki hoitajista aina valitatte!

Monet palstailee töistä.

Huomenia,

ota ihmeessä asia puheeksi, jos tuntuu vaikealta hoitajan kanssa niin sitten johtajalle puhelu. Ja sano johtajalle ettei saa sano kuka on kertonut hänestä, ettei sitten kosta pienellesi tilaisuuden tullen. Mutta pakkohan tuohon on puuttua, ei kukaan lapsi saa olla eriarvoisessa asemassa ryhmässä, vaikka sitten onkin ns. lempilapsia, mutta kaikille samakohtelu kuuluu. On sitten aikuisen ammattitaitoa osata kohdata myös sellainen lapsi jonka kansa ei ehkä persoonat kohtaa, lapselta ei sellaista voi vaatia. Lapselle kuuluu päivään turvallinen aikuinen joka saa päässään ajatella mitä vain, mutta syliä ja samaa hellyyttää aikuisen kuuluu antaa kaikille tai sitten ei kenellekkään, jos on sen luontoinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
No mutta mistäs tiedät ettei ap nakota töissä koneen ääressä?

Työ...työ... ei ole monille palstalaisille tuttu käsite edes työvoimatoimistosta...

voi olla että kyseinen hoitaja oli eri ryhmän hoitaja. kyllä ne hoitajat taitaa olla monikin kyllästynyt työhönsä ja se näkyy sitten tympeänä käytöksenä. lisä lapsi tuo aina lisää työtä

Meillä oli saman tyyppinen tilanne alkuun päiväkodissa. Kun tyttö joka täyttää maaliskuussa 4v haluaa edelleen jäädä vain hoitajan syliin. Yksi hoitaja on alusta alkaen ollut sitä hommaa vastaan ja sitä että tyttö tykkää pitää raasua sylissään kun jää hoitoon ja kun herää päiväuniltaan. On jonkilainen turva hälle.
No tämä yks hoitaja ei voinu ilmeisesti sietää kumpaakaan asiaa ja kerran kun satuin menemään aiemmin hakemaa tyttöä päiväkodista niin neitihän itki siellä sohvalla ja tämä hoitaja vieressä hoki "Ihan turhaan itkee" Syy tytön itkuun oli se että hoitaja oli repiny tytöltä raasun ku neiti oli silmät saanu auki. Mulla sattui olemaan kehityskeskustelu samalla vkolla ja toin esille tämän tapahtuman ja kerroin oman mielipiteen asiaan. Sen jälkeen tämä hoitaja on muuttanut tapansa =)

onneksi mun lapset on toistaiseksi pph:lla..
lisäyksenä, itse kun olin eskari-ikäisenä päiväkodissa niin siellä oli yksi täti joka tuntui suorastaan vihaavan minua, aina tiuski ja äyski, siis jos esim. meitä oli 5lasta sisähiekkisellä leikkimässä niin minä olin ainut joka sai huudot että sinne ei saa mennä ilman lupaa, ihan sama oli minun keksintöä mennä tai ei..
ja moniamonia muitakin juttuja oli.

Yritä heittäytyä juttusille tuon tympeän hoitajan kanssa avoimin mielin! Musta tuntuu vähän oudolta että olet saanut mielikuvan että joku hoitaja ei haluaisi lapsesi tulevan hoitoon, mistä tarkalleen ottaen tämä mielikuva johtuu, sanoiko hän niin?

En tarkoita pahalla mutta voisko sulla olla vähän asenneongelmaa.. Tämä tuli mieleen siitä että oma mieheni on "ylitulkitsija", esim. kun kerran tapasin tuttuni eräässä tapahtumassa, mies jaksoi pitkään valittaa miten tuttu on niin ylimielinen ja vihaako häntä jne kun ei tervehtinyt. Kysyin asiaa suoraan tutultani ja hän sanoi ettei ollut huomannut miestäni ollenkaan, muuten olisi tervehtinyt!

Jospa työntekijä on ujo, ja siksi vaikuttaa tympeältä? Toki voihan hän olla tympeä ja työhönsä kyllästynyt, mutta voihan taustalla olla muitakin syitä, vaikka vanhan vanhemman sairaus joka vetää mielen alakuloiseksi jne.

Yhteistyössä