taas tyhjä viikonloppu- tekemistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viel pakko laittaa, mul on tutuilla isoi omppupuita ja niiltä saa hakee omenoita vaik kuinka paljon. Sit mä teen niist piirakkaa ja sosetta ja joskus oon vieny mehustamoon, siitäki tulee kiva fiilis ku saa pakkaseen jotain talven varalle ja on viel ite tehny!! Ja ne on terveellisiä eikä lihota. Nyt loppuu jo ideat. Pyydä kavereit kylään, niin et joudu ite syömään kaikkia leivonnaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ONKS:
Onks kiva tulla kehuu ulkomaanmatkoilla ihmisen sivulle, joka just valitti ettei ole rahaa tehdä mitään kivaa. Menkää muualle!!

no en loukkaantunut. Ihmisillä on eri tilanteita!:)

Kiva. En tarkoittanut pahaa, sattui tuo Cosmopolitan samaan ketjuun, hänen kanssaan olen usein jutellut. Olisi tietty kohteliasta olla vaihtamatta aihetta, joten sitä pahoittelen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jotain:
Viel pakko laittaa, mul on tutuilla isoi omppupuita ja niiltä saa hakee omenoita vaik kuinka paljon. Sit mä teen niist piirakkaa ja sosetta ja joskus oon vieny mehustamoon, siitäki tulee kiva fiilis ku saa pakkaseen jotain talven varalle ja on viel ite tehny!! Ja ne on terveellisiä eikä lihota. Nyt loppuu jo ideat. Pyydä kavereit kylään, niin et joudu ite syömään kaikkia leivonnaisia...

juu niitäkin olen saanut ja saan vieläkin ja ajattelin hyödyntää! Ne on muuten niiiiin hyviä, eikä lihota!

Ja kummasti se mieskin tulee siihen pilkkoo niitä omppui ku tietää että herkkui on tulossa. Siinä viettää aikaa mukavasti ja tulee juteltuu viikon tapahtumat (ku nähdään viikolla vähän töiden takia). Tää oli jo viimeinen lisäys... Bye bye.

Ei kai kukaan ole kehuskellut. Ap:han kysyi, mitä muut tekevät viikonloppuna.

Mutta kun podetaan rahan puutetta, jonka voisi kuvitella olevan kohtuullisen pysyvä tila vrt niihin, joille jää palkasta jotain käteenkin. Normaalituloisten on usein todella vaikeaa ymmärtää mikä on mahdollista vähätuloisille tai tukien varassa eläville. (Itse olen vuosi sitten tippunut keskituloisten kastista työttömien kastiin YT:iden ja terveyden upeassa yhteisvaikutuksessa ja silmäni ovat todella auenneet tälle rahattoman ihmisen TYLSYYDELLE ja tekemisenpuutteelle kertaheitolla.)

Myös ulkoiluun tarvittavat vaatteet maksavat maltaita nykyään. On siellä luonnossa huomattavasti kivempi tarpoa ja temmeltää kun on kunnon varusteet päällä ja niihinhän uppoo nykyään aika helposti useita satasia, saati sitten pariskunnan molempien varusteisiin.

Tylsäähän se on kerta toisensa jälkeen, mutta esim. tekeminen mihin ei mee rahaa, on telkkari, pelit, kokkaaminen ja muut toistona tehdyt, toinen toistaan tylsemmät asiat ellei löydä normaalia korkeampaa mielenkiintoa asiaa kohtana (esim. kokkaus).

Itse harrastaisin rahattomana ja lapsettomana (jos ei olisi lonkkatulehdusta ja jalat huonossa kunnossa) vähän vähemmän HC:ta luonnosta nauttimista, johon ei tarvita vaellukseen verraten niin arvokkaita varusteita. Lenkkeily, esim. Mustavuorella ihan itä-Helsingissä tähän pystyy, joten luulisi melkein jokaisesta Suomen muussakin kolkassa pystyttävän nauttimaan upeista maisemista ja raittiista ilmasta.

Myös kirppiksillä pyöriminen on nykyään hauskaa ajan vietettä, tuntuu, että kierrätyksen idea on auennut lähiaikoina useammille, sillä upeita löytöjä tekee nykyään enemmän ja enemmän halvalla. Myös poikaystäväni on innostunut tajutessaan, että sieltä voi löytyä käytännössä mitä vain.

Piirtäminen, maalaaminen ym. on loistavaa ajan vietettä vaikkea taitellista silmää välttämättä olisikaan. Internet ja lehdet ovat pullollaan sisustusvinkkejä halvalla ja tee-se-itse vinkkejä. Romuista muokkaamalla käytännöllisiä tavaroita tai sisustuskoristeita eettisyys säilyy ja aika kuluu luppoisasti omaa visiota toteuttaen.

Ilmaisia näyttelyitä ja tapahtumia on ainakin Helsinki pullollaan ja niihin kannattaa tutustua, vaikkei ensi silmäyksellä kiinnostaisikaan. Myös stand-up komiikka on loistavaa ajanvietettä, kahden ihmisen ilta vaikka baarissakin esitystä katsomassa tuskin syö maksimissaan 30 euroa enempää, jos naurun saa aikaiseksi ilman sikspäkkiä hanatuotetta.

Yhteistyössä